eGospodarka.pl

PracaPorady dla pracownika › Power dressing. 10 sposobów na strój biznesowy, który podkreśli twoją siłę

Power dressing. 10 sposobów na strój biznesowy, który podkreśli twoją siłę

2017-10-03 13:49

Power dressing. 10 sposobów na strój biznesowy, który podkreśli twoją siłę

Strój biznesowy © baranq - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Efekt aureoli, Margaret Thatcher oraz Claire Underwood? Co wspólnego mają ze sobą te trzy sprawy? To power dressing, czyli rodzaj stroju, którego zadaniem jest podkreślić profesjonalizm w biznesie. Jakie sztuczki wykorzystują kobiety, aby podkreślić swoją pozycję w świecie biznesu? Oto 10 reguł których przestrzeganie pomoże Ci zapewnić sobie profesjonalny wygląd.
Odzież, którą nosimy, bez wątpienia wpływa na sposób, w jaki postrzegają nas inni. Psychologowie mają nawet swoje określenie tej zależności - jest to tzw. efekt aureoli, czyli automatyczne, pozytywne lub negatywne, przypisywanie cech osobowościowych w oparciu jedyne o pierwszego wrażenie, które często wynika właśnie z wyglądu czy sposobu ubierania się danej osoby.

Szczęśliwie jednak to, jak się ubieramy, zależy w zasadzie tylko od nas. Co więcej, nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy "podkręcali" pozytywne wrażenie na swój temat, stosując zasady power dressingu.

Power dressing pozwala na podkreślenie kompetencji, dodaje pewności siebie i pomaga podkreślić, że jesteśmy właściwą osobą na danym stanowisku. Historia ubioru uwypuklającego siłę nie jest do końca jasna. Niektórzy uważają, że to Coco Chanel i jej tweedowe marynarki zapoczątkowały ten styl. Inni sądzą, że power dressing istniał już wcześniej. Jednak niezaprzeczalnie prawdziwy przełom nastąpił w latach 70. i 80.

Najpierw za sprawą książki „Woman’s Dress for Success” Johna T. Molloy’a, a następnie dzięki Margaret Thatcher – pierwszej kobiecie premier Wielkiej Brytanii.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 20

Lata 20 to czasy odejścia od ubrań krępujących ruchy.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 30

W latach 30-tych kobiety i mężczyźni podkreślali ubiorem swoją sylwetkę.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 40

W latach 40-tych wśród kobiet popularny był victory suit.


Dawniej siłę i profesjonalizm podkreślano męskimi garniturami, dodatkowymi poduszkami w marynarkach i dużymi brożkami czy koralami. Teraz większe znaczenie ma zachowanie równowagi pomiędzy kobiecością a męskością. To, jak ubierać się w ramach idei power dressingu można podpatrzeć u kobiet ze świata polityki i biznesu. Ciekawym źródłem inspiracji są również seriale np. House of Cards (Claire Underwood), Suits (Jessica Pearson) czy The Good Wife (Alicia Florrick). Jakie konkretnie modowe triki pomogą wykreować wizerunek silnej kobiety sukcesu?
  1. Najważniejsze są proporcje figury. Sekretem każdej kobiety sukcesu nie są wyłącznie klasyczne fasony ubrań, ich dobra jakość ani przestrzeganie określonych wytycznych, ale umiejętność dopasowania stroju do własnej figury. Ubrania powinny podkreślać proporcje, korygować mankamenty i uwypuklać atuty sylwetki.
  2. Spódnica lepsza niż spodnie. Choć wiele lat temu kobiety wywalczyły sobie możliwość chodzenia w spodniach, to spódnica dodaje profesjonalizmu i jest bardziej pożądana w stroju biznesowym. Najlepiej sprawdzi się dopasowana, ołówkowa, o długości lekko za kolano lub do połowy łydki. Koniecznie połączona z wysokimi obcasami.
  3. Monochromatyczne zestawy ubrań to gwarancja sukcesu. Jeśli przeanalizujemy stroje najbardziej wpływowych kobiet świata zauważymy, że najczęściej noszą one jednokolorowe zestawy. Takie połączenia są eleganckie i chronią przed popełnieniem modowej gafy.
  4. Tymi kolorami podkreślisz profesjonalizm! W biznesie najpopularniejszym kolorem jest głęboki granat – zawsze wygląda klasycznie, niezależnie od figury czy karnacji. Innymi sprawdzonymi odcieniami są ciemny szary, grafitowy i czarny.
  5. Tym kolorem podkreślisz swoją pewność siebie! Czerwony jest kolorem władzy, zdecydowania i rywalizacji. W dużej ilości jest niedopuszczalny w biznesie, ale świetnie sprawdzi się jako dodatek. Kobiety najczęściej decydują się na pomalowanie paznokci właśnie na ten kolor.
  6. Biały i czarny – obalamy mity. Biała koszula najlepiej podkreśla profesjonalizm (nieważne czy połączona jest z czarną, kremową lub szarą spódnicą, czy z ciemnymi jeansami). Czarny (podobnie, jak czerwony) podkreśla zmęczenie, dlatego lepiej nie ubierać czarnej bluzki, kiedy jesteśmy niewyspani. Największy mit dotyczący koloru czarnego – nie wyszczupla.
  7. Być przyjazną profesjonalistką! Aby podkreślić swoją otwartość na innych, warto założyć coś błękitnego np. koszulę. Kolor niebieski uspokaja, odpręża i wprowadza w pozytywny nastrój. Działa tak zarówno na osobę, która ma go na sobie, jak i na rozmówcę.
  8. Dodatki mają znaczenie. Strój biznesowy to nie tylko garnitur lub klasyczna sukienka. Proste, skórzane buty i torebka, złota lub srebrna, delikatna biżuteria potrafią dodać elegancji. Warto pamiętać, że na profesjonalny wizerunek wpływ ma całość naszego stroju.
  9. Nie popełniaj tych błędów! Głęboki dekolt, za małe lub za duże ubrania, zbyt krótka spódnica czy za wysokie obcasy nie są mile widziane na spotkaniach biznesowych. Podobnie jak prześwitujące bluzki czy krzykliwe kolory. Minimalizm w ubiorze jest kluczem do profesjonalnego wizerunku.
  10. Poza strojem zwróć uwagę na makijaż i fryzurę. Brak lub zbyt mocny makijaż nie są najlepszym rozwiązaniem. Lepiej wykonać pełen make-up, który delikatnie podkreśli urodę. Ułożona i dopracowana fryzura ma ogromny wpływ na całą stylizację. W przypadku długich włosów, trudnych do wymodelowania, lepiej spiąć je w elegancki kok niż pozostawić rozpuszczone.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 50

W latach 50-tych pojawiła się pierwsza mini spódnica.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 60

Lata 60 to inspiracja stylem Kennedych.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 70

W latach 70-tych pojawiły się dzwony.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 80

To właśnie w latach 80-tych kobiety zaczęły podkreślać swoją pozycje zawodową przez power dressing.

fot. mat. prasowe

Stroje - lata 90

W latach 90-tych w modzie królował luz i wygoda.

fot. mat. prasowe

Stroje - od 2000 roku do dziś

Od przeszło 15 lat w korporacjach obowiązuje oficjalny dress code.


oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.