PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...

  • 1. Data: 2006-06-05 10:11:27
    Temat: Praca na pierwszych latach studiów jako programista PHP+MySQL i AS a przyszłość...
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    Witam

    Jak myślicie czy doświadczenie w pracy jako programista PHP+MySQL, Action
    Script, Java Script... generalnie strony internetowe i proste systemy
    wspomagania firm a także sklepy i inne takie aplikacje Web może mi pomóc w
    przyszłości w aplikowaniu na 4, 5-tym roku do poważnych firm?
    Oczywiście zleceń tyle że muszę wybrać studia zaoczne....

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-05 11:13:52
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > przyszłości w aplikowaniu na 4, 5-tym roku do poważnych firm?
    > Oczywiście zleceń tyle że muszę wybrać studia zaoczne....

    daj se na początku spokój ze zleceniami, idź na studia dzienne (jak cię
    stać oczywiście), a zleceń bież tyle ile możesz zrobić w weekendy i w
    czasie wolnym.

  • 3. Data: 2006-06-05 11:23:39
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > daj se na początku spokój ze zleceniami, idź na studia dzienne (jak cię
    > stać oczywiście), a zleceń bież tyle ile możesz zrobić w weekendy i w
    > czasie wolnym.

    Tak, a po 5 latach bedzie kolejnym bezrobotnym magistrem z minimalnym
    weekendowym doswiadczeniem i bezuzytecznym papierem. Michal, idz na zaoczne,
    i rob tyle projektow, ile sie da. Zarabiaj, buduj portfolio, odkladaj kaske
    na wyjazd do normalnego kraju, inwestuj w siebie. Nie istotne, czy bedziesz
    mial papier studiow zaocznych czy dziennych, kazdy bedzie patrzyl na
    doswiadczenie i projekty ktore wykonales, a nie na to, czy spales na
    wykladach jak polowa dzisiejszych 'informatykow' po studiach.
    Pozdro
    /p

  • 4. Data: 2006-06-05 11:43:43
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bedzie patrzyl na doswiadczenie i projekty ktore wykonales, a nie na to,
    > czy spales na wykladach jak polowa dzisiejszych 'informatykow' po

    Masz racje, ale z jednym wyjatkiem. Jesli ma zamiar studiowac informatyke na
    jakiejs marnej uczelni, to faktycznie lepiej chyba isc na zaoczne. Ale
    generalnie jesli chce kiedys pracowac w duzej firmie to najlepiej isc na
    dzienne na renomowana uczelnie typu: PW, UW, AGH itp. Pracowac mozna na pol
    etatu od 3 roku, a dobry papier pomaga w rekrutacji.

  • 5. Data: 2006-06-05 13:23:22
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > dzienne na renomowana uczelnie typu: PW, UW, AGH itp. Pracowac mozna na
    > pol etatu od 3 roku, a dobry papier pomaga w rekrutacji.

    A na zaoczne na PWr?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-06-05 18:14:23
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Użytkownik "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl> napisał w wiadomości

    > A na zaoczne na PWr?

    IMO jesli chcesz pracowac w duzej korporacji to najlepsza droga to studia
    dzienne + doswiadczenie na studiach. Na dobra dzienna informatyke ciezko sie
    dostac i utrzymac tez nielatwo, ale dajesz sygnal pracodawcy ze jestes
    inteligentny, masz szerokie horyzonty zdolnosc szybkiej nauki. Na
    zaocznych - nie oszukujmy sie, tylko "lizniesz" czesc tej wiedzy co na
    dziennych. Ale nie chce uogolniac, bo tak naprawde wszystko zalezy od
    czlowieka.
    Natomiast doswiadczenie zdobedziesz, ale PHP+MySQL w duzych firmach sie
    raczej nie uzywa. Tam kroluje J2EE, DB2, Oracle, .NET. itd.

  • 7. Data: 2006-06-05 20:51:52
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > Natomiast doswiadczenie zdobedziesz, ale PHP+MySQL w duzych firmach sie
    > raczej nie uzywa. Tam kroluje J2EE, DB2, Oracle, .NET. itd.

    Piszesz tak bo jesteś po dziennych i pracujesz w dużej korporacji? Ja wiem
    że PHP+MySQL w Motoroli nikt (może oprócz webmastera) nie używa... ale...
    programując w PHP można łatwo nauczyć się programowania obiektowego; z tego
    co się orientuję mało studentów umie wymyślić w ogóle jak co napisać... co
    do MySQL; na wielu studiach SQL uczą; a SQL jest podstawowym językiem do
    baz; na pewno też biegłość SQL czy T-SQL jest przydatna.

    Poza tym nie wyobrażam sobie żeby jakakolwiek szkoła nauczyła człowieka
    programowania.... no może tak jak jazdy samochodem uczą szkoły jazdy.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-06-05 21:17:41
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > przyszłości w aplikowaniu na 4, 5-tym roku do poważnych firm?
    > Oczywiście zleceń tyle że muszę wybrać studia zaoczne....

    Wybierz studia dzienne, bo:
    1. Są to najlepsze lata młodości i warto to przeżyć w gronie studenckim
    - będąc na zaocznych nie doznasz takich wrażeń jak na dziennych
    2. Jeśli wyjedziesz poza miasto rodzinne to nauczysz się samodzielności
    i radzenia sobie z problemami
    3. Poznasz wiele osób o takich samych zainteresowaniach, które to
    będziecie mogli razem rozwijać, wymieniać doświadczenie.
    4. Będziesz miał możliwość czynnego uczestniczenia w życiu uczelni -
    różne koła naukowe, AZS itp
    5. W przypadku informatyki dziennej nauczysz się lepiej matematyki i
    algorytmów. Zdobędziesz lepsze podstawy.
    6. Pracować też możesz już na dziennych - i to jest bardzo dobrze
    postrzegane przez przyszłych pracodawców.

    Studiowałem zaocznie, potem dziennie - dwa różne kierunki.
    Klimatu z dziennych nie doświadczysz na najlepszych zaocznych. Niestety
    taka jest prawda, że najczęściej na zaoczne idą Ci, co nie dostali się
    na dzienne - i to w przyszłości automatycznie przypisze Ciebie do tej
    grupy. Pamiętaj, to nic trudnego pogodzić zaoczne i pracę. Wyzwaniem
    jest pogodzić dzienne i pracę na etat - mi się udało i jestem z tego dumny.

    Pozdrawiam i życzę powodenia

    --
    Wiktor

  • 9. Data: 2006-06-05 21:24:48
    Od: "Vlad the Ripper" <o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami>

> [...]
    > przyszłości w aplikowaniu na 4, 5-tym roku do poważnych firm?
    > Oczywiście zleceń tyle że muszę wybrać studia zaoczne....

    Moim zdaniem więcej zyskasz na porządnych studiach dziennych i nauczysz się
    przy okazji czegoś więcej, kto wie czy to co teraz umiesz będzie komukolwiek
    potrzebne za 4 czy 5 lat. A co do zleceń to nie musisz wszystkich
    przerabiać. Wykonywanie takiej pracy na pewno nie przeszkodzi w aplikowaniu
    do poważniejszych firm.

    --
    Vlad the Ripper o...@p...wp.pl_zamien_cyfry_miejscami
    gg : 05214126 http://os64.webpark.pl

  • 10. Data: 2006-06-05 21:28:42
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Uwierz mi, ze znajomosc programowania obiektowego to zaden atut. Na dobrej
    uczelni nauczysz sie tego i setki innych rzeczy. Bardziej od konkretynych
    technologi liczy sie umiejetnosci szybkiej nauki.

    Zreszta co ja sie bede z Toba klocil, poczytaj sobie taki artykul:
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/31509.html
    W korporacjach absolwenci uczelni prywatnych i zaoczni to raczej rodzynki.