PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?

  • 1. Data: 2009-05-29 08:59:32
    Temat: Zabranie premii za zwolnienie lekarskie, czy ma prawo?
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Witam.
    Pracodawca w miesiącu maju wypłacił mi 0zł premii dlatego ,że
    byłam w tym miesiącu 7 dni na zwolnieniu lekarskim.
    Moja pensja składa sie z podstawy i premii która stanowi dużą część
    zabobków.
    Moja choroba powstała na skutek pracy. Pracuje na umowę o pracę na czas
    nieokreślony.

    Czy ma do tego prawo ?

  • 2. Data: 2009-05-29 09:02:57
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    ben. pisze:

> [...]
    > zabobków.
    > Moja choroba powstała na skutek pracy. Pracuje na umowę o pracę na czas

    pierwsze pytanie - jaka to jest premia - okreslona w regulaminie, umowie
    - np. zalezna od sprzedazy (jasno okreslone wskazniki od ktorych zalezy
    premia), czy premia uznaniowa (widzimisie pracodawcy)?

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-05-29 10:03:12
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Użytkownik darnok napisał:

    > pierwsze pytanie - jaka to jest premia - okreslona w regulaminie, umowie
    > - np. zalezna od sprzedazy (jasno okreslone wskazniki od ktorych zalezy
    > premia), czy premia uznaniowa (widzimisie pracodawcy)?

    To jest premia uznaniowa. Regulaminu premii nie podpisywałam pracodawca
    mi czegoś takiego nie przedstawił.

    Swiństwo straszne nie dość że przez prace straciłam na zdrowiu
    (przewlekła choroba ) to jak byłam na zwolniu z tego powodu to zabrano
    mi części zarobków.

    Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

  • 4. Data: 2009-05-29 10:16:51
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 29 May 2009 12:03:12 +0200, ben. napisał(a):

    > Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

    pozbawic dobrego(?) pracownika. Premia uznaniowa jak sama nazwa wskazuje
    jest uznaniowa
    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-05-29 10:24:50
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    ben. wrote:

    > To jest premia uznaniowa. Regulaminu premii nie podpisywałam pracodawca
    > mi czegoś takiego nie przedstawił.

    w takim razie to czy ja dostejesz czy nie zalezy tylko od decyzji pracodawcy

    > Swiństwo straszne nie dość że przez prace straciłam na zdrowiu
    > (przewlekła choroba ) to jak byłam na zwolniu z tego powodu to zabrano
    > mi części zarobków.

    moze warto ponegocjowac, skoro to bylo tylko 7 dni zwolnienia
    moze udaloby sie dogadac tak zeby dostac przynajmiej czesc premii

    > Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

    isc do konkurencji, ale najpierw dobrze byloby sie zastanowic
    czy wazniejsze jest zrobic komus na zlosc czy raczej poprawic
    swoja sytuacje

  • 6. Data: 2009-05-29 11:20:17
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "ben." <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?

    Jeśli zabrał Ci premię za 7 dni zwolnienia to uważa, że możesz mu skoczyć,
    co prawdopodnie jest prawdą :)

    e.

  • 7. Data: 2009-05-29 12:51:17
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "ben." <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Swiństwo straszne...

    Jak cały czas wczesniej dostawałaś wiecej niż chciałas w umowie, to nie
    protestowałaś?

    --
    andreas

  • 8. Data: 2009-05-29 17:30:43
    Od: "4przemo77" <p...@e...com.pl>

    Użytkownik "ben." <m...@g...com> napisał w wiadomości

    ciach

    Premia uznaniowa bardzo czesto traktowana jest przez pracodawcow jako cos w
    rodzaju premii frekfencyjnej. W mojej firmie zabiera sie taka premie nawet
    za 1 dzien chorobowego, czy tez za opieke nad dzieckiem. Zasady sa scisle
    okreslone - pracujesz, starasz sie to masz, nawalasz (nie wazne z jakiej
    przyczyny) to nie masz. Za urlopy na zadanie zabiera sie taka premie na 3
    miesiace.
    Normalna sprawa.

  • 9. Data: 2009-05-29 18:14:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gvo85l$1bgq$1@news2.ipartners.pl ben.
    <m...@g...com> pisze:

    > Pracodawca w miesiącu maju wypłacił mi 0zł premii dlatego ,że
    > byłam w tym miesiącu 7 dni na zwolnieniu lekarskim.
    Skąd wiesz, że za to?

    > Moja pensja składa sie z podstawy i premii która stanowi dużą część
    > zabobków.
    Czy sama podstawa jest co najmniej równa minimalnemu wynagrodzeniu?

    > Moja choroba powstała na skutek pracy. Pracuje na umowę o pracę na czas
    > nieokreślony.
    > Czy ma do tego prawo ?
    Przydałoby się znać postanowienia umowy.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-05-29 18:15:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gvobt0$1d6r$2@news2.ipartners.pl ben.
    <m...@g...com> pisze:

    > Jak upierniczyć mojego niedobrego pracodawce ?
    Na początek US, PIP czy co tam sie da zaprosić mu w gości.

    --
    Jotte