eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Jak się ubrać do pracy?

Jak się ubrać do pracy?

2012-06-13 00:20

Jak się ubrać do pracy?

Jak się ubrać do pracy? © pressmaster - Fotolia.com

Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, sposób w jaki się prezentujemy ma istotny wpływ na to jak jesteśmy postrzegani. Profesjonalny strój pomaga w codziennych kontaktach zawodowych. Dlatego o wygląd należy zadbać nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Eksperci monsterpolska.pl radzą jak unikać wizerunkowych wpadek mogących niekorzystnie wpływać na nasz wizerunek.

Przeczytaj także: Czy dress code obowiązuje nas nawet w upalne dni?

Krótkie spódniczki zostaw w szafie

Najczęściej popełnianym błędem wizerunkowym jest zbyt wyzywający sposób ubierania się w pracy. Kobiety, które zdecydują się na epatowanie walorami w pracy, narażają się na negatywne postrzeganie przez pracodawcę i współpracowników. Niezależnie od posiadanych umiejętności zawodowych są wówczas postrzegane jako osoby mniej kompetentne. Zbyt głębokie dekolty i spódnice mini wyglądają nieprofesjonalnie, dlatego osoby ubierające się w taki sposób są pomijane przy awansach częściej niż ich skromniej ubrane współpracownice.

„Jeśli uwielbiasz kobiecy wygląd, mini zastąp ołówkową spódnicą do kolan, a zamiast obcisłej, wydekoltowanej bluzki włóż koszulę w stonowanym kolorze, którą możesz upiększyć stylowym elementem ozdobnym w postaci broszki lub apaszki” – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.

Wakacyjny nastrój w pracy

Piękna pogoda sprawia, że z przyjemnością zakładamy lekkie ubrania i delikatne buty. Nie wszystkie letnie stroje są odpowiednie w pracy. Unikajmy zatem bluzek i sukienek odkrywających ramiona, ponieważ wyglądają one nieelegancko. Dopuszczalne są natomiast koszule z krótkim rękawem.

Nawet jeśli jest bardzo ciepło, pod żadnym warunkiem nie zakładajmy sandałów do pracy. „Buty, które nie zakrywają pięt i palców zostawmy na weekendowe spacery. Są one nieprofesjonalne i mogą zaszkodzić naszemu wizerunkowi zawodowemu” – radzi ekspert monsterpolska.pl. „Ponadto jeśli decydujemy się na spódniczkę, nawet jeśli na dworze panuje upał, zawsze miejmy na sobie rajstopy”.

fot. pressmaster - Fotolia.com

Jak się ubrać do pracy?

Profesjonalny strój pomaga w codziennych kontaktach zawodowych

Delikatność i elegancja

Na nasz wygląd ma wpływ nie tylko nasz strój. Dlatego niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy, unikajmy zbyt mocnego makijażu i zadbajmy, by nasze włosy były zawsze dobrze ułożone i wyczesane. Osoba zbyt mocno umalowana może zrazić do siebie współpracowników oraz partnerów biznesowych.

Męski wizerunek w pracy

Najczęstsze błędy wizerunkowe mężczyzn dotyczą złego doboru garnituru, nieodpowiednich krawatów, koszul oraz butów.

„Rozpięte kołnierzyki, poluzowane krawaty mogą się kojarzyć z niedbalstwem, co ma negatywny wpływ na to jak jesteśmy postrzegani” – mówi ekspert monsterpolska.pl. „Starajmy się, by koszula w pracy była zawsze wyprasowana, czysta i dobrze zapięta, a krawat schludnie związany”.

Marynarka powinna być dobrze skrojona i dopasowana do sylwetki. Unikajmy krzykliwych kolorów, które nie pasują do profesjonalnego wizerunku. Krawat i buty powinny być odpowiednio dobrane do stroju.

Nawet jeśli Twój prywatny styl ubierania różni się od strojów wymaganych w pracy, musisz pamiętać, że odpowiedni wygląd może mieć pozytywny wpływ na Twoją karierę. Pamiętaj, że nawet jeśli stanowisko, które sprawujesz nie wymaga kontaktu z klientami zewnętrznymi, to wciąż swym wyglądem wywierasz wrażenie na swoim szefie i współpracownikach.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: