PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zatrudnić pracownika - pomocy! › Re: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    From: "Adam F." <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak zatrudnić pracownika - pomocy!
    Date: Mon, 1 Jul 2002 03:09:12 +0200

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    news:3D1EE6B1.5040507@wp.pl...

    > 1. Pracującego interesuje nie tylko parametr o nazwie płaca za godzinę,
    > ale i jak długo będzie ją dostawał. Stawka prezydenta czy premiera w
    > warunkach pracy trwającej 1/2 minuty - np. wręczenie kwiatów przygodnej
    > osobie - to gówniany interes, pomimo, że zarabia się "tyle, co prezydent".
    >
    > 2. Proponowanie pracownikowi niższego wynagrodzenia z powodu "zaczynania
    > działalności" jest równoznaczne z żądaniem współfinansowania rozwoju
    > CUDZEGO interesu. Płacę tyle, ile dla mnie warta jest robota, a nie "bo
    > więcej nie mam".

> [...]

    A w którym miejscu ktokolwiek pisał, że ma to być praca, która miałaby
    stanowić główne źródło utrzymania ? Nigdy w życiu nie słyszałeś o instytucji
    pracy dodatkowej ? Nigdy w życiu nie wykonywałeś pracy dla więcej niż
    jednego pracodawcy jednocześnie ?

    Widzisz, główny problem wielu osób poszukujących pracy jest taki, iż z góry
    odrzucają jakiekolwiek inne oferty niż praca na pełny etat. Tymczasem praca
    pełnoetatowa to tylko jedna z możliwych form zatrudnienia. Mam dwóch
    znajomych, którzy od kilku lat pracują na zasadzie "wolnego strzelca",
    wykonując dla różnych firm różne drobne zlecenia, czasem jest to właśnie
    ułamek etatu - i żyją całkiem nieźle. Pomijam już kwestię, że lepiej zarobić
    200 zł za dwa i pół dni pracy niż siedzieć, za przeproszeniem, na dupie, nie
    robić nic i nie zarobić ani grosza (znam wiele osób, które za taką stawkę
    wykonają 200% normy z pocałowaniem w reke, szczesliwe, ze mogły zarobić za
    tak krotki okres pracy).

    Tak się składa, że ja sam prowadzę działalność gospodarczą, w 90% przypadków
    nie jest mi potrzebna pomoc, ale czasem się zdarza, że jednak potrzebuję
    osoby, która mogłaby popracować przez np. 2 dni po 8 godzin dziennie. Nie
    chcę osoby na etat, gdyż *nie jest mi potrzebna*. Z Twojej odpowiedzi
    wnioskuję, że nawet gdybym zaproponował 500 zł za jeden dzień pracy, to
    stwierdziłbyś "spieprzaj koleś, za 500 zł nie da się utrzymać". A kto
    powiedział, że ktoś ma się za to utrzymać ??

    Widzę, że wyznajesz filozofię "dawaj palancie pełny etat za co najmniej
    5.000 miesięcznie albo spadaj na drzewo". Nawiasem mówiąc właśnie tutaj
    zacząłbym szukać przyczyn bezrobocia - w tego typu sposobie myślenia.

    Pozdrawiam
    Adam