PracaGrupypl.praca.dyskusje › inżynier z kilkoma językami - jaka praca?

  • 1. Data: 2009-04-16 22:39:47
    Temat: inżynier z kilkoma językami - jaka praca?
    Od: a...@g...com

    w jaką pracę powinien najoptymalniej celować inżynier informatyk
    którego jednak główny atut to biegła znajomość 3-ch głównych języków
    europejskich? (poza polskim)
    Przecież chyba ni administrator ni programista nijak nie potrzebują
    być "poliglotą" więc trochę jakby szkoda...

  • 2. Data: 2009-04-16 23:09:29
    Temat: Re: inżynier z kilkoma językami - jaka praca?
    Od: Miroslaw Baran <b...@h...pl>

    PT a...@g...com pisze:
> [...]

    > Przecież chyba ni administrator ni programista nijak nie potrzebują
    > być "poliglotą" więc trochę jakby szkoda...

    Jako siła robocza na pierwszej linii w jakimś call centre się nada. Z
    trudem bo z trudem, ale czego oczekiwać od "inżyniera informatyka",
    którego głównym atutem jest znajomość trzech głównych języków
    europejskich? Może też operować mopem w McDonaldzie; będzie miał jak
    pogadać z resztą personelu.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    A year spent in artificial intelligence is enough to make one believe
    in God.

  • 3. Data: 2009-04-16 23:19:44
    Od: a...@g...com

    On Apr 17, 1:09 am, Miroslaw Baran <b...@h...pl> wrote:
    > trudem bo z trudem, ale czego oczekiwać od "inżyniera informatyka",

    nie czepiaj się nazewnictwa, chodziło o fakt posiadania ukończonego
    magisterium na politechnice, wiem, zupełnie niepotrzebne!

    > którego głównym atutem jest znajomość trzech głównych języków
    > europejskich?

    wiem, że pytanie jest trudne, dlatego je tutaj zadałem

    > Może też operować mopem w McDonaldzie; będzie miał jak
    > pogadać z resztą personelu.

    chcesz przeforsować tu karkołomną tezę, że nie ma po co się uczyć
    języków?

  • 4. Data: 2009-04-17 05:39:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > w jaką pracę powinien najoptymalniej celować inżynier informatyk
    > którego jednak główny atut to biegła znajomość 3-ch głównych języków
    > europejskich? (poza polskim)

    Może sprzedawać hamburgery i knysze w kiosku spożywczym w jakimś
    międzynarodowym centrum biznesowym ;)

    j.

  • 5. Data: 2009-04-17 06:43:57
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Kwi, 01:19, a...@g...com wrote:

    > chcesz przeforsować tu karkołomną tezę, że nie ma po co się uczyć
    > języków?

    Nie, raczej dac do zrozumienia ze glownym atutem inzyniera informatyka
    (czy tez jakiegokolwiek inzyniera) powinna byc wiedza merytoryczna z
    dziedziny, ktora sie uczyl. Jesli nie, to jest inzynierem-poliglota,
    niech sie zatrudni jako tlumacz w firmie informatycznej :)

  • 6. Data: 2009-04-17 08:26:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    ***
    Tłumacz.

  • 7. Data: 2009-04-17 12:04:24
    Od: a...@g...com

    On Apr 17, 8:43 am, badzio <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > dziedziny, ktora sie uczyl. Jesli nie, to jest inzynierem-poliglota,
    > niech sie zatrudni jako tlumacz w firmie informatycznej :)

    bzdura! tłumacz to wtedy gdy zna 1 język, acz dobrze go zna.

    tak się obawiałem, za trudne pytanie dla was...

  • 8. Data: 2009-04-17 13:12:27
    Od: "andreas" <a...@y...com>

[...]

    Odpowiedź jest bardzo prosta. Powinien pracować tam, gdzie sobie zaplanował jak
    się wybierał na studia.

    --
    andreas

  • 9. Data: 2009-04-17 13:17:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > bzdura! tłumacz to wtedy gdy zna 1 język, acz dobrze go zna.

    No ba, bo tłumacz absolutnie nie może znać > 1 język. Dobrze się czujesz?

    Reasumując - zostaje Ci jednak McDonals, bo prawodpodobnie każdy z tych 3
    języków znasz w tym samym stopniu co "inżynierię informatyki" :>

    > tak się obawiałem, za trudne pytanie dla was...

    Tak, bo my wszyscy od dawna wiemy, co chcemy i powinniśmy w życiu robić,
    więc nie zawracamy sobie głowy problemami takich gości jak Ty.

  • 10. Data: 2009-04-17 13:45:03
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Kwi, 14:04, a...@g...com wrote:
    > bzdura!  tłumacz to wtedy gdy zna 1 język, acz dobrze go zna.

    ROTFL.

    > tak się obawiałem, za trudne pytanie dla was...

    Tego sie obawialem, wiosna, z okazji matur dzieci sa zwalniane ze
    szkoly.

    Ale co tam, idzie weekend, poznaj moje dobre serce, sprobuje
    lopatologicznie :) Zrozumialem Twoj post w sposob nastepujacy:
    Jest sobie koles, ktory skonczyl studia informatyczne. Niestety, z
    nieznanych mi przyczyn, poza dyplomem nic z tych studiow nie wyniosl.
    Moze poszedl na te studia bo mu rodzice kazali, moze dlatego ze sasiad
    szedl - rozne sa przypadki. W kazdym badz razie - informatyk z niego
    jak z koziej dupy traba. No bo jakby cos wiedzial, to napisalbys co
    umie, w czym jest dobry. Za to gosc ma talent do jezykow, zna ich
    trzy. Wiec jedyne do czego sie nada (jesli juz koniecznie chce miec
    kontakt z informatyka), to etat w jakiejs firmie IT, jako tlumacz/
    pomoc w dziale helpdesku, marketingu/sprzedazy itp.
    No chyba ze te trzy jezyki obce to c++, java i c# ;P

    Dziecko zrozumialo? To mozna juz napisac ten referat na zaliczenie :)