PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
  • Data: 2012-09-05 08:21:23
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarKust71" <...@...a> napisał w wiadomości
    news:5046437b$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...
    > [...]
    > Ubezpieczenie rentowe, jeśli ma być ubezpieczeniem w pełnym tego słowa
    > znaczeniu (na temat tego, co jest ubezpieczeniem, a co nie, wywiązała nam
    > się już ciekawa dyskusja na forum w tym wątku), nie ma się wcale
    > "bilansować" z zapłaconych przez jedną osobę składek, ale wszyscy płacący
    > wpłacają po trochę licząc na to, że im się choroba uniemożliwiająca pracę
    > zarobkową nie przytrafi. Ze zgromadzonych środków opłaca się rentę tym, co
    > mieli pecha. Oczywiście nie mówimy tu o rencie w znaczeniu matematyki
    > finansowej.

    Dokładnie tak.
    Najbardziej bulwersujące są jednak wypowiedzi sprowadzające sie do
    sugerowania ubezpieczeń typu ameryka czyli USA. System tam obowiązujący jest
    najgorszy na świecie. Sprowadza sie do jednego zdania: nie ważne że moje
    ubezpieczenie pokrywa tylko trzydniowy pobyt w szpitalu, ważne że sąsiad
    będzie zdychał pod płotem. Tak samo ich emerytury, co firma ubezpieczeniowa
    to podobne warunki czyli twoja emerytura to 50% wpłaconych składek pomnożone
    przez zysk funduszu emerytalnego i rozłożone na przewidywaną długość życia.

    pozdr