PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 121. Data: 2005-09-09 12:25:32
    Temat: Re: Zreformujmyortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    alkoholicy też twierdzą że ine są chorzy.

    Wg mnie dys-cokolwiek ma symptomy choroby. A że w jednym z miast jest to aż
    48%, to świadczy jedynie o epidemii.

    > I ich wszystkich chcesz leczyć ? :)))))

    absolutnie nie. jak ktos jest chory to SAM powinien się zgłosić do
    specjalisty. żeby nie chorować.
    ja wiem jakie choroby mnie dotyczą. i wiem co muszę robić żeby z tym
    walczyć.
    i na marginesie - jakby taki specjalista od dys-cośtam usiadł ze mną, na
    pewno by zdiagnozował. a jedną podstawową przyczyną jest u mnie lenistwo,
    należę do grupy ludzi którzy robią coś jeśli chcą albo (niestety) muszą.
    poznanie zasad pisowni akurat wyszło mi może na 80%. i tylko dlatego że się
    do tego nie przyłożyłem.
    i tylko (albo i aż) przyjmuję do wiadomości, że ktoś może mieć problemy z
    odróżnieniem liter np. p i b.i jednocześnie szanuję ludzi którzy się do
    takiego nierozróżniania przyznają i potrafią z tym walczyć.

  • 122. Data: 2005-09-09 12:28:07
    Temat: Re: Wiek nie ma znaczenia
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > znieśmy też ustawę lub rozporządzenie
    > :)) o całkach, których nie da się rozwiązać, po co komu one, a w dzienniku
    > ustaw zajmują całkiem sporo miejsca :)))
    no ytak, proste jest równanie z fizyki (liczenie prądu dla nieobeznanych)
    I=U/R. tylko że zrozumienie tego bez całek jest po prostu niemożliwe

    > Ale fajna sobota :)
    mnie się też podoba. zmykam juz od kompa:)

  • 123. Data: 2005-09-09 12:37:27
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    please, nie nazywaj siebie informatykiem. albo udowodnij że nim jesteś i
    potrafisz spojzeć całościowo na projekt a nie tylko w kilku wyjatków

  • 124. Data: 2005-09-09 12:43:06
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    Tak, a ja proponuję w ogóle wyplenić polski język ze szkół i urzędów, przecież
    angielski język jest teraz normalnie wszędzie i po co zaśmiecać sobie głowię j.
    polskim? Uczmy się od razu angielskiego - naród będzie skazany na sukces,
    dzieci zdrowsze, a miód będzie płynął Wisłą...

  • 125. Data: 2005-09-09 12:49:56
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    w nosie mam twój dyplom. na razie nie udowodniłaś że jesteś informatykiem.

    bo informatyka to przede wszystkim nauka o mysleniu, w duzym uproszeczeniu
    pokazująca ze zero różni się od jedynki i nic więcej. reszta to tylko
    szybkość liczenia tych zer i jedynek, czasem w ujęciu jezyków dużo wyższego
    poziomu. ale trzeba - jak zawsze - zacząć od podstaw. a u ciebie tych
    podstaw po prostu nie widać

  • 126. Data: 2005-09-09 12:56:42
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > Tylko po co mają walczyć ?
    zawsze można pozostać chorym. tylko że to z kolei rodzi patologie a chyba do
    tego nie chcemy zmierzać

    > Chcesz z 48% maluchów zrobić żołnierzy do walki z dys-cośtam ? :))))
    ups, nie zrozumiałem?
    wg mnie im liczba zdrowych jest bliższa 100% tym lepiej. a rzeczone 48% to
    chyba niezły odchył, nieprawdaż?

  • 127. Data: 2005-09-09 16:12:58
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Piotr wrote:

    > Co prawda nie jestem żadnym dyslektykiem i problemów z pisownią nigdy nie
    > miałem ale w pełni popieram stokrotkę - polska ortografia jest za
    > przeproszeniem pojebana.

    Wolę nie wiedzieć, jakich słów użyłbyś, gdybyś musiał nauczyć się paru
    tysięcy chińskich ideogramów...
    A co do polskiej ortografii, to jest chyba do opanowania, skoro tylu
    ludziom udało się ją bezbłędnie opanować?

    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 128. Data: 2005-09-09 16:17:09
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > A co do polskiej ortografii, to jest chyba do opanowania, skoro tylu
    > ludziom udało się ją bezbłędnie opanować?
    Bezbłędnie opanować?
    Chyba co roku jest organizowany konkurs ortograficzny (ogólnopolskie dyktand)
    piszą go tysiące ludzi którzy "bezbłędnie" opanowali polsą ortografię.
    Ilu z tych zarozumialców faktycznie pisze bezbłędnie?
    1, czasem egzekwo 2.
    Na prawie 40 mln polaków.

    To prawdopodobieństwo bezbłędnego opanowania ortografii jest około 1/40mln.
    Miałes to szczęście ?

  • 129. Data: 2005-09-09 16:20:45
    Od: "stokrotka " <p...@o...pl>

    > Tak, a ja proponuję w ogóle wyplenić polski język ze szkół i urzędów,
    > przecież angielski język jest teraz normalnie wszędzie

    Nie zgadzam się, ortografia angielska jest całkiem nielogiczna,
    ale to problem Anglików.
    NIech ichnie dzieci męczą się w szkole.

    Ale nie nasze.

  • 130. Data: 2005-09-09 16:24:18
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Piotr wrote:
    > Nie zauważyłem żeby angielska ortografia była szczególnie trudna. Za to polską
    > opanowałem wyłacznie dzięki temu że mam dobrą pamięć wzrokową i poprostu wiem
    > jak powinien wyglądać poprawnie napisany wyraz, reguł nie znam bo i tak nie
    > mogłem znaleźć w nich żadnej logiki.

    Pierwsza uwaga słuszna - wysoki odsetek "dyslektyków" to wynik braku
    kontaktu z książką. Obecne pokolenie młodych wychowane jest na
    telewizji. Efekty widać choćby w postingach.
    Druga uwaga nie wystawia pochlebnego świadectwa albo Tobie, albo Twoim
    nauczycielom z podstawówki. Reguł uczy się właśnie tam, w klasach 4-6.
    Co zaś do samego postulatu "uproszczenia" ortografii - niszczenie
    dziedzictwa językowego i kulturowego w imię wygody leniwych to IMO
    postulat barbarzyński. Obecny kształt języka z jego naleciałościami i
    pozostałościami po dawnych, niewymawianych już dziś zgłoskach to
    dziedzictwo pokoleń. Oczywiście w imię wygody można ograniczyć język do
    kilku tysięcy podstawowych słów, a nauczanie w szkole do podstawowych
    czynności i znaków (np. wyjaśnienie znaczenia trójkąta i kółka w
    szalecie zamiast geometrii i trygonometrii - jakie życie byłoby proste,
    nieprawdaż?), tylko mądrzejsi i lepsi od tego nie będziemy. W czasach,w
    których od ludzi wymaga się coraz lepszego wykształcenia i kwalifikacji,
    bezbłędne posługiwanie się językiem powinno być bezdyskusyjnym
    standardem, choćby ze względu na zdolności komunikacyjne, kulturę
    osobistą i umiejętność doskonałego opanowania podstawowych umiejętności
    (a posługiwanie się językiem polskim w tym kraju do takmich należy).

    Pozdrawiam,