PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapanowało coś dziwnego na grupie ....

  • 1. Data: 2003-03-01 18:16:13
    Temat: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Witam

    Przez 2 msce nie zabierałem głosu, ale od niedawna śledzę znów Wasze posty i
    stwierdzam jednoznacznie że przybyło spraw związanych z prośbą jak podejsć
    do kwestii zwolnień, co zrobić, itd. Z tego co tu znów obserwuję brak jest
    tym razem tego optymizmu który tryskał wręcz z wypowiedzi dawnej "gwardii",
    no ale ok. Chyba widać że ofert pracy coraz mniej, coraz więcej za to osób
    szukających pomocy w kwestii "wypowiedzenie umowy o pracę, co mam zrobić ?".
    Chyba bezrobocie jednak rośnie i to drakońsko ....

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 2. Data: 2003-03-02 13:52:12
    Temat: Re: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    Od: kingram <k...@M...net>

    Wrangler wrote:

    <ciach>
    > Chyba bezrobocie jednak rośnie i to drakońsko ....
    >
    > Pozdrawiam
    > Wrangler
    Witam wszystkich...

    Owszem tez to widze, na zielone swiatelko w tunelu przyjdzie nam chyba
    jeszcze zaczekac...
    Skoro (dot. branzy informatycznej) zwalnia sie ludzi w takich firmach
    jak Prokom, ktorzy sa naprawde bardzo dobrymi fachowcami, to nie
    swiadczy to najlepiej o polskim rynku pracy...
    W niemczech jest podobnie chociaz w mniejszej skali...
    W Monachium bezrobocie w 2002 roku osiagnelo najwyzszy poziom od
    zakonczenia wojny, a IHK oglosila rekordowa liczbe bankructw - ponad
    3500 przedsiebiorstw...

    Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym
    cel?

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

    --
    Home Page: http://www.kingram.de
    Hobby Page: http://www.it-security-solutions.com

  • 3. Data: 2003-03-02 13:55:39
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "kingram" <k...@M...net> wrote in message

    > Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    > wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym
    > cel?

    Kto stoi za El Nino i cyklami aktywności słonecznej, ja się pytam? I jaki ma
    cel w wywoływaniu powodzi oraz zakłóceń w komunikacji satelitarnej?

    Tomek Z.

  • 4. Data: 2003-03-02 14:23:10
    Od: kingram <k...@M...net>

    Tomek Zielinski wrote:

    > Kto stoi za El Nino i cyklami aktywności słonecznej, ja się pytam? I jaki ma
    > cel w wywoływaniu powodzi oraz zakłóceń w komunikacji satelitarnej?
    >
    > Tomek Z.
    Acha...
    Odezwac sie pare postow nizej "politicaly incorrect" i juz "kolega"
    szarzuje?
    Tomku Z. - pasc barany...
    I byle nie w moich ukochanych gorach...

    PS "zaklocen w komunikacji satelitarnej" - to jasne ze wszystkiemu sa
    winne krasnoludki ze wsi Zielinskie w powiacie Tomkow...

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

  • 5. Data: 2003-03-02 20:07:30
    Od: "rg" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kingram" <k...@M...net> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich...
    >
    > Owszem tez to widze, na zielone swiatelko w tunelu przyjdzie nam chyba
    > jeszcze zaczekac...

    a gdzie jest jakiś najbliższy tunel ? ? ?
    najpierw tunel, potem światełko ;-)

    > Skoro (dot. branzy informatycznej) zwalnia sie ludzi w takich firmach
    > jak Prokom, ktorzy sa naprawde bardzo dobrymi fachowcami, to nie
    > swiadczy to najlepiej o polskim rynku pracy...

    skoro zwalnia się naprawdę bardzo dobrych fachowców,
    to może nie pracowali oni w bardzo dobrej firmie ? ? ?

> [...]
    >
    > Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    > wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym

    a może nie kto tylko co ? ? ?

  • 6. Data: 2003-03-02 22:12:42
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "kingram" <k...@M...net> wrote in message
    > Wrangler wrote:

    <cut>
    > Owszem tez to widze, na zielone swiatelko w tunelu przyjdzie nam chyba
    > jeszcze zaczekac...

    Powiedziec 'troche' i nazwac to eufemizmem to jeszcze zbyt wiele:)

    > Skoro (dot. branzy informatycznej) zwalnia sie ludzi w takich firmach
    > jak Prokom, ktorzy sa naprawde bardzo dobrymi fachowcami, to nie
    > swiadczy to najlepiej o polskim rynku pracy...

    O ile wiem ze zwolnionej ekipy w Handlowym nikt! jeszcze nie znalazl pracy -
    a cos musieli umiec. To chyba o rynku mowi wszystko...

> [...]
    > W Monachium bezrobocie w 2002 roku osiagnelo najwyzszy poziom od
    > zakonczenia wojny, a IHK oglosila rekordowa liczbe bankructw - ponad

    I skonczylo sie opowiadanie o tym, jak to informatycy beda mieli dobrze -
    mialo brakowac na miliona w samych Stanach do 2010 roku - a ja cos czuje ze
    bedzie milion za duzo.

    > Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    > wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym
    > cel?

    No akurat spisku bym sie tu nie doszukiwal - jak widzialem w czyims siegu:
    'To nie jest paranoja kiedy myslisz, ze wszyscy sa przeciwko Tobie - to
    zdrowy rozsadek. Paranoja jest wtedy, kiedy myslisz ze sa w zmowie' :))
    pozdr
    /p

  • 7. Data: 2003-03-03 09:25:48
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    kingram <k...@M...net> writes:

> [...]
    >
    > Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    > wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym

    najczesciej jewst to rzad danego panstwa, ze swoja nieudolnoscia,
    krotkowzrocznoscia i uchwalaniem durnych przepisow oraz nadmiernym
    fiskalizmem.

    jesli chodzi o niemcy to niestety, ich system panstwa opiekunczego
    peka w szwach i to wlasnie mozesz sobie obserwowac.

    bezrobocie w danych sektorach czy obszarach jest w normalnie
    funkcjonujacej gospodarce zawsze obecne i nie da sie go wykluczyc.
    zwykle optymalnie uwaza sie jest wtedy, kiedy oscyluje wokol 3-4%.

    problem wskazujacy na walaca sie i nieefektywna gospodarke jest wtedy,
    kiedy bezrobocie dosiega wszystkich branz i sektorow i jest na sjkale
    panstwowa.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2003-03-03 09:30:26
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> writes:

    > I skonczylo sie opowiadanie o tym, jak to informatycy beda mieli dobrze -
    > mialo brakowac na miliona w samych Stanach do 2010 roku - a ja cos czuje ze
    > bedzie milion za duzo.

    bo te szacunki byly oparte na tendencjach rozwojowych z roku 2000 i
    2001, kiedy byl boom na firmy high-tech, boom wypasiony na rozdetej
    jak balon gieldzie NYSE i NASDAQ, gdzie inwestorzy walili jak cmy do
    lampy i pompowali kupe kasy w firme, byle miala cos wspolnego z
    komputerami.

    cala fura ludzi zyla na kredyt, firmy tez zaciagaly kredyty jak
    szalone, planowaly swoj rozwoj na podstawie danych z dnia
    "dzisiejszego".

    a gielda jak to gielda. po hossie jest bessa, balon pekl, kupa firm
    zbankrutowala i juz nie potrzebuja tylu informatykow.
    proste.
    niektorzy to nawet to calkiem udanieprzewidzieli, sprzedajac swoje
    akcje wtedy, gdy jeszcze byly cos warte i stajac sie milionerami.

    PS: teraz, jesli balon w ogole urosnie w ciagu najblizszych kilku lat,
    to juz nie w tym samym sektorze. jesli gdzies, to najpewniej w firmach
    biotechnologicznych, bo tam teraz wala inwestorzy, ci co jeszcze w
    ogole maja jakies peniadze do zainwestowania :)

  • 9. Data: 2003-03-03 09:49:11
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > problem wskazujacy na walaca sie i nieefektywna gospodarke jest wtedy,
    > kiedy bezrobocie dosiega wszystkich branz i sektorow i jest na sjkale

    Jak to miło, jak wiele osób potrafi błyskotliwie opisywać zjawiska.
    Ja się pytam, co w związku z tym? Do tej pory wynikiem recesji były wojny,
    najlepiej światowe, kore znakomicie napędzały koniunkturę i likwidowały nadmiar
    zdolnych do pracy. Obawiam się, że Saddam nie da się w to wmanewrować.

  • 10. Data: 2003-03-03 10:59:22
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    f...@p...onet.pl writes:

    [..]

    > Jak to miło, jak wiele osób potrafi błyskotliwie opisywać zjawiska.
    > Ja się pytam, co w związku z tym? Do tej pory wynikiem recesji były wojny,

    ale chodzi ci ogolnie o to, co bedzie wynikiem recesji, czy co zrobic
    indywidualnie?

    jesli o to pierwsze - to ja ci nie odpowiem, bo prorokiem nie jestem,
    a przewidywania futurologiczne robia lepiej ode mnie ci, co sie tym
    zawodowo zajmuja.

    jesli chodzi o to drugie - ja wyemigrowalam.

    > najlepiej światowe, kore znakomicie napędzały koniunkturę i likwidowały nadmiar
    > zdolnych do pracy. Obawiam się, że Saddam nie da się w to wmanewrować.

    recesja, bieda i glod jest tez wielkim napedem imigracji zarobkowej.
    to sie juz w polsce dzieje, miliony polakow zarabiaja za granica, bo
    inaczej nie byliby sie w stanie utrzymac.

    aha, i nadmiar sily roboczej moze tez zostac zredukowany tak jak to
    sie dzieje w afryce, gdzie w niektorych panstwach 1/4 ludnosci
    zarazona aids jest i umiera.
    moze tez byc lokalny konflikt, moze byc wojna domowa.... mozliwosci
    niestety jest sporo.