PracaGrupypl.praca.dyskusjenawiazujac do "zarobki w branzy IT..." › Re: nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."
    From: "Kal" <k...@k...gda.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."
    Date: Wed, 14 Jul 2004 20:42:21 +0200

    Trochę siedzę na rynku IT i mam pewien ogląd jeżeli chodzi
    o zarobki. Generalnie chyba nigdzie administrator dobrze
    nie zarabia, gdyż jego praca polega głównie na utrzymaniu już
    działającego systemu, z kolei pieniądze są głównie w projektach.
    Strony WWW - podobnie, kiedyś był boom na to, a dzisiaj
    sporo się zarabia tylko przy wielkich projektach WWW, i
    stawiam na to że to dotyczy tylko designerów i grafików. Dużo
    też zarobi projektant Javy albo .net, z kolei na PHP czy zwykły
    HTML jest dziś taka podaż, że raczej psie pieniądze są z tego.

    Generalnie albo się specjalizujesz w technologii, za którą się płaci
    dużo pieniędzy - z sieci np Cisco, z systemów Microsoft, ale wtedy
    musisz się certyfikować. Ale jak masz MCSE albo CCIE, nie masz
    żadnych problemów ze znalezieniem dobrej i płatnej pracy.
    Możesz się też wyspecjalizować w jakimś rozwiązaniu niszowym, jak
    np IBM Z series, DB2, systemy bezpieczeństwa, albo zająć się sprawami
    czysto biznesowymi, jak np systemy ERP, CRM, HR.

    Administratorzy, wdrożeniowcy, serwisanci i koderzy są najniżej w
    hierarchii i raczej należy unikać tych specjalności, chyba że się
    naprawde to lubi, bo dużo się nie zarobi.

    Jak chcesz być spokojnym o dobrą pracę celuj w posadę projektanta
    ze ścisłą specjalnością w jakiejś technologii.

    Skończyłem studia informatyczne na Politechnice. Na początku chciałem
    być programistą, potem mi się zmieniło na specjalistę od bezpieczeństwa,
    a w końcu stałem się Project Managerem i z techniczną informatyką mam
    niewiele wspólnego, ale tak to bywa ;), więc nie przykładaj aż takiej dużej
    wagi do kierunku studiów czy specjalności, bo różnie się może to skończyć.

    Co do kierunku, to poszedłbym na 3cią opcję, wszystko zależy jaką
    ta specjalność ma renome i poziom.

    A jeżeli chodzi o post "zarobki w branży IT" to się tym nie przejmuj za
    bardzo. W dużej i porządnej firmie zarobisz spokojnie ponad 3000
    brutto na starcie i to nawet jako administrator i nawet niekoniecznie w
    Warszawie.

    pozdrawiam

    Kal