PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu

  • 1. Data: 2009-04-16 17:39:11
    Temat: zakaz konkurencji a szczegolowy obszar tego zakazu
    Od: bud <b...@i...pl>

    Czesc,

    Mam pytanie dotyczace zakazu konkurencji zawartego przy okazji
    zawierania umowy o prace. Zakaz obowiazuje po ustaniu stosunku pracy.

    Pracodawca zastrzegl sobie, ze nie moge w ciagu 6 miesiecy po ustaniu
    stosunku pracy pracowac w obszarach:
    - sprzedaz rozwiazan informatycznych z zakresu programowania w jezyku C++
    - doradztwo biznesowe z zakresu zakladania sklepow internetowych

    Pracodawca swiadczy uslugi w duzo szerszym zakresie czyli:
    budowa skle internetowychpow internetowych, uslugi programistyczne w
    dowolnym jezyku (Perl, C++, JAVA itp), doradztwo informatyczne i
    gospodarcze ( biznesowe)dotyczace uslug informatycznych, sprzedaz
    serwerow, routerow, laptopow, szkolenia (glownie z programow Microsoft i
    specjalistycznych systemow CRM).

    Moje pytanie:
    czy zgodnie z Kodeksem Pracy moglismy zawrzec taka klauzule o zakazie
    konkurencji na 6 miesiecy?
    I czy moglismy zapisac tylko czesc tego czym zajmuje sie pracodawca i
    jesli pojde do pracy do innego Pracodawcy, ktory sprzedaje serwery i
    robi szkolenia to czy moge byc pociagniety do odpowiedzialnosci?
    -kara umowna to 60.000 zl za zlamanie zakazu.

    Pomozcie, jestem w zawieszeniu bo nie wiem czy przyjac oferte innego
    Pracodawcy i czy cos mi za to grozi.

    Przemek

  • 2. Data: 2009-04-16 20:45:08
    Od: "AgaZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bud" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarcze ( biznesowe)dotyczace uslug informatycznych, sprzedaz
    > serwerow, routerow, laptopow, szkolenia (glownie z programow Microsoft i

    Mam zgryz podobnej natury. Pracodawca chce zmusić mnie do podpisania
    zobowiązania dot. powstrzymania się od wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek
    działalności gospodarczej odpowiadającej działalności Pracodawcy lub
    zbliżonej do tej działalności.

    da się od tego wymigać ?

  • 3. Data: 2009-04-16 21:14:45
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    AgaZ pisze:
> [...]
    > jakiejkolwiek działalności gospodarczej odpowiadającej działalności
    > Pracodawcy lub zbliżonej do tej działalności.

    Możesz zażądać jakiejś kasy za ten okres już po wygaśnięciu twojej umowy.

  • 4. Data: 2009-04-16 21:23:33
    Od: "b3ut" <b...@N...gazeta.pl>

    Kamikazee <n...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > Możesz zażdać jakiejś kasy za ten okres już po wygaśnięciu twojej umowy.

    Nic nie musisz żądać. Przez okres trwania zakazu należy Ci się co miesiąc co
    najmniej 25% twojej wypłaty brutto. Dodatkowo o ile pamiętam, zakaz taki musi
    być spisany w formie osobnej umowy, jeśli jest częścią umowy o pracę jego
    ważność jest chyba wątpliwa. Mam nadzieję, iż moje wynurzenia potwierdzi jakaś
    fachowa siła

  • 5. Data: 2009-04-16 21:46:05
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 19:39:11 +0200, bud napisał(a):

    > -kara umowna to 60.000 zl za zlamanie zakazu.

    jezeli na tyle cie wycenia, to tyle samo powinien ci placic za
    powstrzymywanie sie od pracy u konkurencji.
    Serio: czy i jakie odszkodowanie masz zapisane w tej umowie?

    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-04-16 22:05:36
    Od: bud <b...@i...pl>

    zly pisze:

    > jezeli na tyle cie wycenia, to tyle samo powinien ci placic za
    > powstrzymywanie sie od pracy u konkurencji.
    > Serio: czy i jakie odszkodowanie masz zapisane w tej umowie?

    25% wynagrodzenia . bedzie to okolo 2tys miesiecznie.

  • 7. Data: 2009-04-16 22:07:07
    Od: bud <b...@i...pl>

    AgaZ pisze:

    > Użytkownik "bud" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    Moje glowne pytanie na ktore na razie nie otrzymalem odpowiedzi to:
    I czy moglismy zapisac tylko CZESC tego czym zajmuje sie pracodawca
    (CZYLI ZAWEZIC ZAKRES KONKURENCJI W STOSUNKU DO DZIALANOSCI PRACODAWCY)

  • 8. Data: 2009-04-16 23:04:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 22:45:08 +0200, AgaZ napisał(a):

> [...]
    > zobowiązania dot. powstrzymania się od wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek
    > działalności gospodarczej odpowiadającej działalności Pracodawcy lub

    Tak. Po prostu nie podpisuj.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-04-17 06:45:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bud wrote:

> [...]
    > PRACODAWCY) i jesli pojde do pracy do innego Pracodawcy, ktory
    > sprzedaje serwery i robi szkolenia to czy moge byc pociagniety do

    Tak. Można podpisać tylko na część obowiązków.
    Przecież masz to na piśmie, więc gdzie problem?
    Tylko odpowiedzialność nie taka. Jak pracodawca żąda 60tys
    za złamanie, to wynegocjuj sobie conajmniej tyle dla siebie w umowie
    przez okres obowiązywania zakazu, a Ty masz 2tys x 6 miesięcy.

  • 10. Data: 2009-04-17 13:22:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gs85ci$5bv$1@news.task.gda.pl AgaZ <m...@i...pl>
    pisze:

> [...]
    > się od wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek działalności gospodarczej
    > odpowiadającej działalności Pracodawcy lub zbliżonej do tej działalności.
    Oczywiście, żaden problem.
    Zwyczajnie się nie zgódź i tyle.

    --
    Jotte