PracaGrupypl.praca.dyskusje › nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."

  • 1. Data: 2004-07-14 13:20:36
    Temat: nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."
    Od: slimak <s...@U...pl>

    Witam!
    Poniewaz juz nie chcialem robic OT z tamtego watku wiec zakladam kolejny.

    OK skoro piszecie ze admini malo zarabiaja itp itd to powiedzcie mi w
    takim razie jaka galaz informatyki dobrze zarabia? Bo jesli nie
    administracja to co?
    Tworzenie stron www?
    Programowanie c++, java?
    Bo prawde mowiac to mi sie zawsze wydawalo ze wlasnie administracja
    sieciami ich instalacja, linux to bedzie przyszlosc a przynajmniej
    bedzie mozna z tego wyrzyc.

    Prosilbym o rozwiniecie tego tematu bo jako student informatyki nie wiem
    na jaka specjalnosc pojsc na studiach bo bede mal do wyboru w tym roku:

    systemy i sieci komputerowe,
    programowanie systemów i baz danych,
    systemy informatyczne zarządzania.

    chcialem pojsc na ta pierwsza - ale hmm coz zyc z czegos trzeba a skoro
    tu sie zarabia malo :/

  • 2. Data: 2004-07-14 13:30:23
    Temat: Re: nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."
    Od: Łukasz Harasimowicz <h...@n...tlen.pl>

    [slimak dnia 2004-07-14 napisał(a) w <cd3buu$1en6$1@news2.ipartners.pl>]

> [...]
    > systemy informatyczne zarządzania.
    >
    > chcialem pojsc na ta pierwsza - ale hmm coz zyc z czegos trzeba a skoro tu
    [====== MESSAGE END =======]

    Przede wszystkim wybierz to co Ciebie interesuje i czemu mógłbyś się poświęcić
    w 100%. Jeśli wybierzesz kierunek, który jest "trendy" ale Tobie nie leży to
    skończy się prawdopodobnie tak że będziesz średniakiem (lub gorzej) w swojej
    branży a przez to zarabiał dużo mniej niż "Ci na górze". Po drugie jak
    skończysz studia sytuacja na rynku prawdopodbnie się zmieni i może okazać się
    że to co dziś jest "na topie" za dwa czy więcej już takie nie będzie.
    Jeśli jednak będziesz pasjonatem tego co robisz to na pewno (tu mogę się mylić
    ;) ) znajdziesz posadę (lub stworzysz ją sobie sam ;) ) z godziwym
    wynagrodzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Harasimowicz

  • 3. Data: 2004-07-14 13:34:49
    Od: slimak <s...@U...pl>

    > (lub stworzysz ją sobie sam ;) )

    oj to by bylo moje marzenie :-)

  • 4. Data: 2004-07-14 13:37:12
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [slimak] - 2004-07-14 15:20:

    > Bo prawde mowiac to mi sie zawsze wydawalo ze wlasnie administracja
    > sieciami ich instalacja, linux to bedzie przyszlosc a przynajmniej

    administrację i instalację rozdziel koniecznie. Admin w przeciętnej
    firmie jak ktoś już napisał raz dobrze skonfiguruje sieć i staje się
    niepotrzebny. Może czasem jakieś drobne awarie prowokować żeby
    przypomnieć że bez niego to bida ale to raczej sposób na utrzymanie
    pracy niż na polepszenie swoich zarobków. Tak już jest niestety że jak
    działa to nikt tego nie dostrzega ale jak dupnie to od razu psy
    wieszają. Natomiast na projektowaniu i kładzeniu sieci można sobie
    całkiem dobrze radzić. Dobrać sobie zespół 3-4 osoby żeby się z robotą
    nie motać za bardzo.
    A w linuxa (jak też już ktoś napisał) zaczynają się dzieci bawić i
    przestaje być problemem znalezienie ogłoszenia typu "administruję linuxa
    150-200 zł/mc". Jakbyś takich administracji złapał ze 20 to by był
    kawałek grosza :)

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 5. Data: 2004-07-14 13:38:53
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    slimak wrote:

> [...]
    >
    > OK skoro piszecie ze admini malo zarabiaja itp itd to powiedzcie mi w
    > takim razie jaka galaz informatyki dobrze zarabia? Bo jesli nie

    Kazda w ktorej ejstes an tyle dobry zeby pracodawcy oplacalo sie ciebie
    zatrudnic za dobre pieniadze

    > chcialem pojsc na ta pierwsza - ale hmm coz zyc z czegos trzeba a skoro
    > tu sie zarabia malo :/
    Jak mowie, w kazdej bedzie dobrze jezeli bedziesz dobry - teoretycznie
    zarobki dobrych programistow sa lepsze od dobrch administratorow, ale
    juz konsultanci od projektowani sieci itp teroretycznie zarabiaja wiecej
    tez niz admini

    --
    Tomasz Onyszko [MVP]
    T...@w...pl

  • 6. Data: 2004-07-14 15:00:45
    Od: marcins <m...@c...pl>

    Tomasz Onyszko wrote:

> [...]
    > zarobki dobrych programistow sa lepsze od dobrch administratorow, ale
    > juz konsultanci od projektowani sieci itp teroretycznie zarabiaja wiecej

    ale to tylko teoretycznie w tym momencie. programisci tez zarabiaja psie
    pieniadze.

    m.

  • 7. Data: 2004-07-14 15:13:28
    Od: "PsychoOne" <p...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "marcins" <m...@c...pl> napisal w wiadomosci
    > ale to tylko teoretycznie w tym momencie. programisci tez zarabiaja psie
    > pieniadze.
    Znam bardzo dobrze czterech absolwentów polibudy w poznaniu. Ich zarobki to
    od 1500 do 2500
    zl netto plus jakies premie (ok 500 zl), ale te premie to raczej okazyjnie

    Pozdrawiam,
    PsychoOne

  • 8. Data: 2004-07-14 18:42:21
    Od: "Kal" <k...@k...gda.pl>

    Trochę siedzę na rynku IT i mam pewien ogląd jeżeli chodzi
    o zarobki. Generalnie chyba nigdzie administrator dobrze
    nie zarabia, gdyż jego praca polega głównie na utrzymaniu już
    działającego systemu, z kolei pieniądze są głównie w projektach.
    Strony WWW - podobnie, kiedyś był boom na to, a dzisiaj
    sporo się zarabia tylko przy wielkich projektach WWW, i
    stawiam na to że to dotyczy tylko designerów i grafików. Dużo
    też zarobi projektant Javy albo .net, z kolei na PHP czy zwykły
    HTML jest dziś taka podaż, że raczej psie pieniądze są z tego.

    Generalnie albo się specjalizujesz w technologii, za którą się płaci
    dużo pieniędzy - z sieci np Cisco, z systemów Microsoft, ale wtedy
    musisz się certyfikować. Ale jak masz MCSE albo CCIE, nie masz
    żadnych problemów ze znalezieniem dobrej i płatnej pracy.
    Możesz się też wyspecjalizować w jakimś rozwiązaniu niszowym, jak
    np IBM Z series, DB2, systemy bezpieczeństwa, albo zająć się sprawami
    czysto biznesowymi, jak np systemy ERP, CRM, HR.

    Administratorzy, wdrożeniowcy, serwisanci i koderzy są najniżej w
    hierarchii i raczej należy unikać tych specjalności, chyba że się
    naprawde to lubi, bo dużo się nie zarobi.

    Jak chcesz być spokojnym o dobrą pracę celuj w posadę projektanta
    ze ścisłą specjalnością w jakiejś technologii.

    Skończyłem studia informatyczne na Politechnice. Na początku chciałem
    być programistą, potem mi się zmieniło na specjalistę od bezpieczeństwa,
    a w końcu stałem się Project Managerem i z techniczną informatyką mam
    niewiele wspólnego, ale tak to bywa ;), więc nie przykładaj aż takiej dużej
    wagi do kierunku studiów czy specjalności, bo różnie się może to skończyć.

    Co do kierunku, to poszedłbym na 3cią opcję, wszystko zależy jaką
    ta specjalność ma renome i poziom.

    A jeżeli chodzi o post "zarobki w branży IT" to się tym nie przejmuj za
    bardzo. W dużej i porządnej firmie zarobisz spokojnie ponad 3000
    brutto na starcie i to nawet jako administrator i nawet niekoniecznie w
    Warszawie.

    pozdrawiam

    Kal

  • 9. Data: 2004-07-14 18:57:29
    Od: "Kal" <k...@k...gda.pl>

    zalezy,

    programista - projektant, który tworzy strukture oprogramowania,
    model, itd zarabia sporo, z kolei programista - koder, co klepie
    kod programu zarabia grosze. Z tym ze ten pierwszy to inzynier,
    drugi to wyrobnik, rzemieslnik

    pozdrawiam

    Kal

  • 10. Data: 2004-07-14 20:02:12
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

> [...]
    > Bo prawde mowiac to mi sie zawsze wydawalo ze wlasnie administracja
    > sieciami ich instalacja, linux to bedzie przyszlosc a przynajmniej

    Obecnie dobrze zarabiają Ci, co lubią "poSAPać" :) czyli innymi słowy
    zajmują się wdrażaniem oprogramowania do zarządzania firmą SAP i podobnych.
    W związku z tym, że zagadnienie jest bardzo obszerne, w praktyce można być
    dobrym tylko z jednego modułu. Do tego dochodzi jakieś programowanie ABAP.
    Tylko niestety ciężko jest się do tego dostać - gdy się nie ma kontaktu w
    firmie z SAP-em.

    pozdr
    Krzysiek