PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwa etaty ?

  • 1. Data: 2004-07-14 06:24:17
    Temat: Dwa etaty ?
    Od: Adam Turowski <a...@i...pl>

    Czy ktoś może orientuje się, czy potrzeba karty pracy od pracodawcy, gdy
    chce się zacząć pracować na drugi etat u innego pracodawcy ? Czy ten
    drugi pracodawca może wymagać dostarczenia karty pracy ? Czy jest
    też możliwość wzięcia urlopu bezpłatnego u pierwszego pracodawcy i praca
    u drugiego ? Jaka jest wtedy procedura ?

    Sorry za tyle pytań na raz.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-14 08:50:09
    Temat: Re: Dwa etaty ?
    Od: Adam Turowski <a...@i...pl>

    Oczywiście w pierwszym i drugim pytaniu powinna być nazwa : "świadectwo
    pracy", a nie "karta pracy".

  • 3. Data: 2004-07-16 20:53:46
    Od: Biernat <b...@t...pl>

    Adam Turowski napisał(a):
    > Oczywiście w pierwszym i drugim pytaniu powinna być nazwa : "świadectwo
    > pracy", a nie "karta pracy".

    Zasadniczo nie potrzeba okazywać swiadectwa pracy drugiemu pracodawcy.
    Ale w Twoim interesie jest by okazać świadectwo pracy z pierwszego
    stosunku pracy (z pierwszej pracy). Co ważne - świadectwo pracy
    otrzymasz dopiero po zakończeniu (rozwiązaniu umowy o pracę) pracy z
    pierwszym pracodawcą. Podczas trwania pracy u pierwszego pracodawcy
    możesz tylko otrzymać zaświadczenie o zatrudnieniu u niego. Po co Ci to?
    Ano po to by drugi pracodawca mógł Ci doliczyć wysługę.

    Można wziąść urlop bezpłatny u pierwszego pracodawcy. Nalezy napisac
    podanie z prosba o przyznanie urlopu i podac czas jego trwania. I tyle.

    Pozdrawiam!

    Biernat

  • 4. Data: 2004-07-20 15:41:24
    Od: Adam Turowski <a...@i...pl>

    Biernat wrote:

> [...]
    > możesz tylko otrzymać zaświadczenie o zatrudnieniu u niego. Po co Ci to?
    > Ano po to by drugi pracodawca mógł Ci doliczyć wysługę.

    O ile dobrze rozumiem, to wysługa ważna jest przy określaniu ilości
    przysługującego urlopu. Czy w takim wypadku nieokazanie świadectwa pracy
    powoduje, że urlop od poprzedniego pracodawcy przepada ? Czy drugiego
    pracodawcę może interesować to, że wziąłem urlop bezpłatny u pierwszego?

    Dzięki za informacje.
    Pozdrawiam