PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]

  • 31. Data: 2005-11-06 14:51:45
    Temat: Re: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dkl0kc$84k$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@i...pl
    says...

    > Wiem, powinienem do CV dorzucac "koperte" wtedy Ty na pewno zaprosibys mnie
    > na rozmowe.

    Po co komu Twoja koperta? Zeby pozniej wykonywac za Ciebie prace, bo Ty
    sie obrazisz i stwierdzisz, ze nie bedziesz robil?

    > Zreszta dobry HR szuka osobowosci do pracy A NIE CV I LM.

    CV oraz list motywacyjny duza mowia o Twojej osobowosci. Jak chcesz
    zaprezentowac komus swoja osobowosc, skoro nikt Cie nie da tej szansy,
    bo Twoje CV oraz list sa nieefektywne? Czy nie sadzisz, ze te 5 miesiecy
    poszukiwania pracy oraz brak odzewu sa podsumowaniem sposobu w jaki sie
    prezentujesz? Czy sadzisz, ze po prostu wszyscy sie myla?

    > Czy chca zatrudnic
    > pracownika szukasz ladnej cv i dobrze stworzonego lm? Szukasz osoby która
    > sprosta wyzwaniom stwianym przez firme.

    Skoro Ty wiesz lepiej, kogo poszukuja firmy, zaloz swoja wlasna. Albo
    zostan konsultantem. Mozesz niezle zarobic. Problem jednak w tym, ze
    bedziesz musial pisac oferty. Przekonujace. Nie pyszalkowate.

    ..:: fabio

  • 32. Data: 2005-11-06 14:56:12
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Meantic wrote:

    > Wiem, powinienem do CV dorzucać "kopertę" wtedy Ty na pewno zaprosibyś
    > mnie na rozmowę.

    ja bym na pewno cię _NIE_ZAPROSIŁ_, ale też na pewno bym o "kopercie" nie
    wiedział :)
    a poważniej - czy to twoja metoda sprzedaży? pod stołem?

    > Zresztą dobry HR szuka osobowości do pracy A NIE CV I LM.
    to truizm. tak samo jak jest truizmem, że HR zaprosi kandydata na rozmowę
    jak ten wstępnie się dobrze zaprezentuje.

    > Czy chcą
    > zatrudnić pracownika szukasz ładnej cv i dobrze stworzonego lm? Szukasz
    > osoby która sprosta wyzwaniom stwianym przez firmę.

    dowcip stary jak świat z lecącą kupką kartek do kosza "pechowców nie
    potrzebujemy". ale żeby być w tej kupce z której połowa odlatuje przez
    pecha najpierw trzeba się wykazać.
    --
    ---> to tylko moje zdanie <--
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 33. Data: 2005-11-06 15:10:30
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Daj spokój, moja 12-letnia kuzynka też potrafi zrobić ksero
    > bez sekretarki i asystentki. Nie masz nic ciekawszego, czym
    > możesz się pochwalić, niż umiejętność na poziomie 12-latki?

    moja córa ma lat 6. i juz nie pamiętam od kiedy potrafi takie proste
    czynności, tylko że w większości jest trochę za niska żeby sobie poradzić
    bez krzesła. I więcej powiem, potrafi sobie to krzesło przynieść sama! nie
    potrzebuje do tego kamerdynera z sekretarką i dwoma służącymi. miała by
    niezły wpis do cv

  • 34. Data: 2005-11-06 15:14:36
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Przepraszam, ze złe określenia. Nie chcę nikogo obrażać, ale wy swoimi
    tekstami wskażcie, pomożcie, doradzcie, a nie piszcie, że jestem zarozumiały
    i że to kosza ze mną. Ja bardzo cenię sobie wasze uwagi. Są ważne, bo zdaje
    sobie sprawę, że coś jest nie tak z moim cv i lm, że nikt nie chce mnie
    zaprosić na rozmowę. Czy to wynika, że w Polsce nie ma dobrych HR'ców, nie
    raczej wybitnych ludzi z działu HR. Jeśli cześć z nich myśli tak jak wy to
    mam małe szanse na znalezienie pracy. Staram się przedstawić jak najepiej a
    jestem odbierany jak najgorzej. Nikomu nie życzę szukać pracy 5 miesiący i
    nikomu nie życzę takiej ostrej krytyki z jaką spotykam się na grupą. Ale
    upuście trochę krwi.
    Pozdrawiam.

  • 35. Data: 2005-11-06 15:23:39
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Czy to wynika, że w Polsce nie ma dobrych HR'ców, nie raczej wybitnych
    > ludzi z działu HR. Jeśli cześć z nich myśli tak jak wy to mam małe szanse
    > na znalezienie pracy.
    Mysle, ze wiekszosc, a nie czesc, tak mysli. A poniewaz wiekszosc
    stanowi norme, to ta wiekszosc jest dobra.
    Powazniej - wlasnie dla tego, ze HR-owcy sa dobrzy, nie mozesz znalezc
    pracy. Po prostu nie daja sie zlapac na beletrystyke ;-)

    PiotrG

  • 36. Data: 2005-11-06 15:23:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Meantic napisał(a):

    > Przepraszam, ze złe określenia. Nie chcę nikogo obrażać, ale wy swoimi
    > tekstami wskażcie, pomożcie, doradzcie, a nie piszcie, że jestem zarozumiały
    > i że to kosza ze mną.

    Więc wbij sobie do głowy dwie rzeczy:

    1. Cytaty należy ciąć i odpowiadać pod nimi.
    2. Dostajesz bardzo konstruktywne odpowiedzi. Poznajesz ludzkie reakcje na to
    co napisałeś w swoich papierach. Gotowych receptur nie oczekuj, bo te musisz
    wymyśleć sobie sam. Niestety działa to tak, że to Ty się musisz dostosować.

    j.

  • 37. Data: 2005-11-06 15:40:49
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    widzisz, nie tylko ty jesteś w sytuacji że szukasz zarobku. ja np. od trzech
    lat pracuje od zlecenia do zlecenia. czasem w domu, czasem muszę w ciągu
    godziny się spakować i na dwa tygodnie wybyć gdzieś 500 km. i właśnie tak
    do tego podchodze - nie "żeby mnie zatrudnili" tylko"żeby znaleźć gdzie
    mogę zarobić"

    i nikt ciebie nie wrzuca do kosza. świat jest szeroki i spokojnie się
    znajdzie miejsce dla nas wszystkich. dla mnie, pani, pana, społeczeństwa.

    i tak trochę podchodząc do twojej osoby. rozumiem twoją frustrację. ale
    zrozum też swoja sytuację. teraz musisz sprzedać siebie. swoje
    umiejętności, swój czas. Jesteś dobry, bo umiesz, potrafisz, wiesz. Jesteś
    słabszy, bo nie wiesz, uzupełniasz, nadrabiasz.
    A postawą "wszystko dla mnie, dlaczego kuźwa nie ustawiacie się w ogonku do
    mnie" wiele nie wskórasz. to własnie powinieneś pokazać w cefałce - jestem
    dobry, ponieważ .... a nie jestem dobry, sprawdźcie mnie a wtedy wam powiem
    dlaczego. nikt na to nie ma czasu.

    zresztą w swoim doświadczeniu masz zarządzanie grupa osób. na pewno w czasie
    tej pracy stykałeś się z przyjęciami i zwolnieniami osób. skoro nimi
    zarządzałeś, to masz (a przynajmniej powienieś mieć) pojęcie dlaczego się
    kogoś przyjmuje, dlaczego się kogoś zwalnia i jak się buduje relacje
    międzyludzkie. Czy lepsza jest generalicja i narzucanie czy też może lepsza
    jest współpraca? lepiej jak dobry wynik osiąga jednostka czy poczucie że
    "wszyscy jedziemy na tym samym wózku"?

    i na koniec - zastanów się dlaczego twoje papiery wzbudzają kontrowersję. i
    czy jest to tylko i wyłącznie napadanie na ciebie czy też - może
    ostrzejszymi słowami - ale powiedziane zdanie innych osób. I zastanów się,
    jakby się np. współpracowało w teamie, w którym byłyby osoby ci teraz
    doradzające, a ty byś "wkroczył z butami" tak jak to zrobiłeś. niby
    sytuacja hipotetyczna, ale..

    --
    ---> to tylko moje zdanie <--
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 38. Data: 2005-11-06 16:03:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 6 Nov 2005 16:14:36 +0100, "Meantic"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >tekstami wskażcie, pomożcie, doradzcie,

    Przecież dostałeś całą masę konkretnych uwag co do APLIKACJI. A Ty od
    razu przenosisz tę krytykę na siebie i bronisz się przed tymi
    "atakami" zamiast uwzględnić uwagi i poprawić aplikację.

    >zaprosić na rozmowę. Czy to wynika, że w Polsce nie ma dobrych HR'ców, nie
    >raczej wybitnych ludzi z działu HR. Jeśli cześć z nich myśli tak jak wy to
    >mam małe szanse na znalezienie pracy.

    Nie szukaj winy w innych. To nie Ty masz zmienić HRowów (jacy by oni
    nie byli) tylko przygotować aplikację tak, by ich zacikawiła.

    > Staram się przedstawić jak najepiej a
    >jestem odbierany jak najgorzej.

    Nie Ty, tylko Twoje narcystyczne CV i LM. Nie pisz (po raz kolejny
    powtarzam) "jestem super", "dostaję różne nagrody", "mam wiele
    sukcesów" itp. KONKRETY, przykłady, fakty. Nie umieszczaj w CV i LM w
    ogóle przymiotników wartościujących. Nie pisz "znacząco usprawniłem
    cośtam" tylko "wdrożyłem zmiany które skróciły średni czas
    opracowywania oferty z 5 do 3 dni roboczych" itd.

    >nikomu nie życzę takiej ostrej krytyki z jaką spotykam się na grupą. Ale
    >upuście trochę krwi.

    A ja bym chciał taką konstruktywną krytykę, jaką Ty otrzymałeś, gdybym
    o coś pytał. Zauważ, że większość opinii jest zgodnych i wytykają Ci
    te same wady aplikacji - więc to nie przypadek ani widzimisię jednej
    osoby. Zastanów się nad tym. Ale pomyśl też o swoim nastawieniu do
    innych ludzi. Nie walcz z ich przekonaniami i ich poglądami.
    Zaakceptuj, że mogą mieć swoje zdanie.

    Przygotuj aplikację zgodnie z uwagami i wyślij do kilku firm - jestem
    przekonany, że odzew będzie znacznie większy, niż gdybyś wysłał obecną
    wersję.

    I jeszcze jedna uwaga - nie znam człowieka, który wolałby pracować z
    osobą obnoszącą się ze swoją lepszością (niezależnie od tego, ile w
    tym jest prawdy - może być nawet geniuszem) niż z osobą skromną. A
    ideałem jest skromny geniusz (który zna swoją wartość, ale się nie
    wywyższa i akceptuje zdanie i inność innych ludzi).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 39. Data: 2005-11-06 16:39:51
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Meantic wrote:

    > ale wy swoimi tekstami wskażcie, pomożcie, doradzcie

    Pardon, ale wydawało mi się, że wysmarowałam ładne kilka kB
    tekstu mówiącego właśnie o tym, co powinieneś pozmieniać...

    > a nie piszcie, że jestem zarozumiały i że to kosza ze mną.

    To przestań być zarozumiały :)

    > Staram się przedstawić jak najepiej a jestem odbierany jak
    > najgorzej.

    Więc zamiast się obrażać, powinieneś wyciągnąć z tego wniosek,
    że Twoje próbu idą w złą stronę i zacząć jeszcze raz. Od tego
    naprawdę się nie umiera, nie znam człowieka który od początku
    do końca swojej kariery niczego w sposobie przedstawiania
    samego siebie nie zmieniał. Żadna hańba przecież.

    > nikomu nie życzę takiej ostrej krytyki z jaką spotykam się
    > na grupą.

    Przypominam, że sam osobiście o tą krytykę prosiłeś. To jak,
    chciałeś jej czy nie?

    Kira

  • 40. Data: 2005-11-06 17:29:23
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > osoby. Zastanów się nad tym. Ale pomyśl też o swoim nastawieniu do
    > innych ludzi. Nie walcz z ich przekonaniami i ich poglądami.

    Musze powiedziec, ze druga wersja CV jest wobec wersji pierwszej, ocenianej
    tu przedtem (juz niedostepnej na Sieci) bardzo duza poprawa. Nie ma juz tych
    okropnych bledow literowkowych, jest lepsza przejrzystosc. Tyle, ze jest to
    dalekie od idealu z powodow wymienianych tu przez znaczna czesc grupy.

    > Przygotuj aplikację zgodnie z uwagami i wyślij do kilku firm - jestem
    > przekonany, że odzew będzie znacznie większy, niż gdybyś wysłał obecną
    > wersję.

    Obecna imho tez daje jakies szanse (na rozmowe). To wersja poprzednia nie
    dawala zadnych. Ale jesli tak malym kosztem mozna cos tak waznego sporo
    poprawic... to klocenie sie z powodow ambicjonalnych jest bez sensu. Zawsze
    mozna tez zrobic eksperyment i powysylac swoja wersje i wersje wedlug
    wskazowek grupy, a potem zmierzyc odsetek odzewu na jedna i na druga. Jakbym
    miala powazne watpliwosci co do zastrzezen zglaszanych przez grupe osob, ale
    ich zgodnosc i wiedza powodowalyby we mnie jednak pewne zastanowienie, to
    bym wlasnie tak zrobila.

    I.