PracaGrupypl.praca.dyskusje › placa minimalna a budzet panstwa

  • 141. Data: 2007-09-18 22:19:05
    Temat: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3eb8.000000ff.46f03221@newsgate.onet.pl Lukasz Sczygiel

    > Ano tak jest. Tyle ze postep techniczny jak i menedzerski pozwala coraz
    > czesciej na budowanie drapaczy chmur w zakresie indywidualnym.
    > Wiec raczej tendencja powinna byc odwrotna - wiecej wolnosci dla
    > jednostek.
    Nie o to mi chodziło w tym przykładzie. Tak czy inaczej nie znam ani jednego
    przypadku zbudowania drapacza chmur nawet w 10 osób, że o jednej nie
    wspomnę.

    > martwi mnie tendencja wyreczania jednostek
    > odgornymi zakazami/nakazami. I gdyby byly one ustalane przez ekspertow
    > to pewnie byly by te standardy szeroko akceptowane. Jednak takich ludzi
    > nie mamy.
    Skoro nie mamy, to trzeba by się o nich postarać.

    > Upieranie sie przy tej konwencji (odgorne decydowanie) jest po
    > prostu ignorowaniem srodowiska.
    Środowiska, które nie jest w stanie - jak napisałeś - wyłonić i wybrać
    ekspertów. Jak to świadczy o jego (społeczeństwa) jakości?

    > Nic nowego. Lewacy tak argumentuja w 95% wypadkow. Czesto maja racje.
    To i tak nieźle. Prawacy zamiast argumentować i przewidywać - uprawiaja
    krytykanctwo (nie krytykę) i prorokują, zaś racji nie mają z definicji.
    Zauważ także, że właściwie nikt ich nie za bardzo komentuje, nikt z nimi
    powaznie nie rozmawia - ich się po prostu ignoruje.
    Na szczęście w naszym społeczeństwie (jakie by ono nie było) ciągle jeszcze
    działają gdzieś podskórnie pierwotne mechanizmy zbiorowego instynktu
    samozachowawczego i dlatego prawacy pozostają na marginesie życia
    politycznego, od czasu do czasu, (szczególnie w okolicach wyborów, w których
    naiwnie upatrują szansy zaistnienia) coś tam pojękują. Nie ma to jednak
    znaczenia. Zresztą - zobaczymy za miesiąc.

    > Jednak wyglada to tak jakby miec stajnie pena koni wszelkich odmian,
    > araby, angliki, perszerony. I wszystkie zapinamy do pluga. I potencjal
    > anglikow, arabow jest zmarnowany. Czy tak jest ok?
    Nie, ten przykład nie jest OK. On jest bez związku i sensu.

    > Odpowiedzialnosc. Gdyby egzekucja tegoz byla skuteczna to takie badania
    > byly by robione dobrowolnie.
    Tegoż, znaczy czegoż?

    > Wtedy nikomu nie przyszlo by do glowy igrac
    > z ryzykiem. Wystarczy aby egzekwowac straty poniesione w przypadku
    > zaniedban. I ramy, szablony takich zachowan powinny byc budowane przez
    > ekspertow na poziomie wysokim. Ktos kto sie do nich stosuje jest kryty.
    > Jesli nie i wypadek czy inna strata sie nie zdazyla to jego zysk. Jesli
    > cos poszlo zle to niech placi.
    > Z tym, ze nie warto takiego zamykac.
    > Niech pracuje na renty czy odszkodowania.
    Stary, czy ty w ogóle trybisz co napisałeś!? Komu niech płaci? Wdowie i
    sierotom, pobocznym ofiarom jego błędu, który miał okazję popełnić bo nie
    musiał się poddać badaniom??
    Z takim oszołomstwem to gadać nie warto, weź się zastanów, bo zjeżdżasz tu z
    poziomu okrutnie.

    > Jednak u nas MSP sa traktowane po macoszemu.
    Być może.
    Czy możesz podać jak się dzieli przedsiębiorstwa (małe, srednie, duże?) i
    pod jakim zwględem ten podział jest dokonywany (liczba zatrudnionych, obrót,
    czy co tamjeszcze)?
    Zaznaczam, że chodzi mi o zasady formalne, ujęte w jakichś przepisach, nie o
    swobodne dywagacje.

    > Generalnie sluza do ochrony pracownika/ow.
    > Pomagaja egzekwowac istniejace prawo.
    Trochę mało...
    Znaczy - do ustawy o ZZ zajrzeć się nie chciało?

    > Nie sluza. Ale jesli pracownik zostanie pracodawca to jemu juz ZZ nie sa
    > potrzebne bo jest "sam sobie Panem i batem".
    Nie "jeśli pracownik zostanie pracodawcą" tylko po prostu - związek zawodowy
    nie jest potrzebny pracodawcy, bez wzgledu na to, czy przedtem był
    pracownikiem.
    Związek zawodowy potrzebny jest (może być) pracownikom.
    I nic dziwnego - myślisz, że kaganiec komu jest potrzebny? Przecież nie psu.

    > Na poziomie MSP ZZ nie jest niezbedny
    ZZ nigdzie nie jest niezbędny. On może być co najwyżej przez pracowników
    uznany za potrzebny i ew. założony.

    > Fajnie tylko problem pojawia sie wtedy gdy ZZ dezorganizuje dzialalnosc
    > firmy. Taki strajk. Fajnie.
    Nie jest fajnie. Strajk jest bronią ostateczną. Ustawa reguluje całkiem
    ściśle warunki, kiedy może być on legalny.

    > Dopuszczam mozliwosc strajku na okres czasu
    > kiedy ZZ lub pracownicy przedstawia swoje zadania pracodawcy. Jesli
    > pracodawca nie godzi sie na ich spelnienie to nalezy sie grupowo
    > zwolnic.
    To wszystko mrzonki. Nie ty dopuszczasz możliwość strajku, ty nic nie
    możesz. Dopuszcza go prawo. Jeśli ci ono nie odpowiada, możesz spróbować
    demokratyczną drogą sięgnąć po władzę i je zmienić.
    Grupowe zwolnienie - owszem, jest możliwe i bywa skuteczne (patrz lekarze),
    ale znowu - ty nic nie określasz co należy, co nie należy. To robią
    pracownicy.

    > Jesli pracodawca nie wypelnia swoich obowiazkow to do sadu z
    > nim.
    Sorry, ale czy ty zadałeś sobie trud zapoznania się z ustawą o rozwiązywaniu
    sporów zbiorowych i aktami okolicznymi? Bo ja coraz bardziej ulegam
    wrażeniu, ze rozprawiasz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia.

    > ZZ sa dobre jako organizacja poszczegolnych jednostek. Jednak nie
    > powinny miec mocy dezorganizacji firmy.
    Niby dlaczego? Uświadom sobie, że "firma" nie jest żadną świętością. To coś,
    co istnieje tylko dzięki pracownikom (może z wyjątkiem "firm"
    jednoosobowych, które pracowników nie mają). Nie ma pracowników, nie ma
    firmy. Jeśli dochodzi do sporu zbiorowego i firma nie umie rozwiązać go
    drogą negocjacji, to ma strajk. Czyli ma go z własnej winy, ergo - sama się
    zdezorganizowała.
    Teraz z innej beczki.
    Przed paroma słowami sugerowałeś grupowe zwolnienie. To poważniej i
    skuteczniej niż strajk może zdezorganizować firmę. Jeśli bowiem nastąpi
    ugoda, to pracownicy natychmiast powrócą do pracy. Jeśli się zwolnią, to
    pracodawca nie znajdzie pełnej obsady natychmiast (nie wszyscy będą mieć
    długie okresy wypowiedzenia), a kiedy już to zrobi to potrzeba czasu, żeby
    nowi pracownicy pracowali z wydajnością i jakością starych.

    > Fajnie ze jest ZZ jesli pracownicy chca podwyzki i ZZ pomaga przedstawic
    > kolektywne oczekiwania.
    Fajnie to jest pracownikom, bo maja reprezentację i wsparcie pracodawcy
    pewnie mniej tyle, że to ich zmartwienie. W końcu nie ma przymusu bycia
    pracodawcą, a jak ktoś chce, to musi się liczyć z obowiązującymi realiami
    prawnymi i gospodarczymi.

    > Aby przekroczyc prog. I dostac sie do parlamentu.
    Ja wiem, w podanym przez ciebie linku Korwin to nawet jasno napisał.
    Ale - za wszelką cenę? IMO to szmaciarstwo.
    Zresztą - ilu ich tam ma teoretyczną szansę wpełznąć? 2? 3?
    To co będą mogli zdziałać poza wygłupami z mównicy?

    > Tak sie sklada ze UPR i LPR sa eurosceptyczne (UPR jest goracym
    > zwolennikiem wolnego handlu i protokolu z Schengen). Sa konserwatywne,
    > pro rodzinne (w troche inny sposob ale jednak). I pare innych podobnych.
    Szczerze mówiąc nie dostrzegałem (poza oszołomstwem) doktrynalnych
    podobieństw między tymi kanapami. No, ale skoro twierdzisz, że to prawie
    bracia w obłędzie, to ci wierzę.
    Ja się niuansami politycznymi nie interesuję, szczególnie dotyczących
    ugrupowań marginalnych czy tym bardziej ultramarginalnych. Jedziemy już
    zresztą teraz takim of topem, że strach się bać.

    > Moze wlasnie widzimy zaczatek takiego czegos?
    Jaja sobie robisz, czy kiepsko prowokujesz?
    Nieobciachowa hybryda Korwina z Giertychem, Orzechowskim, Wierzejskim,
    Bosakiem...?

    > No to dlaczego nie mamy obecnie na scenie politycznej zadnej innej
    > prawicy ponad LPR (ktory wlasciwie nie jest normalna prawica)? Czy te
    > 40-60% ktore nie glosuje to nie warte zagospodarowania? Moze prawica
    > woli trzepac kasiore zatrudniajac szarych ludzi?
    Myślę, że nie mamy nie tylko prawdziwej prawicy. Nie mamy także prawdziwej
    lewicy, ani centrum, ani socjaldemokracji (co jest drugim powodem dla
    którego nie głosuję; o pierwszym juz pisałem). My mamy polityczne łajno (to
    takze pisałem).
    Dlaczego? Nie mam pojęcia, może to odzwierciedlenie jakości społeczeństwa?

    > Zawsze mozna sprawdzic. Tak sie sklada ze JKM podaje czesto materialy
    > zrodlowe. No i mozna zapytac. JKM czesto odpowiada.
    No, aż tak to mnie nie interesuje. Może kiedyś, w wolnej chwili.

    > Tego akurat nie musial pisac. Demokraci.pl denerwowali mnie duzo
    > wczesniej niz znalazlem to u JKM-a. Potem poszperalem i okazalo sie JKM
    > od siebie dodaje tylko to o spisku.
    No bo obsesjonaci zawsze wszędzie wietrzą spiski. To ich napędza,
    usprawiedliwia ich istnienie i daje temat do ciągłego ujadania. Swoista
    schizofrenia, syndrom oblężonej twierdzy. Nie tylko Korwin na to choruje,
    spójrz na Kaczorów, rydzykowych moherów, obłąkanego Maciarewicza, Sobecką.
    To fajna choroba, chory się dobrze czuje, nie widzi czego nie chce widzieć,
    jeśli widzi coś co mu niewygodne, to ma gotowe wytłumaczenie czemu tak jest,
    a jak rośnie poczucie własnej waleczności i bohaterstwa to już książki
    pisać.
    Co do demokratów.pl - myślałeś, że wystarczy się nazwać demokraci i to będą
    demokraci? ;))

    > To z tego ze trzeba te wady znac. I najlepiej stosowac kilka systemow
    > rownolegle. Najlepiej na roznych plaszczyznach (finansowa, spoleczna,
    > rodzinna, polityczna).
    Podzielam ten pogląd.

    > A ja nie. Irlandia jest takim przykladem, UK tez. Tam lewi i prawi
    > jednak sie porozumieli zrobili "triala" (ZZ zawiesily swoje zadania na
    > OIDP 5 lat) i maja to co maja.
    Coś takiego! To ci rewelacje!
    A wpisz sobie w googla "strajki w wielkiej brytanii", "strajki w irlandii".
    Nie przegap w otrzymanych linkach fraz o związkach zawodowych.

    --
    Jotte

  • 142. Data: 2007-09-19 00:38:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3eb8.00000112.46f0435c@newsgate.onet.pl Lukasz Sczygiel

    > Tyle ze zabija roznorodnosc i inwencje tworcza.
    A kiepska edukacja niby nie?
    Poza tym niektóre wykwity różnorodności i przejawy inwencji twórczej do
    niczego innego poza zabiciem się nie nadają.

    > A kto ukarze WE? :(
    A za co?

    > Tak. Jednak nalezy pamietac ze jesli podatnicy beda bogatsi to mniej beda
    > chcieli od "panstwa".
    > Wedlug pewnych szacunkow
    "Pewnym" szacunkom jakoś nie ufam. Szczególnie jak nie wiem skąd pochodzą i
    kto ich dokonał. Zauważyłem jednak, że podawanie źródeł serwowanych
    rewelacji nie jest twoją mocną stroną.

    > To nie tak.
    > Wymienmy od najgorszego:
    Nie, zostawmy to. Dalej się nie zrozumieliśmy.

    > Fajnie by bylo gdyby sterowali tym ludzie ktorzy sie na tym znaja. A nie
    > malpy z brzytwami.
    Oczywiście. Ale ani ty, ani ja na to nic nie poradzimy. Przynajmniej
    tymczasem Cóż pozostaje? Albo zapoznać się z prawami rządzącymi zastanym
    systemem i jakoś w nim funkcjonować, albo go zmienić na inny i tam zrobić to
    samo.

    > A w czym miala by sie roznic.
    > Tak na przyklad.
    Jaki przykład? To u ciebie sfera zycia zawodowego nie różni się od sfery
    życia prywatnego???

    > I tu tez poprosze o przyklad bo nie wiem gdzie szukac roznic.
    Więc jak ty żyjesz?
    Jeśli to ma być prowokacja, to wyjątkowo fatalna.

    > No ale po to fenicjanie wymyslili pieniadze aby te sfery sprowadzac do
    > wspolnego mianownika.
    A ja myślałem, że dla ułatwienia handlu na coraz rozleglejszym obszarze.

    > Pytanie: Jak dalekie wplywy sa dopuszczalne (machanie skrzydla motyla czy
    > bezposrednie)?
    Fundamentalistycznie odpowiedziałbym, że żadne i byłoby to słuszne.
    Ale odpowiem realistycznie - akceptowalne społecznie.

    > Rownie ciezko dyskutowac ze zwolennikiem regulacji recznych.
    Pewnie. Szczególnie jak się nie ma zbyt wielu argumentów.

    > No a mily uscisk socjalu moze stac sie koncem wolnosci.
    Korwin sam sobą ośmieszył własne idee, także w tej skromniutkiej części,
    gdzie miały one jakiś sens. Powtarzasz słowo wolność jak wyuczoną mantrę i w
    ten sposób sam odbierasz mu w swych wypowiedziach znaczenie.
    Mój znajomy uprawiał tzw. wolny zawód i bardzo sobię tę wolność zawodową
    cenił. Po pewnym czasie okazało się, że ta zawodowa wolność polegała głównie
    na wolności od posiadania środków finansowych. Wolność ta zrodziła także
    pewien rodzaj niewoli w postaci uzależnienia od pozyczek, które musiał
    zaciągać u znajomych i gdzie sie dało. Ponieważ niczego go to nie nauczyło i
    nadal konsekwentnie kultywował zawodową wolność i nie miał z czego zwracać,
    niewola pożyczek ustąpiła całkowicie - nie miał już od kogo pozyczać.
    I to ci pod rozwagę nt różnych odcieni wolności poddaję.

    > Nie. Trafi tych ktorzy beda na nia wystawieni.
    > Ta noga dziala rowniez w socjalu tyle ze nie jako wyrazny kop a jako
    > niewidzialny tlenek wegla.
    Ładnie powiedziane, choć mylne.

    > Ja to widze jako duszenie potencjalu tych ktorzy zrobili by wiecej gdyby
    > mieli motywacje (czytaj: zarobiona dodatkowa zlotowka nie byla by
    > dodatkowymi 30gr do portfela).
    Proporcja niewłaściwa, ale zgadzam się, że obciążenia podatkowe mamy za duże
    w zestawieniu z siłą nabywczą średniej płacy.

    > W takim razie w USA to powinno to dobro byc strasznie male w porownaniu
    > z WE. A nie jest. Chyba trzeba w WE zmienic ludzi bo ci nie pasuja do
    > systemu.
    Błąd tkwi w bezpośrednim porównaniu USA i WE.

    > Znowu strategia "za kims".
    To nic nie znaczy. Jak chcesz, to też ci moge parę takich bzdurek wymyślić
    na poczekaniu.

    > To ze bladza (i skutki widac)
    Twierdzenie bez żadnego dowodu, o obiektywnym i niepodważalnym nawet nie
    mówiąc.

    > nie dewaluuje poprzednich osiagniec.
    To prawda.

    > I zakladanie ze USA jest "the best" prowadzi na
    > manowce.
    Więc nie rób tego. Ja nigdy nie robiłem i na manowcach nie jestem.

    > Trzeba patrzec na poszczegolne zmiany i ich skutki a nie
    > malpowac calosci. Tyle ze ich narazie na socjal stac. A ze ich
    > spoleczenstwa i politycy sa bardziej skore do eksperymentow to sobie
    > rade dadza.
    To nie dlatego. To z racji potencjału. Jak im eksperyment nie wyjdzie, to
    zapobiegną nadmiernym stratom sięgając do rezerw.
    Jak w przypadku dużych i poważnych inwestorów giełdowych z prawidłowo
    zdywersyfikowanym portfelem.
    Biednych na takie ćwiczenia nie stać.

    > Ale strategia Monte Carlo (matematyka) moze spowodowac ze bariera
    > wejscia na scene bedzie nizsza. Przeciez to taka lewacka ideologia.
    Co z tego, że będzie niższa? Nie dość, że i tak tam łajno, to jeszcze
    dodatkowo ma wpaść jakiś kawałek kupy?
    I skończ już z tymi nonsensownymi tekstami o lewakach itp.. Dewaluujesz się
    jako dyskutant i zaczynasz być nudny. Jak bedę chciał poczytać cóś na
    kształt Korwina, to wiem gdzie mam kliknąć.

    > Mozesz swoim niepotrzebnym ci glosem wspomoc biedna partie ktora
    > wyrosnie na tygrysa i tego nie robisz? :)
    Mój głos nie jest mi niepotrzebny tylko chwilowo go nie używam, bo jest dla
    mnie bardzo cenny i lubię go. Nie szastam nim i trzeba na niego zasłużyć.
    Nie jest to łatwe.

    > Wiem, troche przewrotne ale nie niemozliwe.
    Niemożliwe. Nigdy tyle nie piję. ;)

    > Zrobie skok myslowy:
    > Czyli socjal powoduje ze forujemy kiepskich obywateli produkowanych przez
    > kiepskie mechanizmy finansowane z malych podatkow kiepskich obywateli...
    Robiąc skok warto przewidzieć lądowanie. Mam prostsze wytłumaczenie.
    Zbyt małe inwestycje (w dodatku źle zarządzane) w mechanizmy usług
    edukacyjnych powodują ich niską jakość i tym samym niską jakość prduktu
    finalnego.
    Koniec, kropka.

    > Kwiczy. Jak czytam z jakimi uciechami wita sie Takie koreanskie LG to mnie
    > trzepie. Gdzie byli koreanczycy kiedy mysmy byli 7-10 potega swiatowa?
    Nie wiem. Nie mam pojęcia gdzie byli koreańczycy w XVI i XVII wieku.
    Pewnie na Półwyspie Koreańskim.

    > teraz u nas produkuja _swoje_ pomysly bo jestesmy tansi niz oni.
    Pomyśl, jak się rodziła gospodarcza potęga azjatyckich tygrysów i czy
    chciałbyś tak samo (ale tylko ty, nie plącz w to innych).

    > Rownowaga byla by gdzyby u nast takie fikusne urzadzonka projektowano
    > ale tego nie ma...
    A i widoków na to także nie.

    > Dowiedza sie. Na lancuch ich nie przypne. Same zdecyduja czy chca mnie na
    > starosc dogladac. Takie sobie wykalkulowalem ryzyko.
    To już lepiej.
    Ciekawe tylko, czy w miarę zbliżajacej się starości pogląd ten nie będzie
    ulegał modyfikacji.

    > I to jest zle. Bo to rozrywa lancuch przyczynowo skutkowy. To jak w
    > pracy "czy sie stoi czy sie lezy...".
    Tobie się chyba wydaje, ze łańcuch można postawić pionowo trzymając za dolny
    koniec.

    > Ten przyklad jest znowu tendencyjny bo osadzony w sasiedztwie
    > obowiazkowego uzbezpieczenia zdrowotnego.
    Po pierwsze to nie oznacza tendencyjności (cóż za dziwaczny pomysł?).
    Po drugie nie ma co bez sensu filozofować - ludzie gadali przez komórki w
    aucie i powodowali wypadki zadając szkody i cierpienia sobie i innym. Nie
    potrafili zrozumieć, że tak nie należy, to trzeba im było zakazać, a
    nieprzestrzeganie zakazu obarczyć karą. I to tyle, bez zbędnego cudowania.

    > Brak uslug serwowanych przez panstwo nie musi byc kara. Ktos moze to
    > lubic i jednoczesnie nie byc masochista.
    Jego sprawa.

    > A przepraszam pierwszej opcji nie widzialem.
    > Ale i tak tworzysz bo kazdy matolek wybierze 4kzl albo wiecej.
    No i popatrz jak się zapętlasz. Najpierw protestujesz, że ktoś za ciebie wie
    lepiej, to ci ogranicza wolność, ludzie nie są głupkami i trzeba im dać
    wybór, odgórna decyzyjność i takie tam farmazony.
    Ale jak proponuję w jednej tylko kwestii wybór pełny do bólu, od ściany do
    ściany, to już wg ciebie wyboru dokonywać będą matołki.
    Jak dla mnie, to właśnie stałeś sie kompletnie niewiarygodny w głoszonych
    poglądach. I to jest delikatnie ujęta konkluzja.

    > Tworzysz nakaz.
    Nie bądź śmieszny.

    > Ale rezultat zaokraglasz do wszystkich.
    > Jak juz pisalem, szablony sa cool. Ale powinna istniec takze mozliwosc
    > dowolnego wybierania podstawowych rozwiazan.
    A bez bełkotu? Bo ja też umiem, pokażę ci niżej.

    > To oszacowanie robil by ekspert a nie pracodawca :).
    Aha, ekspert... Wyłoniony przez komisję kwalifikacyjna złożoną z
    nadekspertów.
    Oszacowanie eksperta wyłonionego przez komisję nadekspertów (kto wyłoni
    nadekspertów nie będe tu dociekał), będzie podlegać kontroli i procedurom
    odwoławczym realizowanym przez eksperta-kontrolera (pozostawmy na boku tryb
    jego wyłaniania). W razie nieuznania oszacownie można przedstawić do kasacji
    komisji ekspertów generalnych...
    A całość uregulowań tej procedury dotyczacych ustali oczywiście nie odgórnie
    i w sposób nic nie mający wspólnego z ręczną regulacją..., no, kto to
    ustali?

    > Gdzie to wyczytales?
    W twoich wypowiedziach.
    Ale - uważaj. Ja się szybko uczę. Chcesz zobaczyć twoje pytanie pod
    większością tego cokolwiek napiszesz?

    > Ale sprawdza sie kiedy jednostki maja pomysly i moga je zastosowac.
    > Dlatego inzynierowie w duzych firmach po nieudanym zaproponowaniu swoich
    > idei tworza swoje firmy i osiagaja sukces.
    > Poza tym firmy czesto maja
    > kilka oddzialow i tam moga testowac rozwiazania.
    Dobra, wystarczy tych opowieści.
    Dawaj dowód i źródła. Tylko konkretnie, chcę sprawdzić prawdziwość tych
    twierdzeń.

    > Mylisz rozne sprawy, prawo do a realizacja jego to rozne rzeczy i nie
    > musza byc scisle polaczone jednym organem.
    Mylisz różne sprawy. Prawo do i jego możliwości realizacji praktycznej
    znajduja się w różnych sferach. Łaczenie ich w schematyczny sposób prowadzi
    do doktrynerstwa i siłą rzeczy odwrócenia wzajemnych relacji, a także utraty
    właściwych proporcji głównie w obszarze konstrukcji modelu optymalnego. Tym
    niemniej teoria swoje, pragmatyka swoje. Progresja faktycznie funkcjonującej
    zależności w kierunku hybrydowej interferencji następuje niezależnie od
    wznoszacej się wykładniczo krzywej oddziaływań zewnętrznych, nie daje się
    także zaobserwować powtarzalnych cyklicznie korelacji.
    I dlatego nie masz racji.

    > No bo jak tak stworzone to trudne.
    Pewnie. I tak jest - zauważ - wszędzie, we wszystkich krajach.
    Więc może jednak inaczej się nie da?
    Chcesz prawnikom chleb odebrać? ;)

    --
    Jotte

  • 143. Data: 2007-09-19 07:34:25
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz Sczygiel wrote:

> [...]
    > to nie warte zagospodarowania? Moze prawica woli trzepac kasiore zatrudniajac

    LPR gospodarczo jest bardzo lewicowe. W Polsce jest ten problem, ze
    podzial na lewice i prawice odbywa sie wedlug kryteriow ideologicznych,
    takich jak stosunek do Kosciola, aborcji, agentow itp., a nie
    gospodarczych. Moich pogladow gospodarczych nie musze powtarzac,
    natomiast jesli chodzi o kwestie moralno-ideologiczne, to uwazam, ze
    panstwo tez nie powinno sie w to pchac. Niech kazdy zyje jak chce nie
    krzywdzac innych i nie obchodzi mnie na przyklad, czy ktos ma tradycyjna
    rodzine wielodzietna, czy zyje w zwiazku homoseksualnym z adoptowanymi
    dziecmi. Takie kwestie w polskiej polityce omawia sie ze znacznie
    wiekszym zaangazowaniem niz kwestie gospodarcze i przypisuje sie im
    wieksze znaczenie. UPR, jesli idzie do wyborow z lewicowym gospodarczo
    LPRem, tez uznaje kwestie ideolo za wazniejsze od kwestii gospodarczych
    i moje poparcie, ktore bylo z mocnymi zastrzezeniami, traci bezpowrotnie.

    Co do nie glosujacych, to obracajac sie sporo wsrod nie upolitycznionych
    ludzi o wolnorynkowych pogladach (drobni przedsiebiorcy, z ktorymi
    mialam duzo kontaktu pracujac w projektach unijnych oraz mlode, glodne
    sukcesu yuppie) wiem, ze w wiekszosci chodzi wlasnie o to: zajmowanie
    sie przez partie w nadmiarze rzeczami, ktore ich nie obchodza. Jeden z
    przedsiebiorcow, ktorych znalam ujal to dosc mocno mowiac, ze d..a i
    oltarz go nie obchodza, a wszyscy politycy tylko o d..ie i oltarzu. BTW
    ten facet obyczajowo byl dosc konserwatywny, ale po prostu o
    wymienionych tematach nie chcialo mu sie gadac. Jesli chodzi o Korwina,
    to zrazil sobie olbrzymia czesc potencjalnego elektoratu poprzez ataki
    na feminizm i mniejszosci seksualne oraz swoje sympatie monarchistyczne
    - i to nie dlatego, aby "praktykujacy" wolnorynkowcy byli w wiekszosci
    przeciw jego pogladom w tych kwestiach, ale dlatego, ze bardzo wielu z
    nich to nie obchodzi i na kogos, kto gada o tym na okraglo, patrza jak
    na oszoloma.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 144. Data: 2007-09-19 07:34:45
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > Tyle ze takie mozliwosci maja raczej ludzie z "wyzyn" spolecznych.
    > A bogatemu zawsze wiatr w plecy i grosz w kieszen :).

    Z tymi wyzynami to nieprawda, chyba ze masz jakas bardzo szeroka
    definicje wyzyn. To sa raczej mozliwosci dla ludzi z poszukiwanymi w
    rozwinietym swiecie umiejetnosciami, od informatyka po kafelkarza. Znam
    wiele osob bynajmniej nie z "wyzyn", ktore te rodzaje umiejetnosci
    zdobyly w wystarczajacym stopniu, zeby moc wybierac.

    I.

  • 145. Data: 2007-09-19 07:41:55
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

> [...]
    > obrót, czy co tamjeszcze)?
    > Zaznaczam, że chodzi mi o zasady formalne, ujęte w jakichś przepisach,

    W projektach unijnych, z ktorymi mialam kontakt, uzywalismy ponizszej
    definicji:

    Za małe lub średnie przedsiębiorstwo uważa się takie, które jednocześnie
    spełnia trzy poniższe warunki:

    * zatrudnia mniej niż 250 pracowników,
    * ma roczne obroty nie przekraczające 40 mln euro lub ogólny bilans
    roczny nie przekraczający 27 mln euro ,
    * spełnia kryterium niezależności.

    W przypadku konieczności rozróżnienia między małym i średnim
    przedsiębiorstwem za małe przedsiębiorstwo uważa się takie, które
    jednocześnie spełnia trzy warunki:

    * zatrudnia mniej niż 50 pracowników,
    * ma roczne obroty nie przekraczające 7 mln euro lub ogólny bilans
    roczny nie przekraczający 5 mln euro ,
    * spełnia kryterium niezależności.

    O niezależności małego (odpowiednio - średniego) przedsiębiorstwa można
    mówić, jeśli ,,przedsiębiorstwo inne niż małe (odpowiednio - małe bądź
    średnie) nie jest właścicielem 25 lub więcej procent kapitału
    przedsiębiorstwa albo nie posiada w nim 25 lub więcej procent, jeśli
    chodzi o prawo głosu".

    I.

  • 146. Data: 2007-09-20 15:25:32
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:

    [...]
    > Nieprawda. Poza tym zgoda taka może być w konkretnych przypadkach
    > dorozumiana lub domniemana na podstawie określonych przesłanek. Jest to
    > tak oczywiste, że przykład nie jest potrzebny.

    no oczywiscie. nie chodzilo mi o indywidualna zgode pisemna.

    > Bzdury.

    gdzie te bzdury?
    nie moze byc warunkowej zgody? mozesz wejsc na moj teren jezeli [...] i
    tu lista warunkow
    a w wersji nieformalnej: restauracja XXX, zapraszamy 10-23, obowiazuje
    stroj wieczorowy
    (klient w krawacie jest mniej awanturujacy sie)

    > Nie, no koŃcepcja bardzo ciekawa, nie dociekam na ile spójna tylko...
    > Wiesz, ona stanowi czysto amatorską i w dodatku pozbawioną podstaw
    > rzetelnej wiedzy próbę - nazwijmy to - stolikowo-kawiarnianego
    > usystematyzowania tego, co jak pisałem prawo od dawna zdefiniowało i
    > uporządkowało. Może w niedoskonały sposób, ale jednak.

    zdaje sobie sprawe ze amatorska i ze istnieje prawo odnoszace sie do
    tego ale wlasnie ono mi sie nie podoba dlatego opisuje jak ja bym chcial
    zeby bylo.
    uzyszkodnik windowsa moze na niego narzekac mimo ze nie jest
    informatykiem wiec moge i ja na system prawny :P

    prawnicy, zajmijcie sie tym szybko i ponaprawiajcie bugi!

    > No! to wyjaśnia wszystko. ale i chyba zamyka tę część dyskusji.

    tak, temat zatrudnienia mnie w kancelarii adwokackiej mozemy uznac za
    wyczerpany ;-)

    > Tego zdania nie rozumiem.

    innymi slowami:
    uwazam ze wprowadzanie szczeglowych przepisow (1) nie jest potrzebne bo
    konkurencja i wybor konsumentow da podobny efekt (2) nie ograniczajac
    wolnosci (3).

    ale to da sie zrobic tylko jezeli uznamy prawo czlowieka do szkodzenia
    samemu sobie.

    1) takich jak ten o paleniu w restauracji i wiele innych
    2) wymusi odpowiednie zmiany zachowania uslugodawcow
    3) a oprocz wolnosci zyskujemy dodatkowo bardziej przejrzyste prawo

  • 147. Data: 2007-09-20 18:44:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fcu3dd$aqu$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > gdzie te bzdury?
    W wielu miejscach - posługujesz się w kwestiach prawnych jezykiem potocznym,
    potocznym rozumowaniem i obiegowymi uogólnieniami. Tu konkretnie uogólniłeś,
    że osoba na cudzym terenie jest gościem i ma szanować reguły ustanowione
    przez własciciela. Takie postawienie sprawy jest bzdurą.

    > nie moze byc warunkowej zgody? mozesz wejsc na moj teren jezeli [...] i tu
    > lista warunkow
    Może, tylko to niekoniecznie musi być obowiązujące, ba, może byc nawet
    niezgodne z prawem i karane.

    > a w wersji nieformalnej: restauracja XXX, zapraszamy 10-23, obowiazuje
    > stroj wieczorowy
    Strój wieczorowy o 10?
    Wieczorem strój wieczorowy to szlafrok. Późnym wieczorem - piżama. ;)
    A serio - to jest IMO wymóg OK - nie kłóci się z żadnym (znanym mi)
    przepisem prawa.

> [...]
    > bylo.

    > prawnicy, zajmijcie sie tym szybko i ponaprawiajcie bugi!
    Zapomnij.

    > temat zatrudnienia mnie w kancelarii adwokackiej mozemy uznac za
    > wyczerpany ;-)
    Co prawda nawet go nie zaczęliśmy, ale - czemu? Przecież w kancelarii
    adwokackiej, a także notarialnej czy radcowskiej zatrudnia się
    niewykwalifikowane kierunkowo osoby do prostych prac pomocniczych.

> [...]
    > 2) wymusi odpowiednie zmiany zachowania uslugodawcow
    > 3) a oprocz wolnosci zyskujemy dodatkowo bardziej przejrzyste prawo

    Pojmowanie wolności jako braku regulacji to co najmniej naiwność, w skrajnej
    formie przybierająca postać dążenia do anarchii, co dodatkowo jest głupotą,
    gdyż cywilizowane społeczeństwach dawno wykształciły mechanizmy likwidujące
    takie zapędy w zarodku.
    Zaś co do przejrzystości prawa - cóż bardziej przejrzystego niż zapis: w
    zakładach gastronomicznych wszystkich kategorii obowiązuje bezwzględny zakaz
    palenia tytoniu?

    --
    Jotte

  • 148. Data: 2007-10-04 14:01:48
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > W wiadomości news:3eb8.00000112.46f0435c@newsgate.onet.pl Lukasz Sczygiel

    Troche mnie nie bylo. ale juz wrocilem.

    > A kiepska edukacja niby nie?
    Zakladasz ze edukacja rezymowa jest lepsza czy gorsza od zwyklej (ucze sie tego
    co mi potrzeba i tego co uwazaja za potrzebne moi rodzice)?

    > Poza tym niektóre wykwity różnorodności i przejawy inwencji twórczej do
    > niczego innego poza zabiciem się nie nadają.
    No same konkrety.
    Ale pociesze cie. Wolny rynek zabija takie kiepskie pomysly z znacznie wieksza
    skutecznoscia niz lewe pomysly...

    > A za co?
    Za metody monopolistyczne (np. nie masz mozliwosci wybrac komu oddasz pieniadze
    na doplaty aby je ponownie rozdystrybuowal np. rolnikom czy nieaktywnym zawodowo
    ludziom)?
    Za gwalcenie praw (przez uchwalanie ustaw ktore zawezaja dotychczasowe prawa)?
    Wymieniac mozna dlugo.

    > "Pewnym" szacunkom jakoś nie ufam. Szczególnie jak nie wiem skąd pochodzą i
    > kto ich dokonał.
    Nobody spends somebody else's money as carefully as he spends his own. Nobody
    uses somebody else's resources as carefully as he uses his own. So if you want
    efficiency and effectiveness, if you want knowledge to be properly utilized, you
    have to do it through the means of private property.
    Milton Friedman

    Tu masz recenzje:
    http://www.quebecoislibre.org/06/060423-5.htm
    Do badan konkretnych linku nie odnalazlem. Ale jak znajde to podrzuce.

    > Zauważyłem jednak, że podawanie źródeł serwowanych
    > rewelacji nie jest twoją mocną stroną.
    No za to Ty dajesz mase konkretow.

    > Nie, zostawmy to. Dalej się nie zrozumieliśmy.
    No jasne ze sie nie rozumiemy. Ty nie rozumiesz ze pieniadz wydany przez
    wlasciciela jest skuteczniejszy nic wydany przez najemnika ktory tym pieniadzem
    nie ryzykuje.

> [...]
    > systemem i jakoś w nim funkcjonować, albo go zmienić na inny i tam zrobić to
    Zakladasz ze obecna rzeczywistosc jest jedyna mozliwa?
    Czy doswiadczenia innych panstw niczego ci nie sugeruja?
    Taka np. korea. Byla jedna. Teraz sa dwie. W jednej ludzi morduje wolny rynek a
    w drugiej dyktator usmiecha sie do szczesliwego ludu.
    W niemczech do niedawna bylo podobnie. Ten nieszczesliwy hans z RFN jezdzil
    kiepskim mercolem a jurgen z NRD mial extra trampka z kompozytowa karoseria...

    > Jaki przykład? To u ciebie sfera zycia zawodowego nie różni się od sfery
    > życia prywatnego???
    Ano niewiele, na tyle na ile te sfery sa rozne (np inni ludzie). Bo pracuje zeby
    zyc i zyje zeby pracowac. Staram sie robic zawodowo to co bym robil gdybym mial
    wygrana 6 w lotka. Ale moje zachowanie w stosunku do znajomych i do
    wspolpracownikow sa podobne. Nie moge stwierdzic ze w zyciu prywatnym inaczej
    traktuje innych niz w pracy. I tu, i tu znajduja sie ludzie ktorych lubie i tacy
    ktorych nie trawie i traktuje ich podobnie. Dlatego poprosilem o przyklad.

    > Więc jak ty żyjesz?
    > Jeśli to ma być prowokacja, to wyjątkowo fatalna.
    Dasz przyklad czy pojezdzisz sobie po mnie?

    > A ja myślałem, że dla ułatwienia handlu na coraz rozleglejszym obszarze.
    To pewnie tez. No chyba ze negujesz takie zastosowanie pieniadza?
    np. ze za pszenice mozna kupic bilet do kina czy kochanke?

    > Fundamentalistycznie odpowiedziałbym, że żadne i byłoby to słuszne.
    > Ale odpowiem realistycznie - akceptowalne społecznie.
    Tja. Akceptowalne spolecznie, a kto to bedzie ocenial? Ci kiepscy badz
    nieistniejacy eksperci ktorzy sa niezbedni do dzialania systemu ktory akceptujesz?

    > Pewnie. Szczególnie jak się nie ma zbyt wielu argumentów.
    No argumentow konkretnych to u Ciebie moc. Sam zaczales to o niezaleznosci
    regionow i skwapliwie konkretna odpowiedz wyciales. Trudno napisac "masz racje"
    badz "jest to mozliwe" albo "nie znam sie na tyle aby to ocenic"?

> [...]
    > niewola pożyczek ustąpiła całkowicie - nie miał już od kogo pozyczać.
    > I to ci pod rozwagę nt różnych odcieni wolności poddaję.
    No i twoj znajomy ma byc dowodem ze wszyscy potrzebuja takiego traktowania?
    Kazdemu na ulicy bys robil sztuczne oddychanie bo na jednego (czy nawet 1000
    topielcow natrafiles?

    > Ładnie powiedziane, choć mylne.
    Oczywiscie uzasadniles. Dziekuje.

    > Proporcja niewłaściwa, ale zgadzam się, że obciążenia podatkowe mamy za duże
    > w zestawieniu z siłą nabywczą średniej płacy.
    Uzasadnij niewlasciwosc proporcji.
    Aktualnie panstwo zabiera okolo 70% dochodu (zalezy jak liczyc ale o tym w
    osobnym watku ktory naklepie). Co daje okolo 30groszy z dodatkowej zlotowki.

    > Błąd tkwi w bezpośrednim porównaniu USA i WE.
    Bo co? Ludzie tam inaczej choruja czy sie starzeja?

    > To nic nie znaczy. Jak chcesz, to też ci moge parę takich bzdurek wymyślić
    > na poczekaniu.
    Ja tez. I nawet wiem skad sie one biora.
    Dwiema z przyczyn sa:
    Popularyzacja myslenia "lewego"
    Zwykle bladzenie i testowanie rozwiazan.

    > Twierdzenie bez żadnego dowodu, o obiektywnym i niepodważalnym nawet nie
    > mówiąc.
    Popatrz sobie na skutecznosc gospodarki USA w ostatnim okresie. W momencie kiedy
    zaczely sie popularnoscia cieszyc pomysly lewicowe (mimo ze u nich ekspertow
    jednak wiecej i lepsi) to gospodarka USA rozwija sie wolniej (i tak szybciej niz
    WE). Dosyc zeby przypomniec problemykredytowe w USA. Tyle ze u nich latwiej
    dzwigac sie z upadku bo panstwo tyle nie ingeruje.

    > Więc nie rób tego. Ja nigdy nie robiłem i na manowcach nie jestem.
    I nie robie. Ale u nas bierze sie za przyklad WE ktora wyrosla na liberalnym
    wolnym rynku (z wyjatkami np. francji) a teraz bladzi i nie wyciaga sie z tego
    wnioskow.

> [...]
    > zapobiegną nadmiernym stratom sięgając do rezerw.
    > Jak w przypadku dużych i poważnych inwestorów giełdowych z prawidłowo
    No to trzeba sie biednych pozbyc. Najlepiej zrobic ich bogatymi. Liberalowie
    wiedza jak to zrobic i czesto to robia (korea, RFN). A lewicowcy umieja?

    > Co z tego, że będzie niższa? Nie dość, że i tak tam łajno, to jeszcze
    > dodatkowo ma wpaść jakiś kawałek kupy?
    Moim zdaniem ilosc kupy bedzie taka sama ale liberalizm pozwala na
    skuteczniejsze jej _unikanie_. W sytuacji kiedy socjal pomaga sie z kupy myc.

    > I skończ już z tymi nonsensownymi tekstami o lewakach itp.. Dewaluujesz się
    > jako dyskutant i zaczynasz być nudny. Jak bedę chciał poczytać cóś na
    > kształt Korwina, to wiem gdzie mam kliknąć.
    Dobrze. Ale obiecaj ze bedziesz dawal konkrety a jak cos wskazujesz ze jest
    bledne to motywuj przykladem.

    > Mój głos nie jest mi niepotrzebny tylko chwilowo go nie używam, bo jest dla
    > mnie bardzo cenny i lubię go. Nie szastam nim i trzeba na niego zasłużyć.
    > Nie jest to łatwe.
    Twoj glos jest dla ciebie cenny i mam to uszanowac a moje zyski ktore
    wypracowalem juz dla mnie cenne nie moga byc?
    Twoj glos moze wspomoc biedna partie ale go nie udzielisz a moje pieniadze mie
    pomagaja innym ani mnie ale musze sie nimi dzielic?

> [...]
    > Zbyt małe inwestycje (w dodatku źle zarządzane) w mechanizmy usług
    > edukacyjnych powodują ich niską jakość i tym samym niską jakość prduktu
    Zadna kropka. Jednoczesnie nie mozna zareagowac na poziomie szarego obywatela.
    To znaczy mozna ale dotychczasowe inwestycje (jakies 4% wszystkich podatkow)
    nalezy poniesc jeszcze raz umieszczajac dziecko w szkole prywatnej albo
    dokupujac korepetycje.

    > Nie wiem. Nie mam pojęcia gdzie byli koreańczycy w XVI i XVII wieku.
    > Pewnie na Półwyspie Koreańskim.
    Ta potega bylismy w latach 70-tych. Oni wtedy byli krotko po wojnie.
    Wystarczyly 3 dziesiecio lecia aby nas przescignac (bo to oni u nas buduja fabryki).

    > Pomyśl, jak się rodziła gospodarcza potęga azjatyckich tygrysów i czy
    > chciałbyś tak samo (ale tylko ty, nie plącz w to innych).
    Tak. Gdybym wiedzial ze ofiara z mojego trudu bedzie spozytkowana dla moich
    dzieci to bym nie mial watpliwosci. Tak jak postapil moj ojciec czy dziadek. Ja
    teraz patrzac na historie widze ze zmarnowano te wszystkie lata i prace tylu
    ludzi to nie chce dalej brnac w ustruj jaki Tobie pasuje. Mimo ze ta filozofia
    (dbajmy o biednych za pieniadze wszystkich) nie dziala od dawna to nadal sie w
    nia brnie. Dlatego coraz czesciej mysle o wyjezdzie stad.

    > To już lepiej.
    > Ciekawe tylko, czy w miarę zbliżajacej się starości pogląd ten nie będzie
    > ulegał modyfikacji.
    Kazdy zmienia poglady z wiekiem.
    I dzieki temu ten co lepiej o siebie dba za mlodu ma sie lepiej na starosc.
    To sie wpisuje w ryzyko zycia. To sie wpisuje w stare "ucz sie na bledach,
    najlepiej innych". Dlatego normalny czlowiek dba o to zeby miec swoj kawalek
    ziemi, domek, rodzinee i zawod z przyszloscia. A potworki w rodzaju blokowisk i
    mieszania spoleczenstwa te sytuacje zaburzaja, bo powoduja ze ludzie zamiast
    trwalych wartosci i rozwiazan uzywaja infrastruktury panstwowej ktora powiewa na
    wietrze kolejnych zmian ekip rzadzacych.

    > Tobie się chyba wydaje, ze łańcuch można postawić pionowo trzymając za dolny
    > koniec.
    Uzasadnij ze panstwowa edukacja w dzisiejszych czasach jest jedynym mozliwym
    sposobem na trzymanie lancucha.

    Np. na przykladzie informatyki w polsce.

    > Po pierwsze to nie oznacza tendencyjności (cóż za dziwaczny pomysł?).
    Oznacza.
    Z tego powodu ze te dwie sprawy bezposrednio ze soba sie zazebiaja.

> [...]
    > potrafili zrozumieć, że tak nie należy, to trzeba im było zakazać, a
    > nieprzestrzeganie zakazu obarczyć karą. I to tyle, bez zbędnego cudowania.
    Tak, ale bez zawezania sytuacji. Spowodowales wypadek? To plac/ponos inne
    konsekwencje/napraw szkode. Umiesz gadac przez fona podczas jazdy to gadaj.
    Umiesz smsowac to rob to. Ale jak Sprawisz wypadek to zaplacisz tak ze i twoje
    dzieci zapiszcza. Po kilku takich wypadkach naglosnionych w mediach ludzie bez
    zakazu nie beda gadac przez fony i beda jezdzic ostrozniej. A z drugiej strony
    przy kupnie auta beda liczyc ryzyko zwiazane z wypadkiemi beda kupowac lepsze autka.

    > No i popatrz jak się zapętlasz. Najpierw protestujesz, że ktoś za ciebie wie
    > lepiej, to ci ogranicza wolność, ludzie nie są głupkami i trzeba im dać
    > wybór, odgórna decyzyjność i takie tam farmazony.
    Nakaz ktory tworzy ta ustawa jest odgorny.
    Nie jest to decyzja pojedynczego czlowieka.
    Nie myl spraw.

    > Ale jak proponuję w jednej tylko kwestii wybór pełny do bólu, od ściany do
    > ściany, to już wg ciebie wyboru dokonywać będą matołki.
    ty proponujesz wybor na Twoich zasadach. To tak jak z odpowiedzia na pytanie
    Kiedy Pan przestal bijac zone?

    Albo jestes idiota albo czytac nie potrafisz.
    Decyzja ma byc podejmowana kiedy jest potrzebna a nie raz na amen. I ma byc
    podejmowana w konkretnym przypadku a nie raz dla wszystkich.

    > Jak dla mnie, to właśnie stałeś sie kompletnie niewiarygodny w głoszonych
    > poglądach. I to jest delikatnie ujęta konkluzja.
    A jak dla mnie nie potrafisz czytac ze zrozumieniem tego na co odpowiadasz. I to
    tez jest delikatnie ujete.
    To co EOD?

    > Nie bądź śmieszny.
    To co tworzysz za pomoca tegoz twojego referendum?

    > A bez bełkotu? Bo ja też umiem, pokażę ci niżej.
    Fajnie jesli mam do dyspozycji rozwiazanie ktore sie sprawdza w 95% przypadkow.
    Ale nawet jesli jestem jednym z tych 95% to chce miec mozliwosc nie korzystania
    z tego rozwiazania z pelnymi konsekwencjami tego kroku.
    Jestem matolek to uzyje tego co inni (tenze szablon - niech to bedzie placa
    minimalna, ubezp. zdrow. czy emeryt.) a jak chce pokombinowac to uzyje czegos
    innego i najwyzej wtopie. A moze zyskam.

    > Aha, ekspert... Wyłoniony przez komisję kwalifikacyjna złożoną z
    > nadekspertów.
    A to teraz tak nie jest? Ekspert stwierdzil "za mniej niz placa minimalna nie
    pracujcie, a jak nie to wam pokazemy kto tu rzadzi".

> [...]
    > jego wyłaniania). W razie nieuznania oszacownie można przedstawić do kasacji
    A nie prosciej nazwac ekspertow izbami rzemieslniczymi (byle by nie byl to
    monopol) dac mozliwosc zapisywania sie do nich wszystkich i niech one opiniuja
    ze teraz taki stolarz to zarabia tyle a za taki stolek to sie nalezy tyle? A co
    z ta wiedza (uzyskana np od 3-4 takich izb) stolarz zrobi to jego sprawa.

    Cos mi sie widzi ze toniesz w swoim swiecie inormalnych rozwiazan typu KISS
    (keep it stupid simple) nie widzisz.

    > A całość uregulowań tej procedury dotyczacych ustali oczywiście nie odgórnie
    > i w sposób nic nie mający wspólnego z ręczną regulacją..., no, kto to
    > ustali?
    A moze ustala to sami ludzie (oczywiscie nie twoj belkot a organizacje siebie w
    takie izby/fora/stowarzyszenia)?
    Np. Na grupach dyskusyjnych dotyczacych danej profesji?

    > W twoich wypowiedziach.
    > Ale - uważaj. Ja się szybko uczę. Chcesz zobaczyć twoje pytanie pod
    > większością tego cokolwiek napiszesz?
    Daj przyklad bo jak narazie rzeczywistosc cie strasznie traktuje (np.
    powszechnisc uznaniowosci w przepisach podatkowych czy szukanie luk w prawie) a
    powinno byc tak pieknie.

    > Dobra, wystarczy tych opowieści.
    > Dawaj dowód i źródła. Tylko konkretnie, chcę sprawdzić prawdziwość tych
    > twierdzeń.
    Apple.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Wozniak w HP nie chcieli sluchac o jego malym
    komputerku.

    Cray
    http://www.atm.com.pl/?pageid=233

    Maybach
    http://www.w114-115.org.pl/historia/wm.html

    Wpisz se w google "odszedl i zalozyl" i zobacz jacy wybitni ludzie z takich
    mozliwosci korzystali. W Twoim swiecie oni wszyscy szli by w szeregu do fabryki...

    Poza tym akurat w firmie w ktorej pracuje w niektorych oddzialach prowadzone sa
    wszelkiej masci pilotaze i jedne sa pozniej wdrazane a inne likwidowane. Da sie.

    Cos mi sie wydaje ze swiat w ktorym zyjesz przeslania ci wiele spraw a ty nie
    masz swiadomosci tego.

    Prawo do szkolnictwa obywatel ma. Bo nikt nie moze zabronic uczenia dziecka.
    A realizacja nie musi byc powiazana z panstwem czy jakims jego organem.
    Po prostu ja zanosze portfel z pieniedzmi do szkoly w ktorej chce uczyc moje
    dzieci i tam go oprozniam. Nie potrzeba do tego nikogo innego.

> [...]
    > wznoszacej się wykładniczo krzywej oddziaływań zewnętrznych, nie daje się
    > także zaobserwować powtarzalnych cyklicznie korelacji.
    Teraz ty wyjasnij co chiales napisac.

    > I dlatego nie masz racji.
    Nie masz racji.

    > Pewnie. I tak jest - zauważ - wszędzie, we wszystkich krajach.
    > Więc może jednak inaczej się nie da?
    czyli pkpowskie "nie da sie"
    Liczylem na jakies uzasadnienie w rodzaju "bo zapisujac prawo w jezyku potocznym
    zajmowalo by 50x wiecej miejsca i i tak trzeba by bylo prawnika do jego
    czytania i wyjasniania.".
    Ale nawet o swojej dzialce (chyba zajmujesz sie jakos prawem) nie mozesz napisac
    czegos konkretnie :(

    > Chcesz prawnikom chleb odebrać? ;)
    Jesli nie beda wtedy potrzebni to niech robia co innego...
    Ale raczej chodzilo mi o to zebym nie musial leciec do prawnika z kazda
    pierdola, tylko otwieral ksiazke "prawo od 1 czerwca 2007 do 31 grudnia 2007"
    wyszukiwal rozdzial "praca", podrozdzial "zawieranie umowy o prace" i stamtad
    czerpal wiedze w rodzaju "pracodawca ma obowiazek wyplaty wynagrodzenia zgodnie
    z zapisami w umowie" A szablon umowy w odpowiednim rozdziale. To taki przyklad z
    glowy.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 149. Data: 2007-10-04 15:16:49
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie o to mi chodziło w tym przykładzie. Tak czy inaczej nie znam ani jednego
    > przypadku zbudowania drapacza chmur nawet w 10 osób, że o jednej nie
    No, kiedys komputery budowano dla armii, kosztowaly mase kasy i budowalo je
    tysiace ludzi. Teraz bierze taki kowalski pare kostek i buduje duzo potezniejsze
    maszynki.
    Podobnie w budownictwie. Kiedys zeby cegly na pietro tachac trzeba bylo dobrych
    plecow i sily. Teraz za jedna, dwie najnizsze wyplaty mamy dzwig ktory montujemy
    na kolejnych pietrach.
    Kiedys zeby zapanowac nad krajem trzeba bylo mase urzednikow, kazdy liczyl
    slupki, agregowal dane, przekazywal dalej. Dzis mamy systemy gdzie na bierzaco
    min.fin. wie ile kasy jest a ile brakuje.

    > Skoro nie mamy, to trzeba by się o nich postarać.
    no staramy sie od 45-tego roku i jakos poprawy nie widac. Ba! po 89-tym nawet
    pogorszenie mozna zauwazyc.

    > Środowiska, które nie jest w stanie - jak napisałeś - wyłonić i wybrać
    > ekspertów. Jak to świadczy o jego (społeczeństwa) jakości?
    Calkiem dobrze biorac pod uwage ordynacje wyborcza. Glosujesz na siodmego z
    listy a punkty dostaje pierwszy...
    A to ze nasi wyjezdzajacy w UK i IE sobie rade tam daja sprawia ze zapytuje
    Ciebie jako obroncy systemu: dlaczego oni tutaj nie moga robic tego co tam?

    > To i tak nieźle. Prawacy zamiast argumentować i przewidywać - uprawiaja
    > krytykanctwo (nie krytykę) i prorokują, zaś racji nie mają z definicji.
    Podaj definicje.

    > Zauważ także, że właściwie nikt ich nie za bardzo komentuje, nikt z nimi
    > powaznie nie rozmawia - ich się po prostu ignoruje.
    Hehe. Wlasnie zniknales Thatherowa z jej reforma no i reagana z jego rzadami.
    Dobre.

    > [cut] Zresztą - zobaczymy za miesiąc.
    Ano zobaczymy.

    > Nie, ten przykład nie jest OK. On jest bez związku i sensu.
    Ma duzy zwiazek.
    Bo kazdy jest inny. Mlodzi sa mobilni, latwo im przychodzi podejmowanie ryzyka,
    sa zdrowi. Niech ich nie obowiazuja takie same zasady jak starych.
    Niech sobie wybiora ksztalt zycia (socjal/wyzwania).
    O nic innego ciagle nie prosze. Tylko o mozliwosc wyboru.

    [wyciales istotna czesc ktora sam napisales]
    > Otóż tak. I dzięki temu np. do wykonywania jakiejś tam pracy obłożonej
    > ograniczeniami nie zostanie dopuszczony pracownik bez badań stwierdzających
    > brak przeciwwskazań (a gdyby były dobrowolne, to mógłby je olać), dzięki
    > czemu nie zrobi krzywdy sobie (ochrona jednostki) ani innym pracownikom
    > (ochrona otoczenia).
    [koniec wycietego]
    > Tegoż, znaczy czegoż?
    Odpowiedzialnosci. Zapieprzyles sprawe to plac. Wtedy kazdy mial by w swoim
    interesie zrobienie badan zeby sie upewnic ze zdrowie mu pozwala na wykonywanie
    danej pracy.

    > Stary, czy ty w ogóle trybisz co napisałeś!? Komu niech płaci? Wdowie i
    > sierotom, pobocznym ofiarom jego błędu, który miał okazję popełnić bo nie
    > musiał się poddać badaniom??
    A czemu nie?

    > Z takim oszołomstwem to gadać nie warto, weź się zastanów, bo zjeżdżasz tu z
    > poziomu okrutnie.
    Aha czyli moge ci polamac noge, reke i wybic oko? Pojde siedziec na troche a
    niech inni zrzuca sie na twoje zdrowie? Jak bede mial szczescie to wyjde
    wczesniej niz ci oko nowe wyrosnie.
    Ulala. Poziom uczciwosci straszny.

    > Trochę mało...
    > Znaczy - do ustawy o ZZ zajrzeć się nie chciało?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwi%C4%85zek_zawodowy
    Pokrywa sie co do zamyslu z:
    http://www.poland.gov.pl/Zwiazki,zawodowe,125.html
    A ze u nas ZZ moze wetknac paluchy wlascicielowi firmy do taleza z zupa to inna
    sprawa.

    > To wszystko mrzonki. Nie ty dopuszczasz możliwość strajku, ty nic nie
    > możesz. Dopuszcza go prawo. Jeśli ci ono nie odpowiada, możesz spróbować
    > demokratyczną drogą sięgnąć po władzę i je zmienić.
    Fajnie. Jestem tego swiadom.

    > Grupowe zwolnienie - owszem, jest możliwe i bywa skuteczne (patrz lekarze),
    > ale znowu - ty nic nie określasz co należy, co nie należy. To robią
    > pracownicy.
    No i dokladnie o to mi chodzi. Niech ludzie sami decyduja.
    W sytuacji kiedy prawo reguluje cala sprawe bez mozliwosci zastosowania innego
    rozwiazania (placa minimalna) to nie jest spelniony Twoj warunek.

    > Sorry, ale czy ty zadałeś sobie trud zapoznania się z ustawą o rozwiązywaniu
    > sporów zbiorowych i aktami okolicznymi? Bo ja coraz bardziej ulegam
    > wrażeniu, ze rozprawiasz o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia.
    Nie jestem prawnikiem. Czy pokazana przeze mnie droga jest rowniez skuteczna w
    takiej sytuacji?

    > Niby dlaczego? Uświadom sobie, że "firma" nie jest żadną świętością. To coś,
    > co istnieje tylko dzięki pracownikom (może z wyjątkiem "firm"
    > jednoosobowych, które pracowników nie mają).
    Jest wlasnoscia wlasciciela lub udzialowcow. Kropka.

    > Nie ma pracowników, nie ma
    > firmy.
    Niech to ryzyko ponosza wlasnie wlasciciele.

    > Jeśli dochodzi do sporu zbiorowego i firma nie umie rozwiązać go
    > drogą negocjacji, to ma strajk. Czyli ma go z własnej winy, ergo - sama się
    > zdezorganizowała.
    Nie sama. Bral w tym udzial pracownik czy ZZ. W tej sytuacji odpowiedzialnosc
    sie rozmywa. Tego nalezy unikac.

    > Teraz z innej beczki.
    > Przed paroma słowami sugerowałeś grupowe zwolnienie. To poważniej i
    > skuteczniej niż strajk może zdezorganizować firmę.
    Niech sie wlasciciel z tym liczy. Jesli jemu to wyjdzie ze strajk lepszy niech w
    umowie o prace czy regulaminie taka klauzule zawrze.

> [...]
    > długie okresy wypowiedzenia), a kiedy już to zrobi to potrzeba czasu, żeby
    > nowi pracownicy pracowali z wydajnością i jakością starych.
    W zwiazku ztym co napisalem powyzej to _nic_ nie zmienia. Nie uszczesliwiaj
    pracodawcy na sile. Jesli jeden sie tak sparzy to 20 bedzie madrzejszych i
    _jesli_ to pozadane to prawo do strajku dadza _sami_.

> [...]
    > pewnie mniej tyle, że to ich zmartwienie. W końcu nie ma przymusu bycia
    > pracodawcą, a jak ktoś chce, to musi się liczyć z obowiązującymi realiami
    Ktore to prawne realia sa czesto sztywne i upolitycznione. Co do realiow
    gospodarczych to na szczescie jako taki wolny rynek mamy ale wolnosc na nim tez
    nie jest taka jak powinna byc:
    (ustosunkuj sie do listu na koncu strony jesli mozesz to napisz jaki to
    spoleczny interes powoduje ze sklepu nie mozna uruchomic szybko).
    http://wojciech-popiela.blog.onet.pl/2,ID256572251,i
    ndex.html

    > Ja wiem, w podanym przez ciebie linku Korwin to nawet jasno napisał.
    > Ale - za wszelką cenę? IMO to szmaciarstwo.
    A LiD? Podobne. A L.Miller w samoobronie?
    A TVPiS wycinajaca (osmieszajacego sie wg Ciebie) Korwnia to nie szmaciarstwo?
    Wez pod uwage ze UPR sam sie finansuje wiec jesli uprawia "szmaciarstwo" to za
    swoje. Psinco ci do krytykowania.

    > Zresztą - ilu ich tam ma teoretyczną szansę wpełznąć? 2? 3?
    > To co będą mogli zdziałać poza wygłupami z mównicy?
    Na pocztaek beda w mediach.
    A pozniej niech demokracja zdecyduje.

    > Szczerze mówiąc nie dostrzegałem (poza oszołomstwem) doktrynalnych
    > podobieństw między tymi kanapami. No, ale skoro twierdzisz, że to prawie
    > bracia w obłędzie, to ci wierzę.
    Gdzie przeczytales o obledzie? Prosze o merytoryczna dyskusje.

    > Ja się niuansami politycznymi nie interesuję, szczególnie dotyczących
    > ugrupowań marginalnych czy tym bardziej ultramarginalnych. Jedziemy już
    > zresztą teraz takim of topem, że strach się bać.
    No widzisz. Jestes przykladem standardowego wyborcy ("brak zainteresowania
    niuansami"). Czym kierujesz sie przy glosowaniu?

    > Jaja sobie robisz, czy kiepsko prowokujesz?
    > Nieobciachowa hybryda Korwina z Giertychem, Orzechowskim, Wierzejskim,
    > Bosakiem...?
    A kto ci powiedzial ze wszyscy tacy beda.
    Akurat z UPR wymieniles jednego. A jak sam zaprorokowales bedzie 3. Poza tym
    jesli czytales uwaznie to tam pisalo ze ta hybryda nie musi isc razem cala kadencje.

    > No bo obsesjonaci zawsze wszędzie wietrzą spiski. To ich napędza,
    Nie zrozumiales. To co zauwazylem, zauwazyl rowniez JKM. U niego przeczytalem to
    dobre 6mies po wyborach. Od siebie dodal tylko o spisku. Co w sytuacji
    przedstawionej przez nie-UPR: http://tiny.pl/1fth nabiera rumiencow...

> [...]
    > a jak rośnie poczucie własnej waleczności i bohaterstwa to już książki
    O tym widzeniu i nie widzeniu to mozna zastosowac takze do Ciebie, wiesz?

    > Co do demokratów.pl - myślałeś, że wystarczy się nazwać demokraci i to będą
    > demokraci? ;))
    Oczywiscie ze nie.
    I dlatego czekam czy UPR bedzie uprawial polityke realna.
    np:
    Idol szmajdzinski robi z siebie idiote: http://pl.youtube.com/watch?v=zxQa-o5sC30
    Jesli UPR mnie zawiedzie to glosu na nich juz wiecej nie oddam.

    > Coś takiego! To ci rewelacje!
    Ano dla ciebie pewnie jest:

    http://arch.rzeczpospolita.pl/a/rz/2002/02/20020222/
    200202220055.html

    [cytat]
    Myśli pan o Irlandii?

    O Irlandii i Holandii. I w jednym, i w drugim kraju w efekcie porozumienia ze
    związkami zawodowymi udało się to osiągnąć. Związki zawodowe, pod presją
    bezrobocia, zgodziły się ograniczyć żądania płacowe - to był klucz do sukcesu -
    a w zamian np. w Irlandii, na początku lat 90. rząd zmniejszył podatki.
    [cytat]

    > A wpisz sobie w googla "strajki w wielkiej brytanii", "strajki w irlandii".
    > Nie przegap w otrzymanych linkach fraz o związkach zawodowych.
    A ty sie przynajmniej przyznaj do brakow w wiedzy.
    W UK bylo podobnie.
    Przyjal do wiadomosci?

    Jako ze nie mam potrzeby ewangelizacji (jestes pierwszy ktory pyta o konkrety)
    to nie trzymam sobie linkow do spraw ktore juz kiedys przezulem i uznalem za
    jasne. Dlatego szukanie zrodel (czesto juz zamknietych w archiwach platnych)
    jest utrudnione.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 150. Data: 2007-10-04 15:21:27
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiele osob bynajmniej nie z "wyzyn", ktore te rodzaje umiejetnosci
    > zdobyly w wystarczajacym stopniu, zeby moc wybierac.

    Dlatego napisalem slowo raczej:)
    Sam znam prostych ludzi ktorzy sa bardziej zaradni niz wyedukowani wysoko
    profesjonalisci.
    Generalnie sie z toba zgadzam.
    --
    Lukasz Sczygiel