PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co będzie z programistami za kilka lat ???

  • 11. Data: 2006-06-06 12:11:19
    Temat: Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 06 Jun 2006 12:10:00 +0200, użyszkodnik herakles
    <h...@b...pl> napisał:

> [...]
    > zmiany oleju, bo mi się nie psuje, ale kiedyś miałem gorsze auto i sam je
    > zawsze naprawiłem a mechanicy to w większości złodzieje, czyli od razu
    > złodziejem).
    > 3) Elektrykiem.
    > 4) Księgowym.
    > 5) Architektem wnętrz.
    > 6) Operatorem koparki (wielka frajda).
    > 8) Magazynierem
    > 9) Sprzedawcą
    > 10) Serwisantem
    >
    > zawody 1,2,3,5,6 znam z autopsji
    > zawody 4,8,9,10 znam bo muszę znać będąc programistą.

    widzisz, wszystko miło jeśli tego jest po trochu,
    ja na przykład lubie rozmawiać z ludźmi, sprzedawać im wlasne usługi,
    troche się potargować, poadministrować wlasną sieć, ale ani jako
    stricte sprzedawca (bez kontaktu z techniką) ani jako stricte
    administrator sieci (bez kontaktu z klientami) się nie sprawdziłem

    również jeśli chodzi o rozliczenia, wypełnianie papierków nie czuje
    się źle, ale jakbym miał dzień w dzień pracować w jakimś biurze,
    wypelniać jakieś papierki, kreować przelewy i tym podobne to bym
    wysiadł po dwóch dniach

    --
    futszaK
    601061867

  • 12. Data: 2006-06-06 12:12:51
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 6 Jun 2006 13:38:59 +0200, użyszkodnik Michał
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie napisano jednak że nie chcą iść bo pracodawca najniższą krajową
    > proponuje. Programiści też tyle zarabiają ??? Ciekawi mnie ilu musiałoby
    > zabraknąć stolarzy w tej firmie żeby stolarz zarobił tak z 2k -
    > 100,1000,10000 ???

    rynek sprawe ureguluje sam, byleby nasze kochane państwo nie
    "pomagało"

  • 13. Data: 2006-06-06 14:44:00
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe co będzie za kilka lat, jak dalekowschodni programiści zaczną
    > wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić

    Spoko spoko, pojawia sie nowe potrzeby i nowe produkty.

    Na przyklad konfesjonaly z czytnikiem linii papilarnych.

    sz.

  • 14. Data: 2006-06-06 14:56:16
    Temat: [OT] Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Zyjesz :-)

    Jak ci tam?

    sz.

  • 15. Data: 2006-06-06 16:16:07
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jun 2006 16:44:00 +0200, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wklepał(-a):

    >Spoko spoko, pojawia sie nowe potrzeby i nowe produkty.
    >
    >Na przyklad konfesjonaly z czytnikiem linii papilarnych.

    Albo mikropłatności dla rozgłośni radiowych. Z interfejsem radiowym oczywiście.
    ;)

  • 16. Data: 2006-06-06 16:28:47
    Od: d...@g...pl

    > Ciekawe co będzie za kilka lat, jak dalekowschodni programiści zaczną
    > wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić
    > na programistów staną przed podobnym problemem jak obecni absolwenci

    A myslisz ze oni tam robia za miseczke ryzu?! Zdziwilbys sie- w Chinach
    pracownicy IT zarabiaja kase porownywalna z polskimi pracownikami (co innego w
    sektorze uslugowym, czy w fabryce). Czasami mniej, czasami wiecej (znajomy byl w
    Chinach jakis czas temu i ma jako takie rozeznanie).
    Ponadto zauwaz ze na zachodzie powstaje mnostwo softu, jakos wszystko nie
    ucieklo do Polski i Chin.

  • 17. Data: 2006-06-06 17:05:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > jak tak dalej pójdzie to unia zbankrutuje poprzez starzejące się
    > społeczeństwo i rosnące koszty zatrudnienia,

    Od kiedy pamiętam ratowała się importowaną siła roboczą.

    > popatrz co się dzieje w Chinach, tam gospodarka się rozwija, zalewają
    > nas swoimi produktami bo są konkurencyjne, paleta produktów które są
    > tam wytwarzane rośnie

    Dopóki waluta nie będzie wymienialna, a chińczyk pracował za garść ryżu.

  • 18. Data: 2006-06-06 17:40:52
    Od: "Robi" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > osiągali wysokie stanowiska więc młode pokolenie masowo szło na studia
    > a po ich skończeniu zaczęło zasilać rzesze bezrobotnych z wyższym
    > wyksztalceniem albo poszła do roboty za 1kPLN
    >
    > Ciekawe co będzie za kilka lat, jak dalekowschodni programiści zaczną
    > wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić
    > na programistów staną przed podobnym problemem jak obecni absolwenci
    > wyżsyzch uczelni których nikt nie potrzebuje (za to potrzebni są
    > hydraulicy,stolarze będący na wymarciu bo szkolnictwo zawodowe zostało

    nie obawiałbym się raczej, do tego zawodu trzeba mieć trochę oleju w głowie,
    a prawda jest taka, że statystyczna wiekszosc populacji naszego gatunku nie
    grzeszy jej nadmiarem. Jezeli ktoś poczuł urazony to przepraszam, ale sam
    tez nie jestem programistą::))))

  • 19. Data: 2006-06-06 22:15:41
    Temat: Re: [OT] Re: Co b?dzie z programistami za kilka lat ???
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    szomiz wrote:
    > Zyjesz :-)
    > Jak ci tam?

    bardzo dobrze :) Masz jakieś Skype albo coś?

    B.

  • 20. Data: 2006-06-06 22:47:02
    Temat: Re: [OT] Re: Co bedzie z programistami za kilka lat ???
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > bardzo dobrze :) Masz jakieś Skype albo coś?

    Maila mam. Od czasu obrazenia sie na TP SA jade na GPRS'ie :-)

    sz.