PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co będzie z programistami za kilka lat ???

  • 31. Data: 2006-06-08 13:32:40
    Temat: Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 7 Jun 2006 19:47:42 +0200, użyszkodnik "seres" <s...@p...pl>
    napisał:

    > > 3) Elektrykiem.
    > > 4) Księgowym.
    > > 5) Architektem wnętrz.
    > > 6) Operatorem koparki (wielka frajda).
    > > 8) Magazynierem
    > > 9) Sprzedawcą
    > > 10) Serwisantem
    > a gdzie zgubiłeś numer 7?

    przecież nie napisał że matematykiem :P

    --
    futszaK
    601061867
    kumpel był zachwycony wokalistką Tokio Hotel, dopóki
    mu nie powiedziałam, że to chłopiec jest :P (c)Lilu

  • 32. Data: 2006-06-08 22:36:58
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    mikezum napisał(a):

    > Tak powaznie (calkiem) to przez ludzi, ktorzy tylko w szkole nauczyli sie
    > programowac, wyjdzie kolejny windows z ogromnymi bugami, i oprogramowanie,
    > ktore na sam start bedzie potrzebowac pol giga, dlatego firmy przechodza na
    > .net, bo tam nie potrzeba dyscypliny programowania i mozna w niej robic
    > raczej proste aplikacje ( nie wyspecjalizowane ).

    Nie. W .NET można tworzyć aplikacje _szybko_. I to jest podstawowa zaleta
    dla firm. A samo zarządzanie pamięcią zarówno w .NET, jak i np. w Javie
    zabezpiecza przed przepełnieniem bufora i konsekwencjami tegoż. A tego
    rodzaju błędy w języku C, zdarzają się nawet doświadczonym programistom.

    A aplikacje server-side, które serwują htmla, też będziesz w C pisał?
    I ile czasu Ci to zajmie w stosunku do np. programisty PHP, czy programisty
    piszącego w ASP.NET? I ile czasu zajmie Ci zabezpieczanie się przed
    możliwymi atakami w GET/POST? :)

    A co do wymogów - niech sobie aplikacja wymaga - byle działało sprawnie
    i bezbłednie. Pamięć jest obecnie tania. Dyski też. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 33. Data: 2006-06-09 12:02:25
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > .net, bo tam nie potrzeba dyscypliny programowania i mozna w niej robic
    > raczej proste aplikacje ( nie wyspecjalizowane ). Wedlug mnie powoli robi

    Chyba nie masz pojecia o czym piszesz... W .Net wlasnie robi sie aplikacje
    bardzo zaawansowane takie ktorych napisanie w C++ zajelo by o wiele wiecej
    czasu. Prosty przyklad masz kontrolke TextBox ( pole tekstowe ) w .Net aby
    jej uzyc przeciagasz ja i dopisujesz dla niej kod w C++ jak chcesz to pisac
    od zera to masz okolo 500 lini kodu do napisania. Teraz zauwaz, ze taki
    TextBox jest juz przetestowany i na 99,9% nie bedzie z nim problemow innych
    niz te ktore sam wprowadzisz. A aporpo bugow w Windows zauwaz, ze nie
    wszystko daje sie przewidziec, oprogramowanie robia ludzie i ciezko jest
    przewidziec, ze jak uzytkownik kliknie 7x w start a nastepnie 2x prawym,
    potem 3x lewym to sie akurat bufor przelni bo akurat oprogramowanie testuje
    sie na zasadzie czy dziala i robi to co mialo w swoim zalozeniu. A gdydys
    kiedys wzial udzial w duzym projekcie to wiedzialbys , ze w dzialajacym
    super projekcie mozna po 3 miesiacach znalezc duzy blad, ktorego do tej pory
    nikt nie widzial... A Windows to jest projekt gigant nad tym pracuje ponad
    1000 osob i zauwaz, ze ten system Ci sie nie wysypuje pomimo tego, ze kazdy
    ma praktycznie inny sprzet a ten system musi tym zarzadzac ...
    Jarod

  • 34. Data: 2006-06-09 12:05:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jarod wrote:

> [...]
    > ponad 1000 osob i zauwaz, ze ten system Ci sie nie wysypuje pomimo tego,
    > ze kazdy ma praktycznie inny sprzet a ten system musi tym zarzadzac ...

    Mylisz kolego 2 rzeczy srodowisko i język, przez co wypisujesz glupoty.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2006-06-09 16:33:55
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jarod napisał(a):

> [...]
    > jej uzyc przeciagasz ja i dopisujesz dla niej kod w C++ jak chcesz to pisac
    > od zera to masz okolo 500 lini kodu do napisania.

    W MFC i aplikacji "dialogowej" będziesz miał tak samo jak w .NET.
    Przeciągnąć i dopisać kod. :-P

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl