PracaGrupypl.praca.dyskusje › Etat, DG, obnizony zus i dotacje unijne

  • 1. Data: 2009-04-18 20:19:02
    Temat: Etat, DG, obnizony zus i dotacje unijne
    Od: badzio <b...@g...com>

    Witam,

    mam pytanie odnosnie obnizonych skladek na zus. wiem ze aby zalapac
    sie na nizsze skladki zus, nie mozna swiadczyc uslug na rzecz bylego
    pracodawcy oraz przez ostatnie 5 lat nie mozna bylo posiadac wlasnej
    dzialalnosci gospodarczej. Ale co w przypadku jesli sobie pracuje, mam
    pelen etat i rownolegle rozpoczynam dzialalnosc, w zupelnie innej
    branzy. Z pracy nie zamierzam sie zwalniac, nie zamierzam tez
    swiadczyc uslug na rzecz mojego obecnego pracodawcy. Lape sie na
    nizszy zus?
    I druga sprawa - wiem ze mozna sie zalapac na dotacje unijne na
    rozpoczecie dzialalnosci. Trzeba byc bezrobotnym czy tez mozna miec
    juz etat?

    Z gory dzieki, pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2009-04-18 21:15:46
    Temat: Re: Etat, DG, obnizony zus i dotacje unijne
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    In article <0a29608c-2cf1-4cfd-9663-65cd9410a093
    @j18g2000yql.googlegroups.com>, b...@g...com says...

> [...]
    > branzy. Z pracy nie zamierzam sie zwalniac, nie zamierzam tez
    > swiadczyc uslug na rzecz mojego obecnego pracodawcy. Lape sie na
    Lepiej się nie łap - skoro jesteś na pełnym etacie to przy DG płacisz tylko
    ubezpieczenie zdrowotne czyli trochę ponad 200 zł. Obniżony zus to bodajże 320
    :)

    > I druga sprawa - wiem ze mozna sie zalapac na dotacje unijne na
    > rozpoczecie dzialalnosci. Trzeba byc bezrobotnym czy tez mozna miec
    > juz etat?
    Z tymi startowymi nie jest ztcp tak prosto, za to spokojnie można uderzać o
    dotacje z funduszu innowacyjności i tym podobnych.

    --
    Pzdr
    Alex

  • 3. Data: 2009-04-20 11:41:15
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 23:15:46 +0200, Alex81 napisal(a):
    > Lepiej się nie łap - skoro jesteś na pełnym etacie to przy DG płacisz tylko
    > ubezpieczenie zdrowotne czyli trochę ponad 200 zł. Obniżony zus to bodajże 320
    >:)

    Składka zdrowotna to obecnie 224.24
    http://www.zus.pl/default.asp?id=35&p=1

    Trzeba pamiętać, że 775/900 tej kwoty umniejsza zobowiązania z tyt.
    podatku dochodowego.

    W takiej sytuacji (etat+DG) ZUS jako taki kosztuje zaledwie 31.14 gr /
    miesiąc. Co nie zmienia faktu, że przelać trzeba 224.24 ;)

    Ponadto, jeśli wybierzesz progresywne opodatkowanie DG musisz poinformować
    pracodawcę, że nie może ci więcej umniejszać zaliczek na PDOF. W takim
    przypadku z tyt. umowy o pracę będziesz otrzymywał 46.33 mniej na rękę.

    Pozdrawiam,
    --
    scypio