PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co będzie z programistami za kilka lat ???

  • 1. Data: 2006-06-06 06:43:05
    Temat: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Ostatnio na tej grupie widze dziwne podejście w rodzaju
    IT=programista, "programista to łoi kasiore po kilka tysięcy na dzień
    dobry" i temu podobne

    Przypomina mi się sytuacja sprzed kilku lat kiedy to podczas
    transformacji ustrojowej ludzie z wyższym wyksztalceniem bardzo szybko
    osiągali wysokie stanowiska więc młode pokolenie masowo szło na studia
    a po ich skończeniu zaczęło zasilać rzesze bezrobotnych z wyższym
    wyksztalceniem albo poszła do roboty za 1kPLN

    Ciekawe co będzie za kilka lat, jak dalekowschodni programiści zaczną
    wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić
    na programistów staną przed podobnym problemem jak obecni absolwenci
    wyżsyzch uczelni których nikt nie potrzebuje (za to potrzebni są
    hydraulicy,stolarze będący na wymarciu bo szkolnictwo zawodowe zostało
    praktycznie zlikwidowane) ????

    to takie dziwne przemyślenia

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-06-06 07:04:14
    Temat: Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    futszaK napisał(a):
> [...]
    > wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić
    > na programistów staną przed podobnym problemem jak obecni absolwenci

    będą poprawiać to co tamci zrobią, no po za tym to już nie są aż tak
    konkurencyjni i prawdopodobnie z czasem to sie wyrówna

    > wyżsyzch uczelni których nikt nie potrzebuje (za to potrzebni są
    > hydraulicy,stolarze będący na wymarciu bo szkolnictwo zawodowe zostało
    > praktycznie zlikwidowane) ????

    A to jest prawda. A to mnie mnie rozwala że nie trzeba być jakoś
    specjalnie uzdolnionym, co nie znaczy ze nie mozna być, aby zostać
    murarzem stolarzem wystarczy nauczyć sie dobrze zawodu i można zarabiać
    porównywalnie jak programiści. Ale po co jak państwo da bezrobotne,
    pójdzie sie do pomocy społecznej poleży sie i życie płynie i sie narzeka.

  • 3. Data: 2006-06-06 07:45:36
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 06 Jun 2006 09:04:14 +0200, użyszkodnik Tomek
    <t...@v...pl> napisał:

    > będą poprawiać to co tamci zrobią, no po za tym to już nie są aż tak
    > konkurencyjni i prawdopodobnie z czasem to sie wyrówna

    nie sądze, biorąc pod uwage koszty pracy w Polsce i tam

  • 4. Data: 2006-06-06 07:53:37
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    futszaK napisał(a):

    > nie sądze, biorąc pod uwage koszty pracy w Polsce i tam

    no nawet chodzą pogłoski że jedna z firm Indyjskich ma otwierać oddział
    w Krakowie

  • 5. Data: 2006-06-06 08:09:28
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    > nie sądze, biorąc pod uwage koszty pracy w Polsce i tam

    Jakie różnice? Poza tym tamte kraje zupełnie nie inwestują w ekologię; jeśli
    dalej tak będą robić unia wypowie im wojnę gospodarczą albo się zatrują na
    śmierć :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-06-06 09:22:25
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 6 Jun 2006 10:09:28 +0200, użyszkodnik "Michał"
    <login=mmichal@server=tlen.pl> napisał:

    > Jakie różnice?

    w Polsce jest drożej

    >Poza tym tamte kraje zupełnie nie inwestują w ekologię; jeśli
    > dalej tak będą robić unia wypowie im wojnę gospodarczą albo się zatrują na
    > śmierć :)

    jak tak dalej pójdzie to unia zbankrutuje poprzez starzejące się
    społeczeństwo i rosnące koszty zatrudnienia,

    popatrz co się dzieje w Chinach, tam gospodarka się rozwija, zalewają
    nas swoimi produktami bo są konkurencyjne, paleta produktów które są
    tam wytwarzane rośnie

  • 7. Data: 2006-06-06 10:10:00
    Od: herakles <h...@b...pl>

    futszaK wrote:

> [...]
    > wyżsyzch uczelni których nikt nie potrzebuje (za to potrzebni są
    > hydraulicy,stolarze będący na wymarciu bo szkolnictwo zawodowe zostało

    Ja się nie martwię, zawsze mogę zostać:
    1) Hydraulikiem (sam u siebie w domu zrobiłem hydraulike).
    2) Mechanikiem (sam naprawiam mój samochód, co prawda ograniczam się do
    zmiany oleju, bo mi się nie psuje, ale kiedyś miałem gorsze auto i sam je
    zawsze naprawiłem a mechanicy to w większości złodzieje, czyli od razu
    złodziejem).
    3) Elektrykiem.
    4) Księgowym.
    5) Architektem wnętrz.
    6) Operatorem koparki (wielka frajda).
    8) Magazynierem
    9) Sprzedawcą
    10) Serwisantem

    zawody 1,2,3,5,6 znam z autopsji
    zawody 4,8,9,10 znam bo muszę znać będąc programistą.

    Więc się nie martwię.

  • 8. Data: 2006-06-06 10:23:13
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    herakles <h...@b...pl> wrote:
    > 8) Magazynierem
    > 9) Sprzedawcą
    > 10) Serwisantem
    >
    > zawody 1,2,3,5,6 znam z autopsji
    > zawody 4,8,9,10 znam bo muszę znać będąc programistą.

    no patrz, a ja poznałem tylko 4, a i tak nie mam żadnego papieru na to.
    Ponadto nie zamierzam się przekwalifikowywać ani nie sądzę, aby było to
    konieczne. Tak jak nie zalewają nas architekci albo prawnicy z Chin czy
    Indii, podobnie będzie z innymi kreatywnymi zawodami.

    B.

  • 9. Data: 2006-06-06 11:38:59
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > A to jest prawda. A to mnie mnie rozwala że nie trzeba być jakoś
    > specjalnie uzdolnionym, co nie znaczy ze nie mozna być, aby zostać
    > murarzem stolarzem....
    Nie dawno było oburzenie w prasie że firma poszukuje 20 stolarzy i ci z UP
    nie chcą iść.
    Nie napisano jednak że nie chcą iść bo pracodawca najniższą krajową
    proponuje. Programiści też tyle zarabiają ??? Ciekawi mnie ilu musiałoby
    zabraknąć stolarzy w tej firmie żeby stolarz zarobił tak z 2k -
    100,1000,10000 ???

  • 10. Data: 2006-06-06 12:00:33
    Od: "gg" <...@d...com>

    > Ciekawe co będzie za kilka lat, jak dalekowschodni programiści zaczną
    > wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić

    To z naczy skad ? bo np. w moskwie programiści potrafią zarabiać
    porownywalnie do tego co w Polsce. W Indiach też, zresztą oni chcą u nas
    inwestować właśnie
    w programistów. Pisze na podstawie danych ze spisu zarobkow programistow
    java
    do ktorego link jest gdzies w archiwum pl.programming.java
    Poza tym my jestesmy blisko zachodu i to jest naprawde decydujacy plus.

    Inna sprawa jeszcze jest emigracja na zachod, ktora wzmaga. Imho oczywiscie
    moze byc gorzej ale kryzysu nie bedzie. Zwlaszcza jak zrozumiesz ze
    programowac jednak
    nie kazdy moze. Te masy ida na pywatne uczelnie ale programistow to z nich
    bedzie < 10%,
    wiem bo sam tak studiuje i wiem jacy sa ludzie na roku. Zreszta informatyki
    prywatnej jednak
    nie ma tyle co marketingu.

    > hydraulicy,stolarze będący na wymarciu bo szkolnictwo zawodowe zostało
    > praktycznie zlikwidowane) ????

    A tu sie zgadzam tu beda doze braki imho juz niedlugo, ale ci ktorzy beda
    umieli cos zrobic
    to beda mieli raj na ziemi. Gorzej z reszta spoleczenstwa - ich klientami.

    pozdrawiam