PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność - komputerowo korepetycje + help desk

  • 41. Data: 2005-12-08 10:39:18
    Temat: Re: Działalność - komputerowo korepetycje + help desk
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > A ja Ci próbuję wyjaśnić, że większość ludzi zna kogoś,
    > kto tego windowsa zainstaluje i karte graficzną wymieni
    > więc nie liczyłabym ze nagle zaczną za to płacić. Tyle.

    Może i masz częściowo rację, ale nie wszyscy mają "kuzyna informatyka" Ja się
    nie upieram przy swoim. Po prostu ciekaw jestem zdania innych. I za takowe
    bardzo dziękuję

    > A co, kolorowy łeb pomaga jakoś na Windowsa? ;) Jak mi
    > to jakoś sensownie uargumentujesz, to się zastanowię ;)

    Pomaga bardzo, bo windows jest taki kolorowy ;-)

    > Kira (niektórych za cholerę nie rozumiem)

    Mam to samo, Już coś nas łączy ;-)

    Kriss

  • 42. Data: 2005-12-08 10:52:08
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Nom. A teraz konkretne pytanie - Twoi rodzice daliby
    > tyle, czy zadzwoniliby do Ciebie?

    Tak dali by i więcej. Ja tez nie mam czasu biegać do nich co chwila. Wcześniej
    komp im "stawiała" firma i oni serwisowali go jak coś było nie tak i brali za to
    odpowiedzialność. Zresztą ja czasem proponuję oddanie komp do serwisu i niech
    oni się martwią i ponoszą odpowiedzialność. Nie jest prawdą że instalacja windy
    jest taka prosta (no bo jest (-: ) ostatnio instalowałem w laptopie winXP i nie
    mogłem go uaktywnić przez internet i ściągnąć updejtów. Chciałem to wcisnąć
    serwisowi ale nie chcieli się w tym babrać i zaproponowali wgranie mi wersji
    crak, która się nie łączy. Ale ja na tym laptopie muszę mieć legal wersję.

    Kriss

  • 43. Data: 2005-12-08 10:53:32
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Well, pedzel w garść i na miasto chyba... ;) Ja się tak
    > raczej poważnie pytam. Znaczy się o kwoty które jesteś
    > w stanie na to przeznaczyć.

    8000 - 12 000 zł

    Kriss

  • 44. Data: 2005-12-08 11:02:34
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się
    > nie upieram przy swoim. Po prostu ciekaw jestem zdania innych. I za takowe

    Nie trzeba zaraz kuzyna, ani infomatyka. Wiekszosc ludzi zna dosc sporo
    innych ludzi, a ci ludzie znaja kolejnych. Za czasow, kiedy wiedza
    komputerowa byla rzadka, bylo prawdopodobne, ze w takiej naturalnej sieci
    znajomych nie bedzie nikogo, kto ja kojarzy. Obecnie wiedza komputerowa jest
    na tyle czesta, ze zwykle ktos taki w tej "naturalnej sieci" jest. A przy
    przyslugach "przyjacielskich", nawet jesli sie bierze jakas korzysc
    materialna, to zwykle nie jest to cena rynkowa, tylko inna usluga w
    barterze, piwo, jakas symboliczna kwota. Bardzo konkurencyjne wobec platnych
    uslug kogos nieznajomego.

    Na przyklad ja teraz sprobuje :), prosba jest na serio.
    Jakby ktos byl tak mily i napisal mi na priva kolejne kroki zamontowania
    pendrive'a w Madrake'u, to bede wdzieczna. Zrobilam to juz kiedys z
    powodzeniem (kosztem czasu spedzonego na czytaniu helpow), ale zapomnialam,
    a dzis niezbyt mam czas na grzebanie sie ponownie w helpach i proby z
    bledami - a potrzebuje pilnie cos zgrac z mojego linuxowego kompa. W mailu,
    zamienic "na.googlemailu" na "gmail.com". Z gory serdecznie dziekuje. Do
    realowych znajomych, ktorzy moga byc w tym pomocni, bede miala dostep
    niestety dopiero wieczorem.

    I.

  • 45. Data: 2005-12-08 13:44:48
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Kriss [Thu, 8 Dec 2005 11:39:18 +0100]:

    > Może i masz częściowo rację, ale nie wszyscy mają
    > "kuzyna informatyka"

    Starczy że mają "znajomego informatyka" albo "sąsiada
    informatyka" albo "siostrzeńca co się zna" ;)

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 46. Data: 2005-12-08 13:45:43
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Kriss [Thu, 8 Dec 2005 11:53:32 +0100]:

    > 8000 - 12 000 zł

    To są pieniądze które MASZ, czy liczysz na jakąś dotację
    czy inną pożyczkę?

    Kira

  • 47. Data: 2005-12-08 14:08:38
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    jerry napisał(a):

    > Może bardziej kierunek -> helpdesk, komputerowe pogotowie serwisowe. To
    > ma szansę przerodzić się w firmę zajmującą się instalatorstwem sieciowym
    > i opieką serwisową dla firm i instytucji. Ale to wszystko zależy od
    > rynku - musisz go wybadać pod tym kątem.

    Dodam od siebie tylko tyle, że obserwując pracę małych firm zauważyłem
    ,że czesto ludzie robia cos "na piechotę" bo albo im nikt nie dal
    odpowiedniego narzędzia (programu), ktore zrobiłoby tą pracę w kilka
    sekund, albo takiego narzedzia nie ma. Czesto rozwiązanie jest dość
    proste i ogranicza sie do napisania małego interfejsu pomiędzy jedną a
    druga aplikacją. Na tym tez można zarobić; swego czasu ładna kase mozna
    było brać za pisanie interfejsów pomiędzy wchodzącym programem Płatnika
    o innymi programami, w ktorych przechowywano dane kadrowo-płacowe.
    Oczywiście tylko w małych firmach, które mają mało pracowników i nie
    posiadają komercyjnej aplikacji K-P.

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 48. Data: 2005-12-08 14:23:11
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Kapsel napisał(a):

    > Ehh, czemy wy wszyscy uwazacie ze to wszystko takie proste?
    > Instalacja moze i prosta, ale konfiguracja juz nie. Widzialem nie raz i nie
    > dwa wybaluszone oczy pro-userow jak odpalalem chocby uslugi i wylaczalem
    > rozne niepotrzebne duperele.

    ja uważam, że konfiguracja owszem i nawet konieczna ale w działalności
    biznesowej, tam gdzie są w ruchu dane o znaczeniu krytycznym dla
    przedsiębiorstwa.
    Natomiast user siedziacy w domu będzie miał raczej w d..użym poważaniu
    sens stosowania tych zabezpieczeń i sztuczek konfiguracyjnych.
    Takie życie i nie pytaj dlaczego tak jest.

    > Dobrze skonfigurowany komputer pracuje wyraznie szybciej. I jest
    > bezpieczniejszy. Ale ludzie wola po prostu postawic okienka i juz fajnie, a
    > jak za pol roku naleci smiecia, to sie mowi ze komputer sie postazal i
    > trzeba procka zmienic ;)

    Nawet najlepiej skonfigurowany system nic nie pomoże i zaraz zapcha się
    śmieciami albo wiruchami, kiedy użytkownik nie będzie posiadał
    podstawowej wiedzy z zakresu : "co to jest, po co to jest i jak tego
    używac." Slyszaleś zapewne o najsłabszym ogniwie w łancuchu
    bezpieczeństwa it.

    > (Bynajmniej nie odnosze sie bezposrednio do Ciebie Kiro, ale tak ogolnie
    > spogladam na umiejetnosci osob siedzacych w temacie)

    Ja uważam podonie jak moi przedmówcy.
    Odkad wtargneły okienka ludzie nauczyli się bezmyslnie klikać w nie i
    jest im z tym dobrze. Dziś uzytkownik domowy jako grupa docelowa w
    prowadzeniu działalnosci to nieporozumienie. Każdy młody leszcz potrafi
    pogrzebać w kompie- bo nie znając się na "tych rzeczach" to troche
    obciach przed kumplami, nie?

    Enyłej, moim zdaniem jesli juz ma to być ta branża w która celujesz, to
    tylko celuj w firmy, instytucje, przedsiębiorstwa będace Twoją grupa
    docelowa. Małe, bo w dużych sa od tego ludzie. A w małych firmach nie
    bardzo opłaca się tworzyć etat i trzymać informatyka, skoro nie ma nic
    poważnego do roboty, ot, czasami tylko...

  • 49. Data: 2005-12-08 14:34:34
    Od: ktos <b...@x...yy.pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: Kapsel [Thu, 8 Dec 2005 09:09:08 +0100]:

    > A co w niej skomplikowanego?
    >

    > Kira (zaciekawiona)

    - wylaczenie zdalnego pulpitu, zdalnego rejestru, prostego udostepniania
    plikow, kazda z powyzszych to 3 klilniecia.

  • 50. Data: 2005-12-08 19:13:45
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Kriss [Thu, 8 Dec 2005 11:53:32 +0100]:

    > To są pieniądze które MASZ, czy liczysz na jakąś dotację
    > czy inną pożyczkę?

    Jezu... a co to ma do rzeczy ? PYTASZ SIĘ : "...Ja się tak
    raczej poważnie pytam. Znaczy się o kwoty które jesteś
    w stanie na to przeznaczyć..." Pieniądze to pieniadze. Czy istotne jest dla
    Ciebie że mam je z pracy w Anglii i obecnie są jeszcze na koncie w funtach ? czy
    je mam w skarpecie czy ukradłem to nie ma wpływu na ryzyko inwestycji. Czy ma ?
    Bo już nie wiem ...

    Kriss