PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zatrudnić pracownika - pomocy!

  • 11. Data: 2002-06-30 16:30:18
    Temat: Re: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "glos" napisal:

    > rozumiem, ze zamierzasz zyc tylko przez wspomniane
    > 20 h/m-c, a przez reszte - hibernacja? Ona tez kosztuje...
    > To - zabki w sciane?

    W tej chwili nie dostaje nawet tych 200 zloty*. Wolalbym wiec to +
    szukanie pracy (w koncu czasu mialbym duzo), niz szukanie pracy bez tego.

    pozdrawiam
    Greg

    * Gdyby nie rodzice...

  • 12. Data: 2002-06-30 19:34:48
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Czytajac nawet te posty widac ze nalezy unikac zatrudnienia pracownikow.
    Jezeli nie wolno swobodnie regulowac stosunkow miedzy stronami to lepiej nie
    ryzykowac.
    Napewno narazisz sie na przykrosci.
    Przeciez nawet tutaj juz sa glosy ze zbyt mala placa, zbyt malo godzin itp.
    Ciekawe ze jak mi myje ktos samochod za 12 zl to wszystko gra.
    Robi to w kilka minut. Dalej czasami siedzi i nie ma roboty.
    Tylko pracodawca chcac kupic czyjas prace ma tak wiele ograniczen.

    leser

  • 13. Data: 2002-07-01 01:09:12
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > działalności" jest równoznaczne z żądaniem współfinansowania rozwoju
    > CUDZEGO interesu. Płacę tyle, ile dla mnie warta jest robota, a nie "bo
    > więcej nie mam".
    >
    > Uważam, że jeżeli ktoś ma kilkaset złotych na płace, to taką robotę
    > powinien wykonać sam lub zagonić rodzinę do roboty, a nie szukać
    > frajerów. 200 zł to może niezły dodatek dla licealisty, dla żula
    > wegetującego na granicy przeżycia - złoty interes. Dla przeciętnej osoby
    > na własnym utrzymaniu (a to jest chyba celem pracy zarobkowej) - po

    A w którym miejscu ktokolwiek pisał, że ma to być praca, która miałaby
    stanowić główne źródło utrzymania ? Nigdy w życiu nie słyszałeś o instytucji
    pracy dodatkowej ? Nigdy w życiu nie wykonywałeś pracy dla więcej niż
    jednego pracodawcy jednocześnie ?

    Widzisz, główny problem wielu osób poszukujących pracy jest taki, iż z góry
    odrzucają jakiekolwiek inne oferty niż praca na pełny etat. Tymczasem praca
    pełnoetatowa to tylko jedna z możliwych form zatrudnienia. Mam dwóch
    znajomych, którzy od kilku lat pracują na zasadzie "wolnego strzelca",
    wykonując dla różnych firm różne drobne zlecenia, czasem jest to właśnie
    ułamek etatu - i żyją całkiem nieźle. Pomijam już kwestię, że lepiej zarobić
    200 zł za dwa i pół dni pracy niż siedzieć, za przeproszeniem, na dupie, nie
    robić nic i nie zarobić ani grosza (znam wiele osób, które za taką stawkę
    wykonają 200% normy z pocałowaniem w reke, szczesliwe, ze mogły zarobić za
    tak krotki okres pracy).

    Tak się składa, że ja sam prowadzę działalność gospodarczą, w 90% przypadków
    nie jest mi potrzebna pomoc, ale czasem się zdarza, że jednak potrzebuję
    osoby, która mogłaby popracować przez np. 2 dni po 8 godzin dziennie. Nie
    chcę osoby na etat, gdyż *nie jest mi potrzebna*. Z Twojej odpowiedzi
    wnioskuję, że nawet gdybym zaproponował 500 zł za jeden dzień pracy, to
    stwierdziłbyś "spieprzaj koleś, za 500 zł nie da się utrzymać". A kto
    powiedział, że ktoś ma się za to utrzymać ??

    Widzę, że wyznajesz filozofię "dawaj palancie pełny etat za co najmniej
    5.000 miesięcznie albo spadaj na drzewo". Nawiasem mówiąc właśnie tutaj
    zacząłbym szukać przyczyn bezrobocia - w tego typu sposobie myślenia.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2002-07-01 01:28:18
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    > Użytkownik Kania napisał:
    > (...)
    >
    > Zależy za co - za skopanie ogródka przez pracownika będącego na
    > zwolnieniu lekarskim, którego zus opłacam ja lub inny współobywatel -
    > można powiedzieć, że rewelacyjna.
    > Moj syn byłby z niej zadowolony. Tylko, że on nie jest pełnoletni.

    Tak, już wiemy, że nie pracujesz za stawkę niższą niż 200 $ za godzinę.
    Nie wiem tylko czy mówimy o tym samym kraju.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 15. Data: 2002-07-01 06:08:13
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > można powiedzieć, że rewelacyjna.
    > Moj syn byłby z niej zadowolony. Tylko, że on nie jest pełnoletni.

    Jak to przemnozylem przez miesiac..to wyszlo cos ponad 1600 zl (jest to
    propozycja netto...bo pracodawca szuka jak nie placic zus...przynjmniej na
    razie), nawet jak na brutto...to chyba jeszcze sie miasci w normach typowych
    ofert pracy osiagalnych obenie bez bardzo dobrych kwalifikacji lub (i),
    znajomosci.

    Czlowiek pisze ze prawdopodobnie sie rozwinie, ze to poczatek....wydaje mi sie
    to sensowne. I ta oferta chyba wlasnei jest skierowana do osob, chcacych sie
    rozwinac wlasnie z tym pracodawca...maki tez najpierw w garazu skrecano.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 16. Data: 2002-07-01 06:32:56
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Nie zgadzam sie

> [...]
    > pracy dodatkowej ? Nigdy w życiu nie wykonywałeś pracy dla więcej niż

    Popieram:)

    jesli jest to praca faktycznie w ktorej godziny pracy sa sensownie rozlozone,
    nie wymagajace jakis superhiper dojazdow itp podobnych utrudnien niewliczonych
    w czas pracy...jest to sensowne albo jako dorobienie, albo jako praca w
    miedzyczasie, aby nie siedziec bezczynnie a jest szansa, ze sie rozwinie w cos
    normalnego. Jesli 200 zl jest nic niewarte...to sluze na priva moim numerem
    konta ;).

    Odnosnie pracy "normalnej", to kiedys mnie zmrozilo jak przeczytalem o taktyce
    jaka francuskie markety stosuja w Francji...mam nadzieje, ze nie jest ta
    praktyka stosowana u nas.

    nazywa sie to praca na kasie, na pol etatu ...czyli cztery godziny...

    Rozbite jest to na 2*2godziny w godzinach szczytu..np 13-15 i 18-20. Trzeba
    dojechac, przed praca przyjac kase, po pracy rozliczyc...i tak dwa razy
    dziennie. A tam raczej markety to na peryferiach miast sa...i dojazd daleki dla
    pracownika.

    Tak wiezc, jesli te 20 h jest albo skumulowane w wiekszych kawalkach, albo
    wykonywane w bliskim sasiedztwie miejsca zamieszkania....czemu nie.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 17. Data: 2002-07-01 09:43:49
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik k...@p...onet.pl napisał:
    (...)
> [...]
    > rozwinac wlasnie z tym pracodawca...maki tez najpierw w garazu skrecano.

    Odpowiedzi, których udzielam wynikają z mojej wiedzy i doświadczenia.
    Wariant "jak pracodawca się rozwinie" przerabiałem kilkakrotnie.
    Zazwyczaj po "rozwinięciu się" staje się mniej gramotny - częściej pyta:
    "ale o co panu chodzi?" w kontekscie finansowym.

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2002-07-01 10:05:26
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zazwyczaj po "rozwinięciu się" staje się mniej gramotny - częściej pyta:
    > "ale o co panu chodzi?" w kontekscie finansowym.

    Zgadzam sie, ze tak to sie moze czesto potoczyc. Ale w tym przypadku, to
    najwyrazniej chodzi o prace dorywcza, ktora ma szanse przerodzic sie w prace
    stala, pelnoetatowa. Jesli przerob sie zwiekszy, to ci co sa w firmie od
    poczatku, maja njwieksze szanse, na jakies bardziej sensowne zatrudnienie. Co
    innego, jesli ktos przychodzi od razu do pracy na pelen etat i jest
    czestowany "na razie na ksiazce, i za 300 zl, a jak sie pan sprawdzi i beda
    efekty...musi pan sie wykazac..."

    Tu raczej wyglada, z eczlowiek ma jakies konkretne zadania na pare godzin co
    jakis czas...a potem nic..Nie wiem co planuje, moze zwieksza mu sie ilosc firm
    obslugiwanych..w kazdym razie zaklada, ze przerob mu sie zwiekszy. Trudno w
    takiej sytuacji brac ludzi na pelen etat, jesli to sa jedynie pobozne zyczenia.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 19. Data: 2002-07-01 15:26:22
    Temat: Re: Odp: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Od: AdamSZ <s...@t...onet.pl>

    glos napisał co następuje:

    > Obawiam sie, ze przy takich stawkach ciezko bedzie znalezc Ci kogokolwiek...
    > Btw - minimalna stawka miesieczna (nowe brutto) za pelny etat wynosi obecnie
    > 760 zl. Zasilek dla bezrobotnych jest wyzszy....

    200zł za 20h to chyba nie jest najgorzej...? 10zł/h.

    --
    _i====i szlachta i====i_

  • 20. Data: 2002-07-01 15:42:55
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał

    : Stad pytanie - jak zatrudnić kogoś, aby nie płacić ZUSu?

    Na umowę o dzieło.

    --
    bobers