PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cyrograf dla kelnerki.

  • 21. Data: 2009-06-02 22:18:12
    Temat: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jurek M pisze:
    > wiadomości news:h043no$hhp$1@news.onet.pl...

    > Taka umowa będzie nieważna.

    Jestem innego zdania.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-06-03 00:01:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h048f5$uf9$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jestem innego zdania.
    Nie szkodzi.
    Będzie nieważna.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-06-03 00:26:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h04efg$vrn$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Nie szkodzi.
    > Będzie nieważna.
    A jeśli zabawiasz się słówkami (bo o takich głupstewkach sobie tak teraz
    pomyślałem), to _postanowienie_ o jednozłotowym wynagrodzeniu za etat będzie
    nieważne.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-06-03 05:44:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h048f5$uf9$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Nie szkodzi.
    > Będzie nieważna.

    A jeśli umowa jest na kwotę minimalną, a w międzyczasie kwota ta
    zostaje ustawowo (rozporządzeniowo?) zwiększona, to umowy o prace na
    poprzednie kwoty stają się nieważne?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-06-03 05:46:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jeśli umowa jest na kwotę minimalną, a w międzyczasie kwota ta
    > zostaje ustawowo (rozporządzeniowo?) zwiększona, to umowy o prace na
    > poprzednie kwoty stają się nieważne?

    Albo drugi przykład: umowa jest na 1zł plus premia uznaniowa, wiadomo
    że pracodawca wypłaca zawsze pensję minimalną, aby być w zgodzie z
    prawem. Też umowa nieważna?

    IMHO ma tutaj zastosowanie zapis, zgodnie z którym warunki w umowie
    gorsze niż wynikające z prawa pracy są nieważne, natomiast nie zachodzi
    tutaj nieważność całej umowy.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-06-03 06:30:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 22:38:51 +0200, Baloo napisał(a):

    > Ale sam fakt, że tak się nie stało i nikt jej tego po ludzku nie wyjaśnił,
    > świadczy o tym, że szmaciarze po prostu czekali na okazję, żeby dziewczynę
    > udupić (nie ją pierwszą zresztą, jak wynika to z artykułu).

    z artykulu wynika, ze to dziewczyny studentki sa szmaciarzami, a nie oni.
    Dla dziewczyny to mogl byc pierwszy raz, a oni takich mogli miec juz z 10.
    I to co najminej 10 dni bez pracownika (niezapowiedzianych, bo mial
    przyjsc, umowil sie, ale mu sie odechcialo i nie raczyl poinformowac)
    Kary sa abstrakcyjne, ale jak sami mowia tylko na postrach. Moze
    rzeczywiscie dzieki temu, idiotka nauczy sie szanowac innych
    --
    marcin

  • 27. Data: 2009-06-03 06:33:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    > Dla dziewczyny to mogl byc pierwszy raz, a oni takich mogli miec juz z 10.

    Z komentarzy pod tekstem mozna sie dowiedziec, ze to nie pierwsza taka
    akcja i wczesniej konczylo sie w sadzie ktory na rzecz wlascicieli
    zasadzil 200 zl...

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 28. Data: 2009-06-03 06:40:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał

> [...]
    > Kary sa abstrakcyjne, ale jak sami mowia tylko na postrach. Moze
    > rzeczywiscie dzieki temu, idiotka nauczy sie szanowac innych

    Nie uważasz, że jeśli wszystkie dotychczasowe pracowniczki sprawiały
    problemy właścicielom (oszukiwały, nie przychodziły do pracy itp.), to winy
    należałoby upatrywać także po stronie szefostwa? Nie ma dymu bez ognia. Coś
    musi być na rzeczy. Jakoś trudno mi uwierzyć, że mają tak niewiarygodnego
    pecha, że wszystkie dziewczyny, jakie przyjmują, okazują się potem
    krętaczkami. Albo więc nie potrafią skutecznie ocenić kandydatki już na
    etapie rekrutacji albo już po zatrudnieniu postępują z nimi tak, że jedyną
    formą obrony tych dziewczyn jest użycie tej samej broni. Wcale bym się nie
    zdziwił, bo z całego artykułu przebija obraz tych ludzi, jako zwykłych
    cwaniaków.

  • 29. Data: 2009-06-03 07:53:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 08:40:31 +0200, Baloo napisał(a):

    > Nie uważasz, że jeśli wszystkie dotychczasowe pracowniczki sprawiały
    > problemy właścicielom (oszukiwały, nie przychodziły do pracy itp.), to winy
    > należałoby upatrywać także po stronie szefostwa?

    Szczerze mowiac nie za bardzo. Zwlaszcza jak to byly takie przypadki jak
    ten. Szefostwo nie mialo nawet czasu zawinic

    > Wcale bym się nie
    > zdziwił, bo z całego artykułu przebija obraz tych ludzi, jako zwykłych
    > cwaniaków.

    Nie wykluczam. Ale na podstawie artykulu mozesz tylko sie domyslac i
    podejrzewac, ze z nimi cos nie tak (a jest na pewno skoro oferuja np taka
    place - tyle, ze jezeli ktos sie na taka place zgadza, to olewanie potem
    tej pracy, czy oszukiwanie, bo 'jaka placa - taka praca' jest troche
    niepowazne). Natomiast wiesz na pewno, ze cos nie tak bylo ze studentka
    --
    marcin

  • 30. Data: 2009-06-03 07:54:48
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 3 Jun 2009 08:33:36 +0200, januszek napisał(a):

    > Z komentarzy pod tekstem mozna sie dowiedziec,

    wybacz, ale nie jestem masochista

    --
    marcin