PracaGrupypl.praca.dyskusjezapanowało coś dziwnego na grupie .... › Re: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    From: kingram <k...@N...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    Date: Tue, 04 Mar 2003 19:45:19 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@p50800944.dip0.t-ipconnect.de

    "Nina M. Miller" wrote:

    <ciach>
    > co ma na celu? korzysci.
    > po pierwsze: wywodzi sie i ma popracie w lobby naftowym. temu lobby
    <ciach>
    > po drugie: musi jakos uzasadnic zwiekszenie budzetu militarnego a
    > okrojenie edukacji.
    > po trzecie: chce wygrac nastepna kadencje. stagnacja w gospodarce nie
    <ciach>
    To sobie wyjasnilismy - sprecyzuje - chodzi o KORZYSCI FINANSOWE ew.
    poczucie wladzy...
    Znasz moze jakies nazwiska szefow/wspolwlascicieli z lobby naftowego w
    USA?

    > no, to skoro wiesz, to po co sie pytales?
    Nie pytalem sie o "panstwo opiekuncze" tylko o to ze zacytuje:
    "Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym
    cel?"

    > zawsze tak bylo i tak bedzie.
    Nieprawda - to zalezy wlasnie od tych jednostek ktore maja cel finansowy
    w rozpoczeciu tego typu dzialan... Widzisz na pewnym poziomie statusu
    majatkowego przestaja sie liczyc pieniadze... Zaczyna sie liczyc WLADZA
    i hipotetyczny wplyw na aktualne wydarzenia...

    > teraz co prawda sa instytucje majace temu zapobiegac, ale i one nie sa
    > w stanie calkowicie wykluczyc zjawisk hossy i bessy.
    Jakie instytucje? Podaj chociaz jedna nazwe - z checia znajde w inecie
    informacje o takowych i zainwestuje reszte pozostalego przy duszy grosza
    w akcje tychze...

    > zresza... bessa ma tez swoje dobre strony.
    > dzieki niej bankrutuja firmy, ktore nie sa zbyt stabilne, nie maja
    > dobrego planu na przyszlosc, nie sa sprawnie zarzadzane.
    Nieprawda - dzieki niej zbankrutuja firmy ktore mialy wizje na
    przyszlosc - tyle ze z powodu "rozpoczecia lancuszka zakonczonego
    lawina" nie zostaly one dofinansowane przez CVs na czas...

    > przetrwaja zawsze najsilniejsi, po czem caly system zaczyna wracac do rownowagi.
    Masz na mysli Microsoft lub IBM? O ich pozycji swiadczy tylko jedno -
    kapital zgromadzony na czas "trudny" w celu przetrwania - zaden
    "start-up" nie ma tego typu szansy...
    Przedkladasz niedzwiedzia nad byka? Nie musisz odpowiadac...

    > w panstwie bogatym i stosunkowo niezle funkcjonujacym (jak usa) takie
    > cos nie jest tragedia - bo ludzie co prawda zbiednieja, beda musieli
    > sie przekwalifikowac albo podjac mniej platne prace - jednak nikt na
    > ulicach nie umiera ani nie gloduje.
    Takie cos nie jest tragedia w skali spoleczenstwa - takie cos jest
    natomiast tragedia w skali jednostki dotknietej tym przypadkiem...
    Mysle ze i w "mitycznym" USA ludzie gloduja i umieraja...

    > w panstwach takich jak polska - coz, jak sie stoi na glinianych nogach
    > to byle kopniecie w kostke powoduje zawalenie calej budowli.
    > smutne, ale prawdziwe.
    Tu sie zgodze... smutne i prawdziwe...

    Pozdrawiam!

    --