PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto konczyc budownictwo ?

  • 1. Data: 2003-03-01 09:09:19
    Temat: czy warto konczyc budownictwo ?
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    dokladnie konstrukcje stalowe (o ile to ma znaczenie) na poziomie mgr inz.
    Ile mozna zarabiac w DC a ile na prowincji ?
    Adam

  • 2. Data: 2003-03-02 16:10:18
    Temat: Re: czy warto konczyc budownictwo ?
    Od: "adamecki" <a...@p...pl>

    nie warto - budownictwo dzis lezy na calej lini i sie chyba szybko nie
    podzwignie
    sam juz 2 lata prawie szukam pracy w tej dziedzinie i nie liczac 8
    miesiecznego epizodu w zeszlym roku zero szans widze na jakiekolwiek
    zatrudnienie dla mgr inz.
    ps. moze 3 kumpli z roku pracuje w branzy-reszta myje sloiki
    ps. drogowcy maja jasniejsze perspektywy (unia daje kase)
    powodzenia:)

  • 3. Data: 2003-03-03 09:34:42
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "adamecki" <a...@p...pl> writes:

    > nie warto - budownictwo dzis lezy na calej lini i sie chyba szybko nie
    > podzwignie

    zawsze sie gdzies cos buduje, jak nie w polsce, to gdzie indziej.

    nie mozesz znalezc w polsce, jedz tam, gdzie buduja...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 4. Data: 2003-03-03 12:54:13
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Nina M. Miller napisał:

    > zawsze sie gdzies cos buduje, jak nie w polsce, to gdzie indziej.
    >
    > nie mozesz znalezc w polsce, jedz tam, gdzie buduja...

    Zwlaszcza, ze po tym kierunku nabywa sie uprawnienia, ktorych chyba na
    kursie nie mozna zdobyc. Nie trzeba tez budowac, wystarczy byc
    inspektorem nadzoru itp, od ktorego wymaga sie podobnych uprawnien.
    Ale troche OT - w ostatnich tygodniach w GW bylo ogloszenia o prace dla
    absolwentow wymienionych z nazwy wydzialow PW - przedstawiciel handlowy
    :).

    Flyer

  • 5. Data: 2003-03-03 14:03:03
    Od: "adamecki" <a...@p...pl>

    uprawnienia sie nabywa dokumentujac swoja prace i zdajac egzamin, tylko
    ciezko jest udokumentowac swoja prace jak nie mozna jej znalesc w zawodzie:)
    wiec i ciezko jest uzyskac uprawnienia
    PS. uprawnienia to dobry pomysl, ale dobrze by bylo jakby wydzialy
    budownictwa zaprzestaly przyjmowania na kilka lat nowych rekrutow.......bo
    dzis to wylacznie produkcja bezrobotnych
    PS budownictwo to moj zawod i moja pasja.....dlatego wciaz chce sie
    realizowac w tej branzy (boje sie ze jak raz odejde to juz pozniej uprawnien
    nie zdobede), a latka leca

  • 6. Data: 2003-03-03 22:34:05
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

    Użytkownik "adamecki" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > uprawnienia sie nabywa dokumentujac swoja prace i zdajac egzamin, tylko
    > ciezko jest udokumentowac swoja prace jak nie mozna jej znalesc w zawodzie:)
    > wiec i ciezko jest uzyskac uprawnienia

    Fakt. Dla upr.projektowych 2 lata pracy w biurze + 1 rok na budowie,
    dla wykonawczych 1+2, dla projektowo-wykonawczych 2+2. Z powyzszych
    okresow conajmniej 50% musi byc w ramach umowy o prace w pelnym wymiarze,
    a do tego nalezy udokumentowac, ze w 100% czasu wykonywalo sie "samodzielna
    funkcje w budownictwie".
    A wiec nawet jesli masz prace, jestes na umowie o prace, a recesja sprawia,
    ze nie masz nic do roboty, to ten czas do uprawnien sie nie liczy. Oznacza to
    czasami znaczne wydluzenie okresu stazu.

    > PS. uprawnienia to dobry pomysl,

    Powstale izby budowlane mialy uporzadkowac chaos prawny w tej branzy, a na razie
    jedyne, co porzadnie robia, to nakladaja oplaty statutowe za obowiazkowe
    czlonkowstwa. A wciaz nie wiadomo nawet, kto po tej reformie wydaje
    uprawnienia!!

    > ale dobrze by bylo jakby wydzialy
    > budownictwa zaprzestaly przyjmowania na kilka lat nowych rekrutow.......bo
    > dzis to wylacznie produkcja bezrobotnych

    Dojda niedlugo studia przez internet, to dopiero sie zacznie. POki co tysiace
    absolwentow zderza sie ze smutna rzeczywistoscia na rynku pracy. Zwalniani sa
    wybitni fachowcy i inzynierowie z uprawnieniami. A w tym zawodzie swiezo
    upieczony
    mgr inz. jest nikim i niewiele umie. Do jako takiej wiedzy i doswiadczenia
    trzeba
    popracowac min. 5 lat - jak ma sie gdzie.

    Dla mnie zawod informatyka jest bardziej autonomiczny, mozna byc jeszcze w
    czasie
    studiow "dobrym", bo ma sie praktyke przed wlasnym monitorem. Takze ekonomista,
    czy matematyk moze posiadac dostateczna i cenna wiedze, ktora pozwoli mu zajac
    okreslone autonomiczne stanowisko w nowej pracy. Ale zawod inzyniera wymaga
    obycia
    ze stala, betonem czy gruntem. Tak jak lekarz musi sie napatrzec na krew i wiele
    chorob, by byc fachowcem. A brak takiej praktyki czyni go niewartosciowym.

    > PS budownictwo to moj zawod i moja pasja.....dlatego wciaz chce sie
    > realizowac w tej branzy (boje sie ze jak raz odejde to juz pozniej uprawnien
    > nie zdobede)

    Probuj moze zlapac sie jakis drobnych przedsiewziec: domki 1-rodzinne, male
    zleconka
    na rysowanie, obliczenia. To sie wciaz buduje. Bogatych w Polsce ci u nas
    dostatek.
    Nawet umowa o dzielo pozwoli ci zrobic polowe stazu, a co najwazniejsze
    uchronisz sie
    od wypadniecia z rytmu zawodowego.

    Pozdro
    GreG