PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
  • Data: 2012-09-05 17:24:56
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-05, MarKust71 <...@...a> wrote:

    [...]

    > 1. Według jakiej definicji, bo zapewne jakąś poza Wikipedią znalazłeś,
    > tzw. "ubezpieczenie emerytalne" można uznać za "ubezpieczenie ?

    Wg różnych definicji ubezpieczenia społecznego. Można zacząć od tej ze
    słownika języka polskiego:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2531789/ubezpieczenie_spo%
    C5%82eczne
    Podpadają też 2 pierwsze punkty:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2531787/ubezpieczenie

    > 2. Jaką wartość wnosi do gospodarki ZUS kontrolując majątek wart 4 mld
    > zł, wydając rocznie kolejne 4 mld zł na swoje funkcjonowanie, z czego
    > prawie połowę na wynagrodzenia z narzutami ?

    A jaką wartość dla gospodarki przynosi np. pogotowie ratunkowe, czy
    szkolnictwo, czy opieka społeczna? ZUS został powołany do tego by
    realizować określone cele, niekoniecznie gospodarcze. Nie jestem
    przekonany, czy podmioty prywatne byłyby tańsze (np. patrząc na
    róznego rodzaju programy systematycznego oszczędzania wysokość
    opłat wydaje się większa).

    > 3. Według jakich kryteriów oceniasz, że funkcjonowanie systemu
    > ubezpieczeń rentowych, wartych rocznie 25 mld zł, nie daje podstaw do
    > przypuszczeń, że jego rozmiar przekracza rzeczywiste potrzeby jego
    > obecnych i potencjalnych beneficjentów ?

    Np. prognozy http://www.zus.pl/default.asp?id=1&p=1&idk=1854
    Np. tego, że fundusze celowe są celowe i podlegają ograniczeniom
    wynikającym z różnych przepisów wykonawczych. Niespecjalnie mi
    się chce wierzyć, aby pieniądze mogły sobie tak latać w inne
    rejony w sposób niewidoczny i jednocześnie nie stanowiło
    to przestępstwa.

    > 4. Jakie konkretnie argumenty przemawiają za tym, że system ubezpieczeń
    > społecznych powinien pozostać taki, jaki jest obecnie ?

    Jak na razie niech wystarczy, taki że strona która chce zmian nie jest
    w stanie zaproponować jak na razie nic obiektywnie lepszego.

    > Wydaje się, że do tej pory opisujemy rzeczywistość z różnych perspektyw,
    > a Twoja bardzo pasuje do widzenia świata zza urzędniczego biurka. W
    > prowadzenie jakiejkolwiek przez Ciebie działalności nie chce mi się wierzyć.

    Powiedziałbym, że nie jest to kwestia Twojej wiary.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl