PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
  • Data: 2012-09-04 21:30:52
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-04, MarKust71 <...@...a> wrote:

    [...]

    > Żałujesz, że Tobie nie wychodzi, czy o co chodzi ?

    Chodzi o to, że podobine jak inni populiści z przerostem ego masz
    problemy z określeniem konkretów.

> [...]
    > mld zł to bilansowa wartość budynków i lokali. Ponadto na koniec roku
    > 2011 ZUS trzymał "w kasie" 1,20 mld zł. Podsumowując majątek ZUS to w
    > poważnym uproszczeniu (ale od czegoś trzeba zacząć) 2,98 mld zł a jego
    > finansowanie kosztuje rocznie dodatkowe 4,01 mld zł.
    > W tym samym czasie na fundusz emerytalny FUS (bo żadne z tego
    > ubezpieczenie) wpłynęło 63,00 mld zł. Płacąc co miesiąc 9,76% składki
    > emerytalnej ze swoich zarobków, podwójną (bo jeszcze pracodawca się do
    > tego dokłada) równowartość 0,62 pp. z tego przeżera ZUS ciągnąc kasę z

    Wg Ciebie, że zacytuję:
    "[...] a korzyść dla ubezpieczonego jest taka, że nie
    wrzucał przez lata pieniędzy praktycznie do śmieci, w większości
    na przeżarcie przez ZUS-owski aparat."

    Ze statystyk które wyżej zacytowałeś wynika że nie "w większości",
    czyż nie?

    > pracodawców w miarę przybywania osób zbliżających się do "stałej"
    > emerytury,

    Przedsiębiorcy i pracodawcy mają właśnie taką stałą, niską emeryturę
    oraz stały, wg mnie niski ZUS. Broni ktoś założyć działalność?

    > a ubywania tych liczących "po staremu". System prosty, pewny,
    > jasny, tani, informacje o okresach ubezpieczenia już teraz gromadzone są
    > automatycznie z danych przesyłanych przez pracodawców, więc do
    > weryfikacji prawidłowości decyzji o nabyciu uprawnień do emerytury nawet
    > żywa osoba nie za bardzo jest potrzebna.

    System na taką skalę musi być kontrolowany i to przez człowieka. Choćby
    dlatego że programiści też popełniają błędy.

    > A co mnie to obchodzi ?

    A powinno o tyle, że ludzie nie umierają sobie potulnie na ulicy, tylko
    robią rewolty. Skierowane przeciwko tym, którym (w ich mniemaniu) się
    powodzi.

    > Kłopoty ze zrozumieniem dłuższych tekstów, jak widać, i zaczynasz się
    > gubić.

    Może przypomnę. Odnosiłem się do:

    "Mnie najbardziej śmieszy regularne nagłaśnianie tematu emerytur, a
    praktycznie przemilcza się temat ubezpieczenia rentowego. O ile można
    mieć nadzieję, że ze składek emerytalnych kiedyś w przyszłości będzie
    [...] "

    Nie wiem kto i jakie ma kłopoty, ale wyraźnie zapytałem, czy znasz
    definicję ubezpieczenia, a więc:

    > Ubezpieczenie rentowe można by od biedy pod podaną definicję podciągnąć,

    [...]

    dziękuję za przyznanie mi racji.

    > ale zastanawiające są dwie rzeczy:
    > 1. Nie ma możliwości, żeby pobierać jednocześnie emeryturę i rentę, to
    > dlaczego składki płaci się obydwie ?

    Skoro stawiasz takie pytanie, to wypada mi zapytać, czy wiesz czym
    jest ubezpieczenie rentowe, a czym emerytalne, i czy wiesz czym jest
    "emerytura" a czym jest "renta"?

    Jak rozumiem do ubezpieczenia chorobowego nie masz wątpliwości?

    > 2. W powołanym już roku 2011 wpływy na fundusz rentowy wyniosły 24,27
    > mld zł przy 63,00 mld zł co daje przy 3 zł wydanych na emeryturę, 1 zł
    > wydany na rentę. Jakieś nad wyraz chore mamy społeczeństwo, jeśli cała
    > ta kasa wypłacana jest na świadczenia rentowe.

    Ale winisz przepraszam ZUS, czy lekarzy orzeczników, czy kogo?
    I jak już podajesz dane, to podaj jak się bilansuje fundusz z którego
    wypłaca się emerytury, a jak się bilansuje fundusz rentowy. Czy w takim
    samym stopniu?

    > A jeśli nie, to gdzie są te pieniądze ?

    Sugerujesz, że pieniądze przeznaczone na fundusz celowy nie są przeznaczone
    na fundusz celowy, tylko idą sobie gdzieś?

    > Może w ramach "Konkretu nr 3", dla tych, którzy jakimś
    > cudem dożyli emerytury, dołożyć niewykorzystane przez nich składki
    > rentowe, do emerytalnych ? Mieliby emeryturę wyższą o 1/3...

    I znowu zaczynam mieć wątpliwości, czy rozumiesz czym jest ubezpieczenie,
    a w szczególności, czy pojmujesz jego grupowy charakter?

    > Chciałbyś :D Wszystko za darmo :D Sam się rozejrzyj ;)

    Rozglądałem. Żaden prywatny ubezpieczyciel mnie nie ubezpieczy,
    nawet za sumę 10-krotnie większą niż podałeś. Coś jeszcze?

    > Zanim złapiesz się za krytykowanie, spróbuj wymyślić coś swojego, no
    > chyba że jesteś zachwycony stanem obecnym, albo uważasz, że niczego nie
    > można już zmienić.

    Poproszę o cytat z którego wynika, że jestem obecnym stanem zachwycony.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl