PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 91. Data: 2009-04-20 06:58:07
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    moonwalker pisze:

    > Dlaczego w polsce mniej sie zarabia niz w krajach zachodnich? Wezmy np.
    > stanowisko sprzedawcy w sklepie spozywczym/supermarkecie. Ceny towarow
    > sa na zblizonym poziomie zarowno w polsce jak i powiedzmy w niemczech
    > (powiedzmy ze w niemczech o kilka, kilkanascie procent wyzsze), ludzi w
    > sklepie jest tyle samo zarowno w niemczech jak i polsce, natomiast
    > pracownik takiego sklepu w niemczech zarabia 2, 3 albo i 4 razy wiecej
    > niz polski odpowiednik.

    W Polsce, zwłaszcza w dużych miastach, często droższe są mieszkania
    (kupno, wynajem). Ale jeśli chodzi o ceny produktów podstawowych, to w
    Polsce jest z pewnością taniej niż tylko kilkanaście procent. Na
    przykład bilet jednorazowy w Berlinie kosztuje ponad 2 euro, a w Polsce
    zazwyczaj poniżej 3zł.

    W Sztokholmie bilet miesięczny kosztuje 600 koron, czyli niecałe
    240zł, a w Warszawie można za tę kwotę jeździć ponad kwartał. W tym
    samym mieście kilogram udek z kurczaka kosztuje 100 koron (<40zł) a w PL
    - około 5-8zł.

    Różnic jest wiele, zwłaszcza w artykułach takich jak jedzenie itp.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2009-04-20 07:06:49
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 08:34:07 +0200, Baloo napisał(a):

    > No jeśli dla Ciebie 1000 = 0, to masz rację :)

    w kontekscie utrzymania sie, zwlaszcza samemu, to wlasciwie to samo - tak
    czy tak nie da rady
    --
    marcin

  • 93. Data: 2009-04-20 07:16:41
    Od: r...@w...pl

    > <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie byłoby Ci głupio pasożytować?

    Nie bardziej głupio, niż charować na nowszy model mercedesa dla szefa synusia.

  • 94. Data: 2009-04-20 07:22:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > w kontekscie utrzymania sie, zwlaszcza samemu, to wlasciwie to samo - tak
    > czy tak nie da rady

    No niestety, może jestem dziwny, ale nie rozumiem logiki twierdzącej, że
    lepiej jest mieć 0 zł, niż 1000 zł, bo ani za jedno, ani za drugie człowiek
    nie jest się w stanie utrzymać. Innymi słowy - jeśli ktoś nie jest się w
    stanie utrzymać za 2000, a jeszcze inny za 3000 (a są tacy ludzie), to też
    powinni poprzestać na nicnierobieniu?

  • 95. Data: 2009-04-20 07:27:13
    Od: "moonwalker" <rafal[no-spam]@virgindigital.pl>

> [...]
    > kilogram udek z kurczaka kosztuje 100 koron (<40zł) a w PL - około 5-8zł.
    >
    > Różnic jest wiele, zwłaszcza w artykułach takich jak jedzenie itp.

    hmm, czyja wiem, mialem na mysli np., ta sytuacje ktora przytoczylem
    odnosnie sklepu spozywczego, bedac na zachodzie nie zauwazylem aby ceny
    podstawowych produktow spozywczych byly az tak diametralnie wyzsze niz w PL.

  • 96. Data: 2009-04-20 07:28:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie bardziej głupio, niż charować na nowszy model mercedesa dla szefa
    > synusia.

    Więc uważasz, że Ty jesteś "cacy" pasożytując na pracującym społeczeństwie,
    ale szef kupując za zarobione pieniądze (czyli nie kradnąc i nie żebrając,
    a wręcz przeciwnie - przyczyniając się swoją pracą do utrzymywania
    pasożytów społecznych) samochód jest "be"?
    Powalająca logika.
    No ale jeśli ktoś ma tak ciasny umysł, że wydaje mu się, iż prowadzenie
    firmy niczym nie różni się od feudalizmu, to trudno, by wyciągał inne
    wnioski.

  • 97. Data: 2009-04-20 07:31:40
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm>

    > nie oczekuje, stwierdzilem tylko, ze to nie jest uczciwa praca :)

    Co w niej nieuczciwego ?

    --
    PS. nudzi mi się

  • 98. Data: 2009-04-20 07:34:07
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "moonwalker" <rafal[no-spam]@virgindigital.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > odnosnie sklepu spozywczego, bedac na zachodzie nie zauwazylem aby ceny
    > podstawowych produktow spozywczych byly az tak diametralnie wyzsze niz w

    Diametralnie nie, ale mimo wszystko różnią się. Posprawdzaj dokładnie i nie
    porównuj cen na zasadzie "to jest droższe o 5 zł", tylko jakie są różnice
    procentowe. Przy produktach drobnych, tanich z zasady (a taka jest
    spożywka) są one często niezauważalne.
    Nie wiem zresztą o jakich krajach piszesz. W Niemczech może nie jest jakoś
    przeraźliwie drogo, ale taka Skandynawia czy Benelux już trochę biją po
    kieszeni.

  • 99. Data: 2009-04-20 07:36:04
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    moonwalker pisze:

> [...]
    > sklepie jest tyle samo zarowno w niemczech jak i polsce, natomiast
    > pracownik takiego sklepu w niemczech zarabia 2, 3 albo i 4 razy wiecej

    Odpowiedź jest bardzo prosta, ale niestety wciąż mało popularna w naszym
    społeczeństwie: polskie firmy są mało konkurencyjne i po prostu nie stać
    je na większe zarobki. Inaczej mówiąc: ich produkty nie mogą być
    sprzedane za takie ceny, aby zarobki ich pracowników mogły być na takim
    poziomie jak zarobki w krajach mających dużo firm, reprezentujących
    wysoki poziom konkurencyjności. To powoduje, że ogólny poziom zarobków
    na rynku jest niższy niż np. w Zachodniej Europie. Nie dotyczy to
    oczywiście tak bardzo przedsiębiorstw monopolistycznych, czy organizacji
    rządowych i innych struktur pasożytniczych, żyjących ze środków
    pozarynkowych.

    Ekonomiści nazywają to różnicą w wydajności, definiując przy tym
    wydajność w bardzo prosty sposób: jako wartość sprzedanych towarów w
    przeliczeniu na jednego zatrudnionego.

    W. Bicz

  • 100. Data: 2009-04-20 07:36:28
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm>

    > Imo jest. Czlowiek poswieca polowe zycia pracujac, a jednoczesnie za
    > wyplate nie jest w stanie zapewnic sobie podstawowych rzeczy do utrzymania

    A musisz tyle pracować ? To jest jakiś stereotyp. Można ziemię uprawiać itp

    --
    PS. nudzi mi się