PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 201. Data: 2008-08-21 07:32:24
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    atryk Włos pisze:
    > Acha, czyli bez definicji czasu pracy w KP, pracownik nie mógłby się
    > umówić z pracodawcą, że jemu się chce pracować akurat 8 godzin dziennie,
    > albo też, że woli więcej zarobić i pracować 12 godzin dziennie, tak?

    Idąc tym tokiem rozumowania, nic nie stoi na przeszkodzie aby się
    umówili na pracę po 16 h/dzień.
    Jak myślisz, czy zdąży uzbierać samodzielnie (będzie przecież więcej
    zarabiał) na kupno nowego serca jak mu "wysiądzie"?
    Żadna prywatna ubezpieczalnia takich ludzi nie ubezpieczy, bo będzie
    wydawała więcej niż dostanie ze składek.
    I teraz pytanie: co zrobić w przypadku jak nie zdąży uzbierać na nowe serce?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 202. Data: 2008-08-21 07:34:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > wydawała więcej niż dostanie ze składek.
    > I teraz pytanie: co zrobić w przypadku jak nie zdąży uzbierać na nowe

    Ale istnienie kodeksu pracy wcale nie gwarantuje, że ludzie nie będą
    pracować po 16 godzin. Nawet legalnie. Równie dobrze można by utrzymywać
    sens istnienia przepisu "niech wszyscy ludzie będą zdrowi i szczęśliwi",
    a tym, co by proponowali zniesienie takiego absurdalnego przepisu mówić
    "jak to, nie chcecie, aby ludzie byli zdrowi i szczęśliwi? Jak takiego
    przepisu nie będzie, ludzie będą chorować, a która ubezpieczalnia
    ubezpieczy chorego człowieka?"

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 203. Data: 2008-08-21 07:37:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Acha, czyli bez definicji czasu pracy w KP, pracownik nie mógłby się
    > umówić z pracodawcą, że jemu się chce pracować akurat 8 godzin dziennie,
    > albo też, że woli więcej zarobić i pracować 12 godzin dziennie, tak?

    Pisałem już o tym - mógłby i może - od tego są umowy cywilno prawne. Ale
    jest tyle rzeczy do uregulowania, że umowa o prace musiała by mieć
    wielkość książki. A tak nie musi. W zasadzie - przecież po co nam
    konstytucja, powinieneś z państwem podpisać indywidualna umowę na to,
    jakie podatki będziesz płacił i w zamian za to co państwo ci zagwarantuje.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 204. Data: 2008-08-21 07:39:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > "jak to, nie chcecie, aby ludzie byli zdrowi i szczęśliwi? Jak takiego
    > przepisu nie będzie, ludzie będą chorować, a która ubezpieczalnia

    Żadne prawo nie zagwarantuje, tego, że będzie przestrzegane, ale
    notabene, odkąd w Łodzi wprowadzono zakaz palenia na przystankach -
    sytuacja, choć nie jest idealna, to jednak się poprawiła. Więc jednak to
    jakoś działa. Mogłoby lepiej, ale....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 205. Data: 2008-08-21 07:47:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > notabene, odkąd w Łodzi wprowadzono zakaz palenia na przystankach -
    > sytuacja, choć nie jest idealna, to jednak się poprawiła. Więc jednak to

    Przystanki komunikacji miejskiej są swego rodzaju monopolistą.
    Natomiast KP można porównać do zakazu palenia w restauracjach. Nawet
    jeśli restaurator i klienci zgodziliby się na palenie, nie mogą.

    Przy czym istnienie "palących" restauracji nie ogranicza prawa osób
    niepalących, nie są one bowiem monopolistą i klient może wybrać lokal, w
    którym się nie pali.

    Natomiast pracownik nie może wybrać, aby pracować nie na podstawie
    kodeksu pracy, jeśli wynika to z charakteru pracy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 206. Data: 2008-08-21 07:58:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast pracownik nie może wybrać, aby pracować nie na podstawie
    > kodeksu pracy, jeśli wynika to z charakteru pracy.

    Dlatego napisałem w jednym z postów, że można podyskutować o tym jednym
    z punktów KP, jak go zmienić, tak by z jednej strony nie było
    nadużywane, a z drugiej strony - pozwalało zatrudnić się w inny sposób.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 207. Data: 2008-08-21 08:22:30
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > wydawała więcej niż dostanie ze składek.
    > I teraz pytanie: co zrobić w przypadku jak nie zdąży uzbierać na nowe

    Zaraz, ale przecież pracownik robi to na własną odpowiedzialność, z
    własnej nieprzymuszonej woli. Jak chce pracować po 16 godzin, to czemu
    nie? A jak nie chce, to może po 8, albo np. po 6.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 208. Data: 2008-08-21 09:19:19
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Zaraz, ale przecież pracownik robi to na własną odpowiedzialność, z
    > własnej nieprzymuszonej woli. Jak chce pracować po 16 godzin, to czemu
    > nie? A jak nie chce, to może po 8, albo np. po 6.

    Nie neguję tego, że robi to na własną odpowiedzialność.
    Postawiłem pytanie, co ma zrobić społeczeństwo (lekarz...) w takim
    przypadku.
    Jeżeli jest możliwość wymiany serca, a gość nie ma kasy - wymieniać czy
    nie? Jeżeli wymieniać to kto ma za to zapłacić?
    Nie wymieniać?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 209. Data: 2008-08-21 09:22:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > Jeżeli jest możliwość wymiany serca, a gość nie ma kasy - wymieniać czy
    > nie? Jeżeli wymieniać to kto ma za to zapłacić?

    A jaki to ma związek z omawianym wątkiem? Nawet obecnie istnieją
    takie dylematy, potrzeba lekarstw nierefundowanych przez NFZ, kupować,
    czy nie? Na operację czeka się rok, pacjent nie ma szans przeżyć,
    czekać, czy zrobić prywatnie? KP nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 210. Data: 2008-08-21 09:23:21
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli jest możliwość wymiany serca, a gość nie ma kasy - wymieniać czy
    > nie? Jeżeli wymieniać to kto ma za to zapłacić?

    1. Nie wymieniać - bo i z jakiej racji?

    2. Zauważ, że pracownik zawsze może pracować nie na umowę o pracę, a np.
    na DG - wówczas mamy taką samą sytuację - różnica jest tylko taka, że
    obecnie prawo zmusza pracownika do kombinowania, jakby tu nie dostać
    umowy o pracę.