PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 291. Data: 2009-04-21 10:10:06
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Pod warunkiem, że prawo nie jest ustanowione przez złodziei ;-)

    Bezwarunkowo. Prawo to prawo.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 292. Data: 2009-04-21 10:28:30
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Bezwarunkowo. Prawo to prawo.

    Jasne. Np. taki kodeks Hammurabiego :>

    Pozdrawiam
    Emka

  • 293. Data: 2009-04-21 11:16:50
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Pracownik też jest konsumentem. Nie dotknie go cena chleba, to dotknie

    Doskonale zdaję sobie sprawę, że WSZYSCY jesteśmy konsumentami.

    > cena wymiany opon czy fryzjera.
    > Ty rozbijasz problem na części pierwsze, a tu chodzi chyba o
    > spojrzenie
    > na jego całokształt.

    Dobrze mieć taką świadomość, ale nalezy ją zachować dla siebie.
    Trudno żeby pracownik piekarni martwił się o ceny chleba.
    On ma obowiązki do wykonania, za które mu płacą.
    Jego poletko obejmuje zakres obowiązków określonych w umowie o pracę.
    Sprawy finansowo-handlowe firmy nie powinny interesować człowieka, który
    pracuje przy produkcji ciasta, wypieku (na tyle powinny, żeby orientować
    się w kondycji firmy, która go zatrudnia).
    Od tego są handlowcy, księgowi, właściciel...każdy ma swoje poletko.

    > Może tak być. Inni sprzedadzą taniej, bo np. nie przejmą się jakąś tam
    > pensją minimalną, tylko zatrudnią pracownika na (pół)czarno albo
    > kombinować będą w inny sposób, by uciąć koszty.

    Albo też zaczną podnosić ceny pieczywa, a swoją drogą będą dążyć do
    minimalizacji kosztów.
    Np wykorzystają psychozę związaną z 'kryzysem' do zastąpienia
    pracowników droższych przez tańszych.
    Zachłanność ludzka nie zna granic. :)
    I nie należy zakładać, że inni będą oszukiwać na jakości pieczywa,
    oszukiwać fiskusa.
    Do kontroli są powołane odpowiednie instytucje. Nie muszę wymieniać
    jakie.

  • 294. Data: 2009-04-21 11:33:43
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze mieć taką świadomość, ale nalezy ją zachować dla siebie.
    > Trudno żeby pracownik piekarni martwił się o ceny chleba.

    A dlaczego nie? Może nie tyle martwił, co zainteresował się, z czego i
    dlaczego to wynika.
    Wiesz, to jest taka śmieszna i trochę sprzeczna sama w sobie mentalność
    wielu pracowników - "a guzik mnie obchodzi jak on (szef) to zrobi, ale ja
    chcę zarabiać dużo i już, a reszta mnie nie obchodzi" i zaraz obok "to
    skandal, że ten skur...syn (szef) zarabia więcej ode mnie! to mnie nie stać
    na malucha, a on sobie mercedesa kupuje!"

> [...]
    > pracuje przy produkcji ciasta, wypieku (na tyle powinny, żeby orientować
    > się w kondycji firmy, która go zatrudnia).

    Jeśli nie powinny, to nie powinno go interesować NIC poza jego własną
    pensją.
    A tak niestety jest, co zresztą udowodniły niektóre wypowiedzi z tego wątku.

    > Albo też zaczną podnosić ceny pieczywa, a swoją drogą będą dążyć do
    > minimalizacji kosztów.

    Jeśli zaczną podnosić, to również nie sprzedzą albo z trudem ;-)

    > Zachłanność ludzka nie zna granic. :)

    I dotyczy to tylko właścicieli firm? :)

    > I nie należy zakładać, że inni będą oszukiwać na jakości pieczywa,
    > oszukiwać fiskusa.

    Nie zakładam, ale dywaguję, że w większości przypadków, gdy kosztów nie da
    się ciąć w sposób legalny, a firmę i ludzi utrzymać trzeba, niejeden posunie
    się to takich chwytów.

    > Do kontroli są powołane odpowiednie instytucje. Nie muszę wymieniać jakie.

    Istnienie policji niestety nie eliminuje przestępczości.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 295. Data: 2009-04-21 11:43:58
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    > Jak chcesz kształtować opłacalność zatrudniania pracowników za płacę
    > minimalną ? Ze swojej kieszeni dołożysz ? A może ukradniesz innym ?
    > Płaca minimalna to tyle, za ile ktoś ZECHCE Cię zatrudnić i Ty
    > PRZYJMIESZ taką ofertę.

    Czy uważacie, że zniesienie płacy minimalnej uszczęśliwiłoby gospodarkę?

    Każdy kij ma dwa końce.

    Dobra, znieśmy. I co się stanie dalej?

    Dojdzie na pewno do 'chwilowego' zaburzenia równowagi na rynku pracy.
    Zaczną się masowe zwolnienia w nadziei, że dotychczasowych pracowników
    będzie można zastąpić jeszcze tańszymi.
    Zwiększy się import legalnej 'taniej' siły roboczej ze wschodu...

    Czy produkty potanieją? Być może niektóre tak, ale obniży się ich
    jakość.
    Ceny towarów wysokoprzetworzonych raczej nie, a wręcz przeciwnie.
    Bo ilość pieniądza na rynku nie zmieni się, a na produkty droższe, nie
    1-szej potrzeby stać będzie mniejszą liczbę osób.

  • 296. Data: 2009-04-21 12:10:08
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > skandal, że ten skur...syn (szef) zarabia więcej ode mnie! to mnie nie stać
    > na malucha, a on sobie mercedesa kupuje!"

    Nie po to człowiek idzie pracować, żeby rowerem jeździć.

    To może mieć i nic nie robiąc.

  • 297. Data: 2009-04-21 12:23:01
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie po to człowiek idzie pracować, żeby rowerem jeździć.

    Widzisz, Twój problem polega na tym, że nawet jeśli zarobisz na samochód, to
    i tak będzie Cię trafiał szlag, że Twój szef ma lepszy. Ma lepszy, ale
    dlatego, że robi to, czego Tobie robić się nie chce, bo nie widzisz powodu,
    bo wychodzisz z założenia, że jesteś tylko pracownikiem i możesz mieć w
    nosie całą resztę. No to bądź "tylko" pracownikiem, miej w nosie całą
    resztę, w tym np. problemy firmy, ale jednocześnie wara od portfela Twojego
    pryncypała. Proste, prawda?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 298. Data: 2009-04-21 12:26:59
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-04-21 12:28, Emka pisze:

    > Jasne. Np. taki kodeks Hammurabiego :>

    Kodeks Hammurabiego to był spory postęp jak na tamte czasy.
    Oko za oko to znaczniej lepiej niż śmierć za oko.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 299. Data: 2009-04-21 12:28:31
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-04-21 12:10, Patryk Włos pisze:

    > Bezwarunkowo. Prawo to prawo.

    Wspaniały kandydat na zastępowego w HitlerJugend.
    Braaawo.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 300. Data: 2009-04-21 12:34:19
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > nosie całą resztę. No to bądź "tylko" pracownikiem, miej w nosie całą
    > resztę, w tym np. problemy firmy, ale jednocześnie wara od portfela Twojego

    Lepszy nie lepszy, mniejsza o to, głównym kosztem jest paradoksalnie nie koszt
    zakupu samochodu, ale OC, zwłaszcza dla 20 letniego kierowcy z Warszawy.