PracaGrupypl.praca.dyskusje › wspolpraca z zagranicznym klientem

  • 1. Data: 2004-09-30 15:09:04
    Temat: wspolpraca z zagranicznym klientem
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

    Hej,

    Załóżmy, że znajduję gdzieś w obcym kraju pracodawcę (biuro tłumaczeń),
    który chciałby, żebym dla niego wykonywała zlecenia (tłumaczenia) - ja
    oczywiście pozostaję na miejscu, wszystko załatwiane przez net. Aha, nie mam
    DG.
    Moje pytanie - jaki rodzaj umowy mam z nim podpisac? (czy to powinno byc
    potem tłumaczone na polski, w razie czego?) Kto ma od tego odprowadzić
    podatki? Jeśli ja mam płacic podatki, to jakie i kiedy? Oczywiście
    zastanawia mnie tez w jaki sposób miałabym dostawac wynagrodzenie (czek,
    przelew, inne metody??), tak zebym jak najmniej straciła na oplatach,
    prowizjach i innych.
    Czy ktoś ma jakieś doswiadczenie i moze się ze mną nim podzielić?
    Z góry wielkie dzięki :)

    Pozdrawiam.
    Yaga

    --
    I'm the snow on your lips
    The freezing taste, the silvery sip

  • 2. Data: 2004-10-01 16:16:58
    Temat: Re: wspolpraca z zagranicznym klientem
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Yaga" <R...@p...fm> wrote in message

    zapytaj w pl.hum.tlumaczenia, plus przejrzyj archiwum. o ile wiem kilka osob
    w grupie robi taki... "outsourcing" dla agencji (w Niemczech, etc)
    z drugiej strony... coz, jestes konkurencja, nie wiem, czy odzew bedzie
    entuzjastyczny :)

    marek

  • 3. Data: 2004-10-01 16:37:19
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

    Użytkownik "marek" <m...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > w grupie robi taki... "outsourcing" dla agencji (w Niemczech, etc)
    > z drugiej strony... coz, jestes konkurencja, nie wiem, czy odzew bedzie

    Archiwum przejrzałam, natomiast stwierdziłam, że pht nie będę zaśmiecac
    takim postem, bo ta grupa wydaje mi się byc bardziej odpowiednia. W końcu
    nie tylko tłumacze mogą tak współpracować - akurat o tłumaczenia chodzi w
    moim przypadku, ale sądzę, że w ten sposób można wykonywać inne zlecenia i
    dlatego ten post znalazł się własnie na tej grupie.

    Pozdrawiam.
    Yaga

  • 4. Data: 2004-10-02 05:45:49
    Temat: Re: wspolpraca z zagranicznym klientem - głupia porada
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastanawia mnie tez w jaki sposób miałabym dostawac wynagrodzenie (czek,
    > przelew, inne metody??), tak zebym jak najmniej straciła na oplatach,

    Bylo by prosciej, gdybys napisala, jaki to konkretnie kraj. Jesli różne i
    nieregularne, najprosciej jest otworzyc dzialalnosc gospodarcza w Polsce, podpisywac
    proste umowy na wykonanie uslugi (jesli wiesz, ze zamawiajacy jest w porzadku, mozesz
    przyjmowac zlecenie bez takiej umowy), wystawiac rachunek i przyjmowac pieniadze na
    konto swojego przedsiębiorstwa. Sa w tym drobne klopoty, ze np koszty przelewu 10
    dolarow za strone tlumaczenia sa równe mniej wiecej tej kwocie. Dlatego byloby
    rozsadnie zrobic tez platforme do przyjmowania platnosci karta np przez www. Wielu
    ludzi jednak nie lubie z tego korzystac. Jesli mialalbys klientow w jednym kraju i
    to by byl przewazajacy rynek, mozesz sobie otworzyc firmowe konto w takim kraju, i
    wtedy wygoda dla Klientow pelna (zakładajac, że prawo tego kraju na to pozwala), a
    Ty masz dostęp do konta albo przez www, a wyplacasz najczesciej karta w Polsce, co
    wiąże się z kosztami tez.
    Model przekazywania należnośći zalezny jest od kwot przede wszystkim.
    Jest jeden delikatny problem - VAT, Jesli stale miesiecznie wpłynie Ci do kasy firmy
    wiecej niz 3800zl, to musisz placic dodatkowo VAT. Niby to nie jest problem (firmy w
    Polsce pewnie Cie beda czesto o to pytac), ale juz przy tłumaczeniach
    wyeksportowanych trzeba miec pewnosc, ze Twoje zlecenie nie bedzie wtornie w jakiejs
    postaci wracac do Polski. Jesli masz taka pewnosc (np tlumaczysz dla francuskiej
    firmy z francuskiego na rosyjski:P), to mozesz mimo rejestracji na VAT potraktowac
    usluge jako eksportowa i VATu nie zapłacic za takie zlecenie.
    Wiem, ze osoba, ktora nie ma z tym stycznosci powinna juz przestac czytac:) tak więc
    w przypadku podjecia tej drogi warto poprosic żywą osobe o cierpliwe wytlumaczenie
    tematu i pomoc w wyborze spodsobu opdatkowania przede wszystkim, oraz uwzglednic tzw
    zbieg świadczeń w ZUS (ważne).

    O prowadzeniu dzialalnosci i zakładaniu przeczytasz na
    http://www.1praca.gov.pl/firma.php
    oraz
    http://www.mf.gov.pl/aktualnosci/index.php
    No i jeszcze jest milion innych miejsc na ten temat.

    Wojtek

  • 5. Data: 2004-10-02 07:09:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fotech wrote:
> [...]
    > zapłacic za takie zlecenie.
    > Wiem, ze osoba, ktora nie ma z tym stycznosci powinna juz przestac

    Powinna przestać znacznie wcześniej.

  • 6. Data: 2004-10-02 08:30:12
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    Nie napisałam jaki kraj, bo nie wiem :)
    Po prostu na razie nie współpracuję, bo nie wiem na jakich zasadach, dlatego
    nie szukam chętnych do współpracy. Co z tego, że znajdę kogoś, skoro i tak
    nie będę wiedziec, jak mam to rozwiązac od strony umow i podatków?
    DLatego nie mam co się zastanawiac, ze mi wplynie ponad 3800, bo na pewno mi
    nie wplynie ;)
    A co do tłumaczeń zyczliwej osoby, to bardzo chętnie bym taką znalazła,
    problem jest tylko gdzie??
    Za linki dzięki, na pewno poczytam :)

    Pozdrawiam.
    Yaga

  • 7. Data: 2004-10-02 10:36:02
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yaga" <R...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś ma jakieś doswiadczenie i moze się ze mną nim podzielić?
    > Z góry wielkie dzięki :)

    Nie wiem czy ktoś już Ci podał ten link:
    Przejrzyj archiwum - powinnaś tam znajleźć najwięcej aktualnych informacji
    na interesujący Cię ten temat.

    pzdr,
    Aga

  • 8. Data: 2004-10-02 11:07:42
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

    Użytkownik "aga.p" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy ktoś już Ci podał ten link:
    > Przejrzyj archiwum - powinnaś tam znajleźć najwięcej aktualnych informacji
    > na interesujący Cię ten temat.

    Owszem, mam ten link, ponieważ grupę pl-p-t czytam od dawna i swego czasu
    tam też się o to pytałam, ale ponieważ nie podano mi zbyt dużo konkretnych
    informacji, postanowiłam ze swoim pytaniem przyjść między innymi tutaj.

    Pozdrawiam.
    Yaga

  • 9. Data: 2004-10-02 12:45:38
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]

    Rety, ależ moja gramatyka dzisiaj kuleje:-/

> [...]
    > informacji, postanowiłam ze swoim pytaniem przyjść między innymi tutaj.

    A szukałaś informacji na forach w Prozie? Wydaje mi się, że Proz i ppt to
    miejsca, w których dowiesz się więcej niż tutaj - tam siedzą ludzie, którzy
    dobrze znają tą konkretną branżę i mają doświadczenie w dogadywaniu się z
    biurami. No i zostaje jeszcze urząd skarbowy:))
    Chociaż z drugiej strony bez konkretów nt. zlecenia możesz nie dostać
    konkretnych informacji - w końcu co kraj (a nawet co biuro) to obyczaj;)

    pzdr,
    Aga

  • 10. Data: 2004-10-02 13:13:43
    Od: "Yaga" <R...@p...fm>

> [...]
    > Chociaż z drugiej strony bez konkretów nt. zlecenia możesz nie dostać
    > konkretnych informacji - w końcu co kraj (a nawet co biuro) to obyczaj;)

    O widzisz, proz :) zapomnialam - ide szperać.
    Natomiast co do urzędu skarbowego, to nie wiem, na ile te panie mają
    sensowne informacje, poza tym nie chce mi się jechać na drugi koniec miasta.
    A co do konkretów, to po prostu ich nie posiadam - na razie chcę się
    dowiedziec jak to wszystko teoretycznie wygląda od strony podatków i umów :)

    Pozdrawiam.
    Yaga