PracaGrupypl.praca.dyskusje › Posba o ocene CV

  • 1. Data: 2005-11-05 09:14:09
    Temat: Posba o ocene CV
    Od: "Repairman" <r...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów!
    Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    Pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2005-11-05 09:29:52
    Temat: Re: Posba o ocene CV
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Repairman wrote:
    > Witam wszystkich grupowiczów!
    > Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    > Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    No i fajnie. Tylko niepotrzebne to streszczenie.

    --
    Tlen:stachobywatelpl Jabber:s...@j...atman.pl GG:1811474

  • 3. Data: 2005-11-05 09:33:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Nov 2005 10:14:09 +0100, "Repairman"
    <r...@o...pl> zakodował:

    >Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    >Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    Wywal streszczenie (a już w żadnym wypadku nie pisz w CV w pierszej
    osobie).
    Albo napisz kilka słów w każdym punkcie o zakresie obowiązków, albo
    dokładniej opisz to w liście motywacyjnym. Dla przykładu sprzedawca
    może to być ktoś, kto stoi za ladą, a może negocjować duże kontrakty.
    Niby nazwa ta sama, a praca zupełnie inna.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-11-05 09:37:14
    Od: "Repairman" <r...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź
    Fakt, streszczenie jest zbędne. Może lepiej byłoby coś takiego umieścić w
    LM?
    Iwona

  • 5. Data: 2005-11-05 10:20:04
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Repairman napisał(a):

    > Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    > Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    Witaj!

    Wykształcenie przedstaw podobnie jak doświadczenie - najpierw to co najświeższe.
    Czyli "technik informatyk" daj na górę.

    Wydaje mi się, że lepiej będzie, aby to co wymieniasz w "ukończone kursy"
    zaczynało się w równej linii z nagłówkiem albo nawet poniżej.
    np.
    Ukończone kursy
    - prawo jazdy
    - obługa
    - itp.

    Podobnie z "hobby".

    Odnośnie tego co piszesz w streszczeniu. Rzeczywiście chyba lepiej umieścić coś
    takiego w LM. Niezależnie jednak od tego - zastanawiam się nad sensem pisania w
    nim o trudnej sytuacji, która np. zmusiła Cię do prowadzenia działalności. IMHO
    LM i CV to oferta dla pracodawcy i obowiązuje tutaj reguła oferty. Czyli np. jak
    mówię, że mma do sprzedania towar po tańszej cenie, to nie dodaję: "bo inaczej
    splajtuję" - tylko przedstawiam swoją ofertę najkorzystniej jak potrafię.

    Prowadzenie własnej działalności może być ukazane jako zaleta - to przecież
    oznacza, że jesteś aktywna, że szukasz różnych rozwiązań itp. Jeśli pracodawca
    będzie chciał, to te szczegóły dot. trudnej sytuacji wyciągnie od Ciebie na
    rozmowie kwalifikacyjnej.
    Bynajmniej nie namawiam do kłamstwa - tylko wydaje mi się, że nie ma sensu pisać
    o czymś, co nie jest wymagane.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 6. Data: 2005-11-05 10:22:28
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005 10:14:09 +0100, "Repairman" wrote:

    >Witam wszystkich grupowiczów!
    >Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    >Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    1. Ogólnie:
    - mało przejrzyste (nie można objąć tego wzrokiem przez te tabulatory
    i centrowanie tekstu - wymuszasz skakanie po wyrazach, przez co
    zmniejsza się optymalna prędkość czytania i zmniejsza zrozumienie i
    zapamiętanie tekstu)
    - słabo ukierunkowane pod konkretną ofertę
    - niewiele informacji na temat dotychczasowej pracy np.
    "fakturowanie", nic więcej w tą linijkę nie wpiszesz?
    - rozłazi się na 2 strony
    - coś robiła przez ostatnie 4 lata?

    2. Edukacja:
    - odwróć chronologię
    - jeśli w doświadczeniu zawodowym masz co wpisać na ostatnie 4 lata to
    edukację przesuń za doświadczenie
    - jeśli po wrzuceniu kursów: komputerowego i księgowości cv będzie
    wyglądało z sensem (to jakieś korespondencyjne, czy stacjonarne? w
    jakiś szkołach typu liceum, technikum prowadzących dodatkowe kursy?)
    to zrób to, żeby załatać duży skok czasowy pomiędzy liceum, a studium

    3. Doświadczenie zawodowe
    - zawód "właściciel" zmień na coś innego, może coś z samodzielnością w
    nazwie?
    - prowadzenie księgowości i sprzedaż okien obok siebie to takie
    potrzepane - wpisz zakres obowiązków w zależności od stanowiska na
    które aplikujesz. Jak uderzasz na PH, to pisz przy okazji tej
    księgowej i DG o obsłudze klienta; jak na księgową to wywal handel
    oknami, a skup się na księgowości - może daj znać że wiesz jak się nie
    płaci podatków (o ile wiesz)? Coś w stylu księgowości "dostosowanej do
    potrzeb", "zoptymalizowanej", czy podobnie.

    4. Ukończone kursy:
    - jeśli nie wrzucisz ich w Edukację to przy kursie obsługi komputera
    napisz o konkretach np. MS Office (o ile go znasz)
    - jeśli to ja bym pisał to cv to zmieniłbym tytuł na Umiejętności,
    czyli coś co umiem i przynosi zyski np. obsługa programów: Płatnik,
    Symfonia (tak to się chyba nazywa), bo przyśpieszają one pracę i
    niwelują proste błędy; znajomość pakietu biurowego MS Office: Word
    (korespondencja seryjna, i coś równie fajnie brzmiącego), Excel
    (tworzenie zaawansowanych wykresów, statystyk, anzliza czegoś tam i
    diabli wiedzą co jeszcze) itd.

    5. Streszczenie:
    - po co to? - mieszasz cv z lm
    - pamiętaj że chcesz zainteresować i zachęcić kupującego Twoją pracę
    do zatrudnienia Ciebie. Jak wchodzisz do sklepu i prosisz o chleb to
    chyba nie oczekujesz że sprzedawca zarecytuje Ci litanię na temat tego
    jak przejebane jest być sprzedawcą, że jest ciężka sytuacja rynkowa,
    że już parę razy zmieniał siedzibę i dalej nędza, że piekarnia
    podwyższyła ostatnio ceny, itd.? To tak przy okazji pisania LM.

    6. Hobby
    - jakieś takie wymuszone (wpisz coś konkretnego np. "książki
    popularnonaukowe" jeśli już chcesz mieć wpis na temat zainteresowań)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 7. Data: 2005-11-05 11:01:01
    Od: rocken <r...@i...pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2005 10:14:09 +0100, Repairman napisał(a):

    > Witam wszystkich grupowiczów!
    > Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    > Adres: http://xthost.info/iwonadiks/
    >
    > Pozdrawiam
    > Iwona

    Zainteresowania są OK ;). Tylko zapomniałaś dopisać dobra książka, dobra
    muzyka i dobry film ;) Z tymi zainteresowaniami mysle że do teleturnieju
    Randka w ciemno dostaniesz się bez problemu ;)

  • 8. Data: 2005-11-05 11:13:41
    Od: "aPI" <a...@w...pl>

    To i ja przylacze sie do tematu... Chcialbym Was prosic o ocene mojego
    pierwszego cv...

    http://ananasy.com/mojecv.pdf

    pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2005-11-05 12:15:05
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-05, Repairman <r...@o...pl> wrote:
    > Witam wszystkich grupowiczów!
    > Bardzo proszę o konstruktywne uwagi dotyczące mojego CV.
    > Adres: http://xthost.info/iwonadiks/

    Fajne, chociaż "inne" jakieś (a może właśnie dlatego fajne :)
    Jednak te tabulacje strasznie marnują miejsce... I zdecyduj się na
    jeden rodzaj wypunktowania.

    To że 'streszczenie' sio, to już Ci chyba wszyscy napisali. Hobby..
    do znudzenia się to powtarza na tej grupie... nie:

    - muzyka
    - książka
    - film

    tylko:

    - muzyka współczesna - gra na gitarze, komponowanie
    - film - członek DKF "pod zdechłymi kaczkami"

    czyli nie lista słówek, które właściwie każdy może wpisać (no bo kto
    nie ogląda filmów albo nie czyta książek) tylko opisanie _hobby_.

    Ja bym zamiast "ukończone kursy" zrobił (trochę dłuższą, tak 5 pkt)
    listę "umiejętności":

    - obsługa komputera - Windows, Office, ukończony kurs blabla
    - księgowość - j.w.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 10. Data: 2005-11-05 12:24:06
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-05, aPI <a...@w...pl> wrote:
    > To i ja przylacze sie do tematu... Chcialbym Was prosic o ocene mojego
    > pierwszego cv...
    > http://ananasy.com/mojecv.pdf

    Pierwsze wrażenie: "dziwne" :) Ta pionowa linia sugeruje, że trzeba
    to czytać kolumnami... Spróbuj może jednak bardziej standardowo,
    z nagłówkami i wypunktowaniem?

    Jeśli chodzi o treść, to w zasadzie nie ma się do czego przyczepić...
    a nie, jest: Umiejętności. Absssolutnie, tak długa lista sugeruje, że
    znasz się "na wszystkim i na niczym". Mniej, w punktach i z krótkim
    opisem:

    PHP/MySQL - 3 lata doświadczenia, wykonane projekty dla (...)
    Pascal - amatorsko
    Systemy komputerowe - instalacja, serwis, administracja (tu lista
    systemów)

    Część z tego możesz przerzucić do "zainteresowania" - np. ten
    bałaganik w "podstawowa znajomość" ja bym ujął jako: 'technologie
    W3C - XML, XSLT, CSS'.

    Daniel