PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/

  • 11. Data: 2003-04-14 17:18:06
    Temat: Re: Nie ma pracy? Nie ma checi... :-/
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl>

    > Pomimo licznych zachęt z Polski wyjechało około stu osób.

    Chetnych bylo znacznie wiecej. Ale po pierwsze jezyk - z angielskim chcialo
    naprawde bardzo malo pracodawcow, po drugie czesto niedostateczne
    umiejetnosci i nieznajomosc tutejszych realiow.
    Natomiast jezeli chodzi o warunki pracy i zarabiane pieniadze, to nie ma
    porownania.

  • 12. Data: 2003-04-14 17:36:19
    Od: "PiotrG" <p...@p...com>

    > Jak czytam te twoje kłamstwa to niedobrze mi się robi z obrzydzenia.
    >
    > Czy ty naprawde oczekujesz, że ktoś ci będzie na ciebie za darmo robił ?
    >
    > Ludzie się natyrają, a ty potem forsę w kieszeń wsadzisz i będziesz
    jeszcze
    > rozpowiadał, jaki to z ciebie dobrodziej ?
    >
    > Czegoś równie fałszywego i zakłamanego to na tej liście już dawno nie
    było, a
    > różne cuda można tutaj wyczytać.

    Kolejny gosc z serii "nalezy mi sie". A niby co ci sie nalezy? I pewnie to
    zle, jesli twoj szef zarobi wiecej niz ty?
    Palnij sie w glowe i nie szukaj pracy w w-wie, bo nie znajdziesz (a juz na
    pewno ja cie nie przyjme).

    To nie chodzi o prace za darmo - przeciez w takim przypadku to ty zdobywasz
    za darmo doswiadczenie! To jest szkolenie za darmo. Ale widze, ze ty juz
    wszystko wiesz.

    Powodzenia,
    PiotrG

  • 13. Data: 2003-04-14 17:45:46
    Od: "Chesterro" <c...@o...pl>

    > Palnij sie w glowe i nie szukaj pracy w w-wie, bo nie znajdziesz (a juz na
    > pewno ja cie nie przyjme).

    a mnie przyjmiesz :) .. ??

  • 14. Data: 2003-04-14 17:53:15
    Od: "Jarecki" <j...@t...pl>

    > Troszke irytuje mnie roszczeniowa postawa mlodych ludzi.

    Moze po prostu chcą przeżyć a nie zapieprzać za frajer.
    Wydawalo mi się ze niewolnictwo minęło już dawno.
    Za każdą pracę należy się wynagrodzenie - nawet minimalne.

    > Troszke pokory :)

    Troszkę szacunku do ludzi

    Jarecki

  • 15. Data: 2003-04-14 18:18:11
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    > To nie chodzi o prace za darmo - przeciez w takim przypadku to ty zdobywasz
    > za darmo doswiadczenie! To jest szkolenie za darmo.

    No to skoro takie zalozenie przyjmiemy, to jest to drogie szkolenie,
    na ktore jak widac nikogo nie stac.

    GreG

  • 16. Data: 2003-04-14 18:35:00
    Od: "PiotrG" <p...@p...com>

    > No to skoro takie zalozenie przyjmiemy, to jest to drogie szkolenie,
    > na ktore jak widac nikogo nie stac.
    No i rynek reguluje to sam - po co to oceniac. Gosc szukal ludzi i nie
    znalazl. I tyle.
    A pisanie o jakis klamstwach jest nieporozumieniem. Sprawa jest prosta:
    oceniam, jestem zainteresowany-wchodze, nie jestem zainteresowany-nie
    wchodze.

    PiotrG

  • 17. Data: 2003-04-14 22:14:14
    Od: "Jendrek" <j...@k...pl>

    Dyskusja jest niezwykle interesująca.
    1. Praca jest niestety tyle warta ile chce za nią zapłacić pracodawca i za
    ile chce ją sprzedać pracownik.
    2. Jeżeli ceną jest darmowa praktyka - to zarówno pracodawca musi zapewnić
    wartościową referencję lub doświadczenie jaki i pracownik zaprezentować
    umiejętności.
    3. Prawda jest niestety taka, że chętni do pracy zbyt wiele oczekują. Nie
    jestem przekonany aby dla osoby z kwalifikacjami jedyną dostępną posadą był
    sprzątacz w hipermarkecie.
    4. Kolejną prawdą jest, to że szkoły i uczelnie nie są w stanie przekazać
    potrzebnej wiedzy niezbędnej do wartościowego funkcjonowania w firmie. I nie
    ma znaczenia na jakim stanowisku. Zarówno germanista na etacie tłumacza
    padnie przy pierwszej próbie symultanicznego tłumaczenia rozmów ekonomistów
    jak i nawet najlepszy programista, geniusz przed którym pojawi się zadanie
    napisanie programu magazynowego. Pozornie - przecież to takie proste - ale
    niestety brak doświadczenia spowoduje, że tłumacz zgubi się na "rachunku
    wyników", czy "roszczeniach o zapłatę odsetek ustawowych za opóźnienie..."
    jak i programista zrozumie, że tak na prawdę nie wie jak zbudować "obieg
    dokumentów" , co to jest "odchylenie od cen ewidencyjnych" i dlaczego FIFO
    jest lepsze od średniej ważonej ceny zakupu.
    5. Obecnie zdecydowana większość kształci się w dziesiątkach uczelni. I nie
    tylko robimy to za friko, ale jeszcze za to płacimy kilkadziesiąt tysięcy.
    6. Uważam, że jeżeli oferta pracodawcy byłaby uczciwa: ja tobie wiedzę,
    doświadczenie, ty mnie czas. Jeżeli pracodawca byłby wiarygodny - każdy z
    nich ma referencje, pozycję, staż funkcjonowania na rynku. To po ustaleniu
    okresu stażu nie ma się nad czym zastanawiać.
    7. Ostatnim spostrzeżeniem jest uwaga, przecież nowy, świeży, ambitny
    pracownik będzie absorbował pracodawcę - pojawią się dziesiątki pytań,
    niejasności. Przecież to też jest czas i to czas, za który nikt pracodawcy
    nie zapłaci.

    Przy okazji, bardzo ubawiło mnie jedno ze stwierdzeń, że już niedługo (UE)
    wszystko się zmieni i będzie można pracować zagranicą za normalne pieniądze.
    Po pierwsze czasy socjalizmu z genialnym przelicznikiem $ do zł dawno już
    minęły a po drugie polecam serial TVP2 - Zielona karta. Wszędzie jest
    dobrze, gdzie się po prostu dużo i wydajnie pracuje.

    Pozdrowienia z życzeniami wesołych świąt i jak najlepszych posad.
    Jendrek

  • 18. Data: 2003-04-14 22:20:08
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jendrek" <j...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Dyskusja jest niezwykle interesująca.

    > 1. Praca jest niestety tyle warta ile chce za nią zapłacić pracodawca i za
    > ile chce ją sprzedać pracownik.
    Hmmm zgodzę się z tym i tak podaż rosnie popyt maleje ceny spadają -
    gospodarka rynkowa. Dziś zanim przyanm się że jestem informatykiem to
    czasami się zastanowię bo wstyd się przyznać...

    > 2. Jeżeli ceną jest darmowa praktyka - to zarówno pracodawca musi zapewnić
    > wartościową referencję lub doświadczenie jaki i pracownik zaprezentować
    > umiejętności.
    Nie tak, dziś właśnie mam dobry humor bo chyba w końcu mi się uda, szedłem
    sobie ulicą i widzę szyld na szyldzie Nazwa firmy i poniżej trala tral,
    tralatrala, INFORMATYKA. Nie wiem cos mnie tknęło żeby zajrzeć. Wchodzę i
    widzę piękne biura i mnóstwo młodych ludzi krzątających się po korytarzu idę
    dalej i nagle słyszę głos zza otwartych drzwi "może w czymś pomóc" odwracam
    się i idąc w stronę głosu zerkam na plakietkę na drzwiach "dyrektor" no to
    myślę sobie że dobrze trafiłem. Wchodzę i mówię że na szyldzie widnieje
    napis "informatyka" a ja właśnie jestem informatykiem i szukam pracy. Gość
    patrzy się na mnie i od razu mówi "wie Pan ale my tu mamy specyficzne
    oprogramowanie i raczej w żadnej szkole tego nie uczą więc chyba Pan nie
    będzie nam przydatny", ja się nie poddaje i mówię dalej "no tak rozumiem,
    ale ja tu mieszkam niedaleko dosłownie 10 min spacerkiem i w zasadzie to
    mogę przez pół roku pracować u Państwa za darmo, w tym czasie nauczę się
    wszytkigo i jeśli uznają Państwo, że się przydam to mnie zatrudnicie".
    Dyrektorek się uśmiechnął i odpowiedział wręczając wizytówkę "proszę
    przesłać mi e-mailem do jutra swoje dokumenty" skontaktujemy się z Panem po
    świętach. Przyznam się szczerze, iż nie mam zielonego pojęcia o tym jak oni
    w ogóle tam robią bo co wiem pisze na szyldzie. Tak więc nie mam żadnej
    wiedzy którą by oni wymagali mam dobre chęci. Jak się uda to Nine ucałuje i
    powiem że prawdę mówi.

    > 3. Prawda jest niestety taka, że chętni do pracy zbyt wiele oczekują.
    (...)
    No nie uogólniaj.

> [...]
    > dokumentów" , co to jest "odchylenie od cen ewidencyjnych" i dlaczego FIFO
    > jest lepsze od średniej ważonej ceny zakupu.
    Tu masz rację świętą rację.

    motto
    icq: 238159966

  • 19. Data: 2003-04-15 00:07:09
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > minęły a po drugie polecam serial TVP2 - Zielona karta. Wszędzie jest
    > dobrze, gdzie się po prostu dużo i wydajnie pracuje.

    To slowo wydajnosc, jest bardzo denerwujace. Tak na prawde wydajnosc
    pracownika, zalezy nie od niego ale od zarzadzajacego, a prawda jest taka ze
    kadre kierownicza mamy w naszym kraju na rzenujaco niskim poziomie, bo niby
    skad miala sie nam wziasc, z nieba spasc?? Zreszta problem z kadra
    kierownicza byl u nas od zawsze, zawsze jej brakowalo...

  • 20. Data: 2003-04-15 07:01:21
    Od: "urzendnik" <u...@g...pl>

    > Potrzebowalismy trzech, czterech osob ze znajomoscia PostgreSQL,
    > Perla, PHP dwoch ze znajomoscia HTML'a i Quanty.

    Z takimi znajomościami to można już nieźle zarobić i doświadczenie zdobyć