PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
  • Data: 2012-09-04 20:07:53
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: MarKust71 <...@...a> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-09-2012 08:41, Emeryt pisze:
    > Użytkownik "MarKust71" <...@...a> napisał w wiadomości

    > Tak, tak na wypadek L4 na pewno.
    > Ale policz sobie rente do końca życia w wysokości 750 zł brutto (tyle płaci
    > ZUS w przypadku najniższej składki) - kiedy sie zbilansuje? A w przypadku
    > Twojej składki rentowej (czyli powyżej 500 zł miesiecznie) nie trudno
    > policzyć ze Twoja renta byłaby wyższa od 1700 zł brutto. Po ilu latach
    > płacenia składki to Ci sie zbilansuje?
    >
    > pozdr

    Oj, kolega Emeryt trochę z innej bajki.
    L4, czyli od 12-tu lat ZUS-ZLA, to raczej podstawa do świadczeń z
    ubezpieczenia chorobowego, co najwyżej wypadkowego.

    Ubezpieczenie rentowe, jeśli ma być ubezpieczeniem w pełnym tego słowa
    znaczeniu (na temat tego, co jest ubezpieczeniem, a co nie, wywiązała
    nam się już ciekawa dyskusja na forum w tym wątku), nie ma się wcale
    "bilansować" z zapłaconych przez jedną osobę składek, ale wszyscy
    płacący wpłacają po trochę licząc na to, że im się choroba
    uniemożliwiająca pracę zarobkową nie przytrafi. Ze zgromadzonych środków
    opłaca się rentę tym, co mieli pecha. Oczywiście nie mówimy tu o rencie
    w znaczeniu matematyki finansowej.

    Marek