PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]

  • 1. Data: 2005-11-05 15:35:23
    Temat: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Witam i pozdrawiam.
    Rzućcie okiem na mój cv i lm.
    Możecie go znaleźć na stronie http://meantic.w.interia.pl
    Nastąpiły w nich duże zmiany.
    Tomek

  • 2. Data: 2005-11-05 15:51:22
    Temat: Re: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Meantic napisał(a):

    > Możecie go znaleźć na stronie http://meantic.w.interia.pl

    "Jestem bardzo dobrym specjalist ds. sprzedazy" - nie pisz tak. Bardzo
    dobrzy specjalisci (od wszystkiego) zwykle nie szukaja pracy, tylko
    praca szuka ich.

    "Zarzadzanie:
    - pełniłem obowzki kierownika jednoczenie na dwóch stacjach paliw,
    - kierowałem 24 osobowym zespołem pracowników,
    - udoskonaliłem system motywacji,
    - opracowałem i wdroyłem własny projekt rekrutacyjny,
    - usprawniłem procedury wewntrzne,
    - wprowadziłem skuteczny system kontroli,
    - wdrozyłem system szkolenia pracowników w zakresie aktywnej sprzedazy,"

    I nastepnie Ciebie wywalili? ;P Swoją drogą po co człowiek, który sam
    opracowuje strategię rekrutacji, szuka wsparcia na pl.p.d? ;)

    Sprzedaz:
    - osgnałem znakomite rezultaty w aktywnej sprzeday paliw szlachetnych,
    chemii samochodowej i towarów szybkozbywalnych,
    - zwiekszyłem sprzedaz paliw,
    - wyszukałem bardzo dobrych klientów,
    - otrzymywałem premie i nagrody za bardzo dobre wyniki,"

    Z takimi sukcesami to powinienes na czlonka zarzadu Boeninga albo
    Airbusa startowac ;) Albo do zarzadu BP lub Shell - Oni tam szukaja
    ludzi, ktorzy potrafia sprzedawac paliwa ;P

    Krótko mówiąc, uważam, że lepiej byłoby gdybyś zamiast tych "konkretów"
    napisał: "Posiadam doświadczenia w zarządzaniu personelem, wdrazaniu
    nowoczesnych systemow zarzadzania i marketingu, ktore nabyłem pracujac
    jako kierownik dwoch stacji paliw Shell w Bydgoszczy i Toruniu."

    j.

  • 3. Data: 2005-11-05 16:09:00
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    1. to co piszesz w pierwszej części cv jest jak rozumiem listem motywacyjnym
    2. życiorys to są suche fakty z zycia wzięte. praca od - do jako z
    osiągnięciami. krótko i w punktach.
    3. czyli w przebiegu pracy zawodowej

    * SHELL Polska (VII 2001 - VI 2005)
    Kierownik stacji paliw w Bydgoszczy i Toruniu
    24 osobowy zespół, udoskonalony system motywacji, autorski proces
    rekrutacyjny, skuteczny system kontroli, zwiększanie efektów sprzedazy, w
    tym wdrożony system szkolenia pracowników
    * Anna sp. z o.o. (II 2001 - V 2001)
    Zastępca kierownika sklepu
    {obowiązki, osiągnięcia}

    4. Najdłużej pracowałeś w shellu (nie wazne że prawdziwa firma nazywała się
    inaczej, to możesz umieścić w nawiasie dla jasności i sam wiesz co robi
    lepsze wrażenie - SHELL czy Alfa Select Sp. z o.o. ?) dlatego to są twoje
    najświezsze awięc i najlepiej zakorzenione w głowie doświadczenia. Czyliich
    będzie w rozwinięciu najwięcej
    5. co do zawartości :
    zarządzanie - zdanie 1 mi nie brzmi. i jakoś brzmi spójnie ze zdaniem
    drugim, dlatego może lepiej by było połączyć - zarzadzałem 24 pracownikami
    na dwóch stacjach paliw? albo "organizowałem pracę 24 osobowego zespołu na
    dwóch stacjach paliw"
    kwalifikacje i umiejętności - w zyciorysie piszesz tak jakbys pisał list
    motywacyjny. pisać bezosobowo. np:
    -biegła obsługa komputera
    -profesjonalna obsługa klienta

    i dodatkowo - po co rozpisywać na dwa punkty "posiadam prawo jazdy kategorii
    B" oraz "Posiadam praktyczne umiejętności jazdy samochodem ososbowym".
    lepiej zabrzmiało by w jednym punkcie "Czynne prawo jazdy kat. B, od 1984
    roku przejechane ok. 200 tyś. km)

    IMHO - skup się na konkretach a nie ubieraniu w słówka
    --
    ---> to tylko moje zdanie <--
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-11-05 16:11:43
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    > "Jestem bardzo dobrym specjalist ds. sprzedazy" - nie pisz tak. Bardzo
    > dobrzy specjalisci (od wszystkiego) zwykle nie szukaja pracy, tylko
    > praca szuka ich.

    No właśnie, że jestem bardzo dobrym specjalistą i za takiego się uważam. A,
    że praca mnie nie szuka to chyba nie mój problem.

> [...]
    > - wprowadziłem skuteczny system kontroli,
    > - wdrozyłem system szkolenia pracowników w zakresie aktywnej sprzedazy,"

    A skąd wiesz że mnie wywalili
    Może sam odeszłem. Nie wiesz tego. W cv i lm tego nie napisałem, że mnie
    wywalili.

    > ;P Swoją drogą po co człowiek, który sam
    > opracowuje strategię rekrutacji, szuka wsparcia na pl.p.d? ;)

    Ja nie opracowałem startegię rekrutacji tylko projekt rekrutacyjny a to są
    dwie różne rzeczy. Jak sie nie znasz to nie pisz.

> [...]
    > Airbusa startowac ;) Albo do zarzadu BP lub Shell - Oni tam szukaja
    > ludzi, ktorzy potrafia sprzedawac paliwa ;P
    Bez komentarza.

> [...]
    > nowoczesnych systemow zarzadzania i marketingu, ktore nabyłem pracujac
    > jako kierownik dwoch stacji paliw Shell w Bydgoszczy i Toruniu."
    Właśnie tak pisałem wcześniej.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2005-11-05 16:28:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Meantic napisał(a):

    > No właśnie, że jestem bardzo dobrym specjalistą i za takiego się uważam. A,
    > że praca mnie nie szuka to chyba nie mój problem.

    Nie Twój?

    > A skąd wiesz że mnie wywalili
    > Może sam odeszłem. Nie wiesz tego. W cv i lm tego nie napisałem, że mnie
    > wywalili.

    Ten kto będzie czytał Twoje CV też nie będzie wiedział.

    > Ja nie opracowałem startegię rekrutacji tylko projekt rekrutacyjny a to są
    > dwie różne rzeczy. Jak sie nie znasz to nie pisz.

    Przepraszam. Nie zdawałem sobie sprawy, że bedziesz CV wysyłał tylko do
    takich osób, które wiedzą dokładnie o czym piszesz.

    > Bez komentarza.

    Co to znaczy "bez komentarza"?

    > Właśnie tak pisałem wcześniej.

    No i?

    j.

  • 6. Data: 2005-11-05 16:49:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Nov 2005 16:35:23 +0100, "Meantic"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >Nastąpiły w nich duże zmiany.

    Jeżeli na lepsze, to nie chcę wiedzieć, jakie były przed zmianami.
    Poczytaj może o zasadach pisania LM i CV, bo porażka na maxa.
    1. W CV nie piszesz w pierwszej osobie.
    2. "Skrócony i wyrazisty ma sprawiać wrażenie" - nie "ma pokazać"? Bo
    ja bym Twój tekst odebrał, że wrażenie nie jest właściwe (czyli, że
    ściemniasz) - tekst ze strony, ale są spore szanse, że potencjalny
    pracodawca to przeczyta, skoro umieściłeś w internecie.
    3. "Jestem bardzo dobrym", "osiągnąłem znakomite rezultaty" itp. -
    sorrki, ale nie Tobie oceniać. W CV masz przedstawić obiektywne fakty,
    konkrety bez emocjonalnych przymiotników.
    4. Niby napisałeś, że studiowałeś, ale nie napisałeś czy studia
    ukończyłeś i czy/jaki masz tytuł.
    5. "Potrafię biegle obsługiwać komputer (m.in. Word, Excel, e-mail)."
    - znowu brakuje konkretów. Jaki Word? Linuxa potrafisz skonfigurować?
    Unixa? Czy biegle oznacza pisanie makr w VBS?
    6. "Bardzo dobrze znam techniki..., zagadnienia..." jakie? Potrafisz
    podawać towar z półek z użyciem drabiny i/lub widlaka?
    7. "Zainteresowania: komputery, piłka nożna, żużel.". Kto zdobył
    mistrzostwo świata w piłce nożnej w 1984r? Jak taktowany był pierwszy
    procesor 386? Pamiętaj, że masz szansę trafić na rekrutującego o
    podobnych zainteresowaniach (a nawet jeżeli nie, to możesz dostać
    podchwytliwe pytanie przygotowane wcześniej). Często też jest to
    połączone ze sprawdzeniem języka - na początku niewinne "zna Pan
    angielski? To może opowie Pan po angielsku o Pentium X który miał
    premierę w zeszłym miesiącu? Napisał Pan, że interesuje się Pan
    komputerami- więc chyba Pan czytał o tym?"

    Co do LM - jest nijaki. Warto tu napisać konkrety, rozwinięcie CV -
    zwłaszcza, że wyciąłeś z CV zakres obowiązków. Napisz, co dokładnie
    robiłeś, za co dostałeś te nagrody i premie (podpisanie kontraktu na
    xxx mln PLN, 200% planu sprzedaży itp.). Nie przedstawiaj wniosków,
    jaki to jesteś wspaniały - przedstaw fakty, na podstawie których
    czytający sam dojdzie do takiego wniosku.
    "Posiadam opinię człowieka umiejącego " - to mnie rozbawiło. Masz tę
    opinię na piśmie, czy może przyprowadzisz tego człowieka na rozmowę ;)
    Nie sil się na nienaturalny, sztuczny, obcy język - bądź sobą.
    Pamiętaj, że to nie jest konkurs piękność, gdzie masz się dopasować do
    wzorca. Jak już dostaniesz pracę, to i Ty masz się tam dobrze czuć i
    współpracownikom ma być z Tobą po drodze. Mniej super-hiper
    przymiotników które oceniają, ale nic tak naprawdę nie wnoszą.

    Jeszcze raz - fakty, przykłady, konkrety.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2005-11-05 17:01:31
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli na lepsze, to nie chcę wiedzieć, jakie były przed zmianami.
    > Poczytaj może o zasadach pisania LM i CV, bo porażka na maxa.
    Mam przed sobą podręcznik Bronisława Szydłowskiego "Paktyczny podręcznik
    poszukiwania pracy".
    Przy tworzeniu cv i lm korzystałem z w/w podręcznika.
    Więc nie pisz mi że, mam poczytać. Szukam dobrego rozwiązania na skuteczną
    CV.
    Do tej pory wysyłałem suche cv tak jak piszesz, tylko fakty i efekt zero
    odzewu. Nie pisałem nic o swoich osiągnięciach. Lm i cv były proste,
    czytelne. Ale jak szukasz pracę 5 miesięc to chyba coś musisz zmieniać,
    dodawać - szukać optymalnego rozwiązania. CV i LM ma zachęcać pracodawcę do
    zaproszenia na rozmowę.

  • 8. Data: 2005-11-05 17:16:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Nov 2005 18:01:31 +0100, "Meantic"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >Nie pisałem nic o swoich osi?gnięciach.

    I nadal nie piszesz - i w tym problem.
    Piszesz o ocenie Twoich osiągnięć (przez Ciebie i przełożonych) ale
    ani słowa o samych osiągnięciach.

    A książkę z której korzystasz wywal do kosza, jeżeli ta aplikacja jest
    zgodna z radami w niej zawartymi.

    Jeszcze jedno w temacie LM - chcesz powtarzać sukcesy. Ja, gdybym był
    pracodawcą nie chciałbym pracownika, który spoczął na laurach.
    Wolałbym, żeby miał ambitniejsze cele do osiągnięcia, niż to, co już
    osiągnął.

  • 9. Data: 2005-11-05 17:26:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Meantic napisał(a):

    [...]

    > Więc nie pisz mi że, mam poczytać. Szukam dobrego rozwiązania na skuteczną
    > CV.

    Jak rany... Przeciez takie uwagi jakie dostajesz od nas byc moze dostaniesz
    od tego, kto zaprosi Cie na rozmowe. Tez bedziesz czlowieka ustawial? To na
    pewno prace dostaniesz... Next please ;PPP

    j.

  • 10. Data: 2005-11-05 18:05:06
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Meantic [Sat, 5 Nov 2005 16:35:23 +0100]:

    > Rzućcie okiem na mój cv i lm.
    > Możecie go znaleźć na stronie http://meantic.w.interia.pl
    > Nastąpiły w nich duże zmiany.

    Oglądałam tylko PDFa, jeśli DOC wygląda inaczej to się
    nie wypowiem ;)

    Estetyka CV:

    1. Całość robi wrażenie straszliwie rozlazłe, powiedziałabym
    wręcz tłuste. Gruba ramka fotki, wyboldowania, wielgaśna
    czcionka; jednocześnie tekst się zlewa, tam gdzie na pewno
    powinny być odstępy (między zarządzanie / sprzedaż / itp)
    bardzo mi ich brakuje do czytelności tekstu.

    2. "Strona 1" "Strona 2"? Wielkimi wołami na środku? I to
    jeszcze z podkreśleniem, że to CV jest? A co ja jestem,
    analfabeta? ;) Po co to? Jak już numerujesz, to zrób to
    małą cyferką w rogu, to nie jest szczególnie ważne info.

    3. Zgoda na przetwarzanie danych jako osobny punkt, takimi
    samymi wołami jak reszta? Wrzuć to do stopki i _zmniejsz_
    czcionkę, to jest tylko dopisek przecież.

    4. Trzecie miejsce pracy rozjechane na 2 strony, wprowadza
    to pewien chaos...

    5. Ten list motywacyjny na samym początku to co w CV robi?

    6. Osiągnięcia zawodowe zasadniczo zdobywa się w pracy,
    więc nie potrafię zrozumieć, czemu przy poszczególnych
    stanowiskach nie widzę ani jednego osiągnięcia, za to
    mam je wywalone hurtem przed właściwe CV? Mam zgadywać?

    Merytoryka CV:

    1. Mam głód wiedzy:
    - "udoskonaliłem system motywacji" - ekhm, jak?...
    - "usprawniłem procedury wewnętrzne" - tego, jakie i jak...?
    - "wprowadziłem skuteczny system konktroli" - kontroli CZEGO?

    2. Lista prac: firma-stanowisko, firma-stanowisko, ...
    Robiłeś coś w tych firmach?... Bo z tego nic nie wynika.

    3. Kwalifikacje i umiejętności: CHAOS... Jakiej Ty szukasz
    pracy, że jednocześnie bardzo ważna jest i sprzedaż, i
    obsługa ksero...? Sekretarki-handlowca? Wybierz tylko te
    umiejętności które są faktycznie WAŻNE dla stanowiska
    o jakie się ubiegasz...

    4. "znajomość języków obcych" - "znam język angielski" - no,
    po słowie 'znajomość' faktycznie, nie można się domyślić
    że ten angielski to znasz... ;)

    5. Zainteresowania "piłka nożna, żużel" - tzn. co z nimi
    robisz, uprawiasz, gapisz się w nie leżąc z piwem przed
    telewizorem, latasz w szalikach na mecze...? Ja bym to
    albo uściśliła jakoś, albo wywaliła.

    Estetyka LM:

    1. Tłustość, woły, numeracja (jednej strony...? eee...),
    brak odstępów między akapitami, zgoda - jak przy CV.

    2. Co to za trójkąt z tekstu tam na górze? Albo wyrównanie
    do prawej i daty i adresata zrób, albo początki tych obu
    akapitów w jednej linii pionowej.

    Merytoryka LM:

    1. "Moje doświadczenie zawodowe odpowiada wymaganiom stawianym
    przez Państwa firmę kandydatowi na w/w stanowisko." - ale
    pozwolisz jednak, że ja to sobie sama ocenię...? ;)

    2. "W załączeniu przesyłam kopię mojego cv." - no tak, bez tej
    informacji w życiu bym nie zauważyła...

    3. "czego dowodem są nagrody, jakie otrzymałem za wybitne
    osiagnięcia" - a gdzie te nagrody, co to za nagrody, za co
    konkretnie? Bo nie mogę się ich dopatrzeć ani w CV ani tu?

    4. "wydatnie przyczyniłem się do poprawienia wizerunku firm
    oraz ich towarów i usług na rynku." - sam jeden poprawiłeś
    wizerunek SHELLa? E, coś Ci nie wierzę ;)

    5. "oczekuję odpowiedzi" - aż korci, żeby walnąć to gdzieś
    z myślą 'a oczekuj, oczekuj'. Brzmi to trochę tak, jakbyś
    wręcz nakazywał dać Ci odpowiedź, a mało kto to lubi.

    6. W całym LM jest dokładnie jedna konkretna informacja, którą
    udało Ci się bardzo skutecznie zamaskować wymienionymi wyżej
    'wypełniaczami', całkowicie zbędnymi zresztą. A powinieneś
    raczej te konkretny jakoś eksponować.

    Podsumowanie:

    Gdybym dostała to w trakcie rekrutacji, to mniej więcej po
    trzecim rzucie oka zajęłabym się następnymi papierami...

    Kira
    --
    Poszukiwany/Poszukiwana:
    * zarabiający/-a 1400