PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 191. Data: 2008-08-20 07:17:24
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Nie piszę tylko o tych oczywistych, które powodują wypadek w pracy, ale
    > też te, które opisują jak ma wyglądać stanowisko np do pracy w biurze.
    > Inaczej będziemy leczyć kaleki.

    Więc raz jeszcze BHP nie musi podlegać pod KP - może być obowiązkowe
    samodzielnie.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 192. Data: 2008-08-20 07:17:24
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

  • 193. Data: 2008-08-20 07:34:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Więc raz jeszcze BHP nie musi podlegać pod KP - może być obowiązkowe
    > samodzielnie.

    No to można stworzyć zamiast KP kilka oddzielnych przepisów, co za
    różnica, ja mówię o idei, ze sam fakt, że takie istnieją jest dobry, nie
    wnikam, w szczegóły, bo sam z nie wszystkimi zapisami się zgadzam.
    Wolałbym, aby były inne, ale to jest temat na inną dyskusję.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 194. Data: 2008-08-20 07:34:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

  • 195. Data: 2008-08-20 07:39:57
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > wnikam, w szczegóły, bo sam z nie wszystkimi zapisami się zgadzam.
    > Wolałbym, aby były inne, ale to jest temat na inną dyskusję.

    Nie. Sam fakt, że istnieją i są bezwzględnie obowiązujące dla umów o
    pracę, jest zły, gdyż na skutek większości tych przepisów poszkodowane
    są obie strony.

    Są i takie przepisy w KP, które rzeczywiście powinny zostać, ale to
    wyjątki od reguły.

  • 196. Data: 2008-08-20 07:39:57
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

  • 198. Data: 2008-08-20 14:23:36
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:g8gfk1$khu$1@news.onet.pl...

    > Nie piszę tylko o tych oczywistych, które powodują wypadek w pracy, ale
    > też te, które opisują jak ma wyglądać stanowisko np do pracy w biurze.
    > Inaczej będziemy leczyć kaleki.

    Czyli uważasz, że gdyby nie było przepisów "które opisują jak ma wyglądać
    stanowisko np do pracy w biurze" to ludzie siedzieliby w biurach na przykład
    na pniach drzewa?

    --
    andreas

  • 197. Data: 2008-08-20 14:23:36
    Od: "andreas" <a...@y...com>

  • 199. Data: 2008-08-21 06:42:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    andreas pisze:
> [...]
    > stanowisko np do pracy w biurze" to ludzie siedzieliby w biurach na przykład

    Nie - ale mimo, że stanowisko takie jest opisane, to i tak w wielu
    miejscach nie jest to stosowane ze względu na "oszczędności" nie
    spełniają one norm. Tyle, że dzięki temu, że jest to gdzieś zapisane,
    możemy egzekwować właściwe stanowisko pracy. To samo jeśli chodzi o
    definicję czasu pracy. Po prostu są opisane tam warunki "gry", którą to
    grą jest praca. Ty wolisz jak przepisów nie ma. Ja wolę, gdy są i
    wszystko jest jasne.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 200. Data: 2008-08-21 06:56:33
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > definicję czasu pracy. Po prostu są opisane tam warunki "gry", którą to
    > grą jest praca. Ty wolisz jak przepisów nie ma. Ja wolę, gdy są i

    Acha, czyli bez definicji czasu pracy w KP, pracownik nie mógłby się
    umówić z pracodawcą, że jemu się chce pracować akurat 8 godzin dziennie,
    albo też, że woli więcej zarobić i pracować 12 godzin dziennie, tak?