PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cyrograf dla kelnerki.

  • 11. Data: 2009-06-02 17:06:22
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: s...@v...pl

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Zdradziła że będzie dostawać 840zł, no to pół melona zabuli!

    To też kwalifikuje się do zgłoszenia do PIP

    Płaca minimalna to 1276 brutto czyli 955 zł netto.

  • 12. Data: 2009-06-02 18:50:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@v...pl pisze:

    > To też kwalifikuje się do zgłoszenia do PIP
    >
    > Płaca minimalna to 1276 brutto czyli 955 zł netto.

    Ale nie na umowie zleceniu.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-06-02 20:33:09
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Jun 2, 9:25 am, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Nieobecność w pracy warta 1500 zł w momencie, gdy dziewczyna miesięcznie
    > zarabiałaby 840 zł?? Paranoja. Albo 10 tys za nieuzasadnione
    > wypowiedzenie
    > umowy. A kto rozstrzyga czy jest uzasadnione czy nie? Właściciele
    > kawiarni?
    > Śmiech na sali. I skąd taka kwota?

    > Czemu więc nie zacytowałeś następnego zdania, manipulancie?
    > "A o tym, czy kary określone w umowie są za wysokie, niech zdecyduje
    > niezawisły sąd."

    Pytałem kto rozstrzyga czy wypowiedzenie jest uzasadnione, a nie kto
    rozstrzyga czy kwota jest odpowiednia.

  • 14. Data: 2009-06-02 20:38:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Imo, skoro podpisała niech stawi się na jeden dzień do pracy. A potem
    > niech odpowie na parę pytań - jeżeli odpowiedź negatywna to od razu PIP:
    > -czy miała zrobione wymagane badania (nawet zleceniodawca nie powinien
    > dopuszczać zleceniobiorcy do pracy bez wymaganych badań)
    > -czy miała zrobione przeszkolenie BHP (za to nawet w przypadku
    > zleceniobiorów odpowiada zleceniodawca)
    > -czy wykonuje tylko to co ma w umowie zlecenia, czy też inne prace
    > (->pismo do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy)

    Tacy mądrzy my tu wszyscy jesteśmy ;-)
    Ale przypuszczalnie dziewczę nie wie nawet co to PIP i BHP ;-)
    Co mimo wszystko nie upoważnia nikogo do wykorzystywania jej niewiedzy i
    naiwności.
    Myślę, że nie byłoby takiego problemu, gdyby ktoś z właścicieli zechciał
    się upewnić, czy jest w pełni świadoma, co podpisuje. Przecież to nie była
    standardowa umowa, tylko obwarowana dość niecodziennymi klauzulami. I
    jeszcze ten weksel.
    Ale sam fakt, że tak się nie stało i nikt jej tego po ludzku nie wyjaśnił,
    świadczy o tym, że szmaciarze po prostu czekali na okazję, żeby dziewczynę
    udupić (nie ją pierwszą zresztą, jak wynika to z artykułu).

  • 15. Data: 2009-06-02 20:40:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > To też kwalifikuje się do zgłoszenia do PIP
    >
    > Płaca minimalna to 1276 brutto czyli 955 zł netto.

    Przecież to umowa zlecenie, a nie o pracę.

  • 16. Data: 2009-06-02 20:57:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Przecież to umowa zlecenie, a nie o pracę.

    No i najważniejsze - nie jest karalne zawieranie umów o pracę na
    kwoty mniejsze niż płaca minimalna. Na przykład mogę zawrzeć umowę o
    pracę na 1 etat z wynagrodzeniem 1zł. Ważne jest, aby faktycznie
    wypłacone wynagrodzenie za przepracowany etat nie było niższe niż kwota
    minimalna, a nikt nie zabrania pracodawcy płacić więcej niż umowa
    przewiduje.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-06-02 21:25:01
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h043no$hhp$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wypłacone wynagrodzenie za przepracowany etat nie było niższe niż
    > kwota minimalna, a nikt nie zabrania pracodawcy płacić więcej niż

    Taka umowa będzie nieważna.

  • 18. Data: 2009-06-02 21:32:25
    Od: "freak" <f...@e...pl>

    >Przecież to umowa zlecenie, a nie o pracę.

    o tym decyduje treść umowy nie nazwa umowy
    nawet jesli jest napisane umowa zlecenie pip moze
    to uznac za stosunek pracy

  • 19. Data: 2009-06-02 21:40:06
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "freak" <f...@e...pl> napisał

    > o tym decyduje treść umowy nie nazwa umowy
    > nawet jesli jest napisane umowa zlecenie pip moze
    > to uznac za stosunek pracy

    A co ma piernik do wiatraka w tej konkretnej sytuacji?
    Nie rozstrzygamy czy ta umowa ma znamiona umowy o pracę, tylko twierdzimy,
    że w przypadku umowy zlecenia nie ma znaczenia wysokość kwoty
    wynagrodzenia.

  • 20. Data: 2009-06-02 22:03:09
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > o tym decyduje treść umowy nie nazwa umowy

    Nie. O tym decyduje faktyczny charakter wykonywania umowy.

    > nawet jesli jest napisane umowa zlecenie pip moze
    > to uznac za stosunek pracy

    PIP nie musi niczego uznawać po po ostatnich zmianach prawnych ma
    uprawnienia do wykonywania kontroli także w ramach umów cywilnoprawnych -
    takie informacje mam z mojego biura rachunkowego, ale nie sprawdzałem. Poza
    tym od uznawanua jest sąd a nie PIP
    --
    Jackare