PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niemiecki paszport

  • 1. Data: 2004-09-30 14:00:12
    Temat: Niemiecki paszport
    Od: "mireks3" <m...@g...pl>

    Usłyszałem gdzieś lub przeczytałem, że niemiecki paszport znacznie ułatwia
    procedury związane z pozwoleniem na pracę w niemczech i pomaga w znalezieniu
    samej pracy. Czy to prawda i jak się o niego starać?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-30 14:28:47
    Temat: Re: Niemiecki paszport
    Od: Voytek <d...@o...pl>

    On Thu, 30 Sep 2004 16:00:12 +0200, "mireks3" <m...@g...pl>
    wrote:

    >Us?ysza?em gdzie? lub przeczyta?em, ?e niemiecki paszport znacznie u?atwia
    >procedury zwi?zane z pozwoleniem na prac? w niemczech i pomaga w znalezieniu
    >samej pracy. Czy to prawda i jak si? o niego stara??

    jaki paszport? niemiecki? czy niebieski? ;-) jezeli ten pierwszy - to
    faktycznie - posiadacze nie potrzebuja zadnego pozwolenia na prace w
    Niemczech - sa wszak niemcami ;-) a jak sie starac? to chyba jednak o
    "niebieski" chodzi - ale zdaje sie, ze u nas ostatnio "czerwone"
    daja...

  • 3. Data: 2004-09-30 17:24:24
    Od: "Immona" <n...@n...pl>

    "mireks3" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    znalezieniu
    > samej pracy. Czy to prawda i jak się o niego starać?

    Nalezec do mniejszosci niemieckiej :) ze Slaska.

    A poniewaz Niemcy sa praworzadni, to jesli nie masz rzeczywiscie takiego
    pochodzenia i nie mozesz go udokumentowac, naciaganiem czy lapowkami nic nie
    zalatwisz.

    Jesli chcesz pracowac w DE, pozostaje Ci zalatwic formalnosci wymagane
    obecnie lub czekac, az mina okresy przejsciowe.

    I.

  • 4. Data: 2004-09-30 22:07:38
    Od: "_Zibi_" <n...@w...com>

    Użytkownik "Immona" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A poniewaz Niemcy sa praworzadni, to jesli nie masz rzeczywiscie takiego
    > pochodzenia i nie mozesz go udokumentowac, naciaganiem czy lapowkami nic
    > nie
    > zalatwisz.

    Aleś strzelił - praworzadni?! To też skręty!

  • 5. Data: 2004-09-30 23:32:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    mireks3 <m...@g...pl> wrote:
    > Us?ysza?em gdzie? lub przeczyta?em, ?e niemiecki paszport znacznie u?atwia
    > procedury zwi?zane z pozwoleniem na prac? w niemczech i pomaga w znalezieniu
    > samej pracy. Czy to prawda i jak si? o niego stara??

    Słyszałem, że znacznie lepszy jest paszport amerykański - tylko w Niemczech
    nie działa i trzeba jechać aż do USA. Ale ponoć się opłaca! Nie wiem, skąd
    go wziąć - może na allegro?

    P.

  • 6. Data: 2004-10-01 04:43:14
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem, że znacznie lepszy jest paszport amerykański

    Eeeee. To nie może być prawda, bo słyszałem, że tam kodeksu pracy nawet
    nie mają.
    I skąd taki pracownik może wiedzieć, czy go wredny krwiopijca nie
    oszukuje? :)

    vertret