PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 201. Data: 2009-04-20 15:53:14
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 20 kwietnia 2009 (12:00:14) napisano:

    > Jak zaproponujesz mi pracę,
    > z której pensja pozwoli na opłacenie kosztów wynajmu mieszkania,opłacenie
    > czesnego za studia, wyżywienia i transportu - to bardzo chętnie.

    Nikt nie powiedział, że będzie lekko.

    Yakhub
    Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

  • 202. Data: 2009-04-20 16:48:47
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości

    > No to co? Alimenty, podział majątku ;-) To cwana bestia jest ;-)

    A gdyby mąż zmarł?
    A ona w wieku 49 lat bez widoku na dobrą emeryturę?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 203. Data: 2009-04-20 17:07:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    r...@w...pl pisze:

    > Chodzi o sytuacje, w których szef osiąga miesięczne dochody (po odliczeniu
    > kosztów, "na czysto") na poziomie kilkudziesięciu tys. PLN, a pracownikom
    > płaci najniższe ustawowe wynagrodzenie...
    >
    > Prawda jest taka, że pracując u kogoś za pensję poniżej średniej krajowej to
    > tak naprawdę pracuje się głównie na szefa a nie na siebie.

    Wiesz co to jest średnia krajowa?
    Jeżeli nagle wszyscy zaczną zarabiać powyżej średniej krajowej, to z
    matematycznego punktu widzenia ona się podniesie i to znacznie.. i
    co.. znowu będą lamenty, że się zarabia poniżej średniej?

    W szkołach matematyki już nie uczą?

  • 204. Data: 2009-04-20 17:20:46
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    Nikiel ;) <n...@O...poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > matematycznego punktu widzenia ona się podniesie i to znacznie.. i
    > co.. znowu będą lamenty, że się zarabia poniżej średniej?

    Chodzi o ustalenie minimalnego wynagrodzenia netto na poziomie, który
    pozwoli bez problemu na wynajem standardowego mieszkania (dla osób
    samotnych - bez konieczności szukania współokatorów), opłacenie niezbędnych
    rachunków (gaz,prad,woda itp) standardowe wyżywienie, czasem jakieś
    niezbędne leki, oraz pokrycie kosztów przejazdów między pracą i mieszkaniem -
    w dowolnym mieście w Polsce, z Warszawą włącznie.

  • 205. Data: 2009-04-20 17:24:30
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-04-20 19:20, Robert pisze:

> [...]
    > niezbędne leki, oraz pokrycie kosztów przejazdów między pracą i mieszkaniem -
    > w dowolnym mieście w Polsce, z Warszawą włącznie.

    Z Warszawą włącznie? To chyba będzie ze 3000 zł netto. Nie ma szans,
    żeby u nas minimalne mogło takie być.
    Nie w ciągu następnych 10 lat.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 206. Data: 2009-04-20 17:26:17
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Demagogia. Ilu ma tych pracowników? Jakie ponosi ryzyko gospodarcze?
    > A co jak jednak w danym miesiącu sprzedaż siądzie? Pracownicy to jednak
    > dostaną do łapki ten tysiąc, nie? A zysk przedsiębiorcy może się z
    > miesiąca na miesiąc skurczyć.

    > Tak, bo to on ponosi ryzyko gospodarcze.

    A pracownik to nie ? Jak mu chleba braknie to co zrobi ? Kwestia tylko czyje ryzyko.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 207. Data: 2009-04-20 17:36:46
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Bo nie jestem rolnikiem, nie mieszkam na wsi, nie mam gospodarstwa i to
    > mnie nie 'kręci', choć KRUS mocno obciąża nasze kieszenie.

    Może po prostu całości problemu nie ogarniasz

    --
    PS. nudzi mi się

  • 208. Data: 2009-04-20 17:38:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-20, Noe Bat <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > A pracownik to nie ?

    Nie. Ryzyko by ponosił jakby całością wypłaty i majątku za swoje czyny
    odpowiadał.

    > Jak mu chleba braknie to co zrobi ? Kwestia tylko czyje ryzyko.

    Pójdzie do PIP/związku/na L4/do gazety/ZUS/US/do sądu, że pensji
    nie dostał. Mało? To zobacz jakie są możliwości odzyskania pieniędzy
    od bankrutującej firmy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 209. Data: 2009-04-20 17:41:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-20, Robert <r...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > niezbędne leki, oraz pokrycie kosztów przejazdów między pracą i mieszkaniem -
    > w dowolnym mieście w Polsce, z Warszawą włącznie.

    I nie ważne, czy pracownik na siebie zarobi?
    Należy się jak psu kość, co nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 210. Data: 2009-04-20 17:42:10
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl>

    > Jak zaproponujesz mi pracę,
    > z której pensja pozwoli na opłacenie kosztów wynajmu mieszkania,opłacenie
    > czesnego za studia, wyżywienia i transportu - to bardzo chętnie.

    Nikt nie powiedział, że będzie lekko.
    ---

    Też ciężko Ci zaproponować

    --