PracaGrupypl.praca.dyskusjezapanowało coś dziwnego na grupie .... › Re: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    Date: 03 Mar 2003 16:08:44 -0800

    kingram <k...@N...net> writes:

> [...]
    > Przeciez Rzad w twoim aktualnym kraju to nic innego jak zarzad
    > przedsiebiorstwa zwanego USA...
    > Spojrz na to obiektywnie i postraj sie rozronic czesc oficjalna od tej o
    > ktorej nigdy sie nie dowiemy (nieoficjalnej) - no chyba ze ktorys
    > poczatkujacy dziennikarz wylowi sprawe i naglosni do rozmiarow setnej z
    > koleji "....gate" - tym niemniej uczyni to dopiero po minionej kadencji
    > aktualnie dzis rzadzacych...
    > Powiedz - co Bush ma na celu wszczynajac zadyme wokol Iraku? Przeciez
    > ponad 70% amerykanow utozsamia Saddama z atakiem terrorystycznym z

    co ma na celu? korzysci.
    po pierwsze: wywodzi sie i ma popracie w lobby naftowym. temu lobby
    zalezy na kontrolowaniu sytuacji na bliskim wschodzie, ze wzgledu na
    ceny ropy i ich interesy. jako ze arabia sie zaczela burzyc, zeby
    amerykanie wycofali swoje wojska, wojna z irakiem to znakomity
    pretekst, zeby udowodnic iz amerykanska obecnosc tam jest konieczna.
    po drugie: musi jakos uzasadnic zwiekszenie budzetu militarnego a
    okrojenie edukacji.
    po trzecie: chce wygrac nastepna kadencje. stagnacja w gospodarce nie
    wyglada, zeby nagle przeszla, tedy moze byc prezydentem "wojny" - a
    jak wojne wygra (na co wszystko wskazuje) to ma niezaprzeczalny sukces
    po czwarte: utozsamienie saddama z terroryzmem (nie takie znow
    bezpodstawne zreszta) pozwala calkiem ladnie wytlumaczyc cala sytuacje
    pospolstwu.

    > O tym nie musisz mi przypominac... Niemcy (mam na mysli ludzi a nie
    > kraj) w tej chwili zaczynaja sie budzic z "letargu" w jakie wpedzily ich
    > lata 70-te i 80-te rozpasania i dobrobytu...
    > jest to bardzo bolesne przebudzenie...

    no, to skoro wiesz, to po co sie pytales?

    > Uhmm... Tyle ze ja nic nie mowilem o bezrobociu.... Mialem bardziej na
    > mysli rozpoczeta besse na gieldach (jak sie okazalo STRASZNIE
    > uzaleznionych od gieldy amerykanskiej) - spowodowana poprzez wycofywanie
    > z nich kapitalu... Raz rozpoczety lancuszek zakonczyl sie lawina...
    > Rozpoczely jednostki dysponujace ogromnym kapitalem... zakonczyli (o ile
    > zdazyli) drobni ciulacze (liczeni w milionach)...

    zawsze tak bylo i tak bedzie.
    teraz co prawda sa instytucje majace temu zapobiegac, ale i one nie sa
    w stanie calkowicie wykluczyc zjawisk hossy i bessy.

    zresza... bessa ma tez swoje dobre strony.
    dzieki niej bankrutuja firmy, ktore nie sa zbyt stabilne, nie maja
    dobrego planu na przyszlosc, nie sa sprawnie zarzadzane. przetrwaja
    zawsze najsilniejsi, po czem caly system zaczyna wracac do rownowagi.

    w panstwie bogatym i stosunkowo niezle funkcjonujacym (jak usa) takie
    cos nie jest tragedia - bo ludzie co prawda zbiednieja, beda musieli
    sie przekwalifikowac albo podjac mniej platne prace - jednak nikt na
    ulicach nie umiera ani nie gloduje.

    w panstwach takich jak polska - coz, jak sie stoi na glinianych nogach
    to byle kopniecie w kostke powoduje zawalenie calej budowli.
    smutne, ale prawdziwe.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net