PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo będzie z programistami za kilka lat ??? › Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    From: "gg" <...@d...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co będzie z programistami za kilka lat ???
    Date: Tue, 6 Jun 2006 14:00:33 +0200

    > Ciekawe co będzie za kilka lat, jak dalekowschodni programiści zaczną
    > wypierać rodzimych i ci młodzi którzy obecnie zaczynają się kształcić

    To z naczy skad ? bo np. w moskwie programiści potrafią zarabiać
    porownywalnie do tego co w Polsce. W Indiach też, zresztą oni chcą u nas
    inwestować właśnie
    w programistów. Pisze na podstawie danych ze spisu zarobkow programistow
    java
    do ktorego link jest gdzies w archiwum pl.programming.java
    Poza tym my jestesmy blisko zachodu i to jest naprawde decydujacy plus.

    Inna sprawa jeszcze jest emigracja na zachod, ktora wzmaga. Imho oczywiscie
    moze byc gorzej ale kryzysu nie bedzie. Zwlaszcza jak zrozumiesz ze
    programowac jednak
    nie kazdy moze. Te masy ida na pywatne uczelnie ale programistow to z nich
    bedzie < 10%,
    wiem bo sam tak studiuje i wiem jacy sa ludzie na roku. Zreszta informatyki
    prywatnej jednak
    nie ma tyle co marketingu.

    > hydraulicy,stolarze będący na wymarciu bo szkolnictwo zawodowe zostało
    > praktycznie zlikwidowane) ????

    A tu sie zgadzam tu beda doze braki imho juz niedlugo, ale ci ktorzy beda
    umieli cos zrobic
    to beda mieli raj na ziemi. Gorzej z reszta spoleczenstwa - ich klientami.

    pozdrawiam