PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym

  • 1. Data: 2005-03-24 02:19:06
    Temat: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Od: "Pawel" <k...@o...pl>

    ... z powodu nieterminowego wyplacenia wynagrodzenia:

    Za luty wynagrodzenie z tytulu umowy o prace otrzymalem 11.03, a powinno
    wplynac na konto do 10.03. Czyli moge z tego rodzaju wypowiedzenia
    skorzystac, tylko do kiedy? Do konca marca, czy do 10.04? A jesli do 10.04,
    to czy jesli wypowiedzenie zloze 01.04, to nalezec mi sie bedzie
    wynagrodzenie za kwiecen i maj?

    PK

  • 2. Data: 2005-03-24 02:59:02
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Pawel" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    10.04,
    > to czy jesli wypowiedzenie zloze 01.04, to nalezec mi sie bedzie

    Szczerze wątpie a właściwie jestem prawie pewnien, że z tego powodu nie
    mozesz wypowiedzieć zakładowiprasy umowy ze skutkiem natychmiastowym z winy
    zakładu pracy, w końcu było to tylko spóźniwniw jednodniowe, i jest to
    coprawda niezgosne z kodeksem pracy, ale nie daje ci prawa do składania
    wypowiedzenia od raazu

    pzdr

    Kot

    --
    Kot (Wielkot) - albo po prostu Maciek
    ---------------------------------------

  • 3. Data: 2005-03-24 06:51:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    10.04,
    > to czy jesli wypowiedzenie zloze 01.04, to nalezec mi sie bedzie

    Jednodniowe opoznienie jako razace naruszenie? No bez jaj. Zwlaszcza ze bank
    mogl zakisic wplate.

    A nawet jezeli by sie dalo, to co bedzie odpowiadal na pytania o przyczyny
    rozwiazania poprzedniej umowy? Prawde?

    sz.

  • 4. Data: 2005-03-24 07:48:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Mar 2005 07:51:19 +0100, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    >Jednodniowe opoznienie jako razace naruszenie? No bez jaj. Zwlaszcza ze bank
    >mogl zakisic wplate.

    Przyczyną rozwiązania umowy bez wypowiedzenia zawsze musi być
    konkretne wydarzenie.

    Terminowe wypłacanie wynagrodzenia jest podstawowym obowiązkiem
    pracodawcy i może być przyczyną rozwiązania umowy bez wypowiedzenia.

    2000.04.04wyrokSN I PKN 516/99Pr.Pracy 2000/9/36
    Obowi?zkiem pracodawcy jest terminowe wyp-acanie wynagrodze˝, a nie
    uzyskiwanie na nie ťrodkˇw. Pracodawca, ktˇry ťwiadomie nie wyp-aca w
    terminie wynagrodze˝ w pe-nej wysokoťci narusza w sposˇb umyťlny swˇj
    podstawowy obowi?zek.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-03-24 10:07:14
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Za luty wynagrodzenie z tytulu umowy o prace otrzymalem 11.03, a powinno
    >wplynac na konto do 10.03

    jeden dzien?? nie przesadzasz?? tak do 3 dni to jest dopuszczalne bo
    roznie w bankach bywa z przelewami...

    co powiesz na to ze ja mialam miec wyplate 10.03 a nadal czekam?? (tzn
    juz w firmie nie pracuje... umowa skonczyla sie 28.02) wlasciwie wiem
    juz nawet co z tym zrobie... ale najpierw poczekam :)

    CanoE
    _____________________________________
    Time is on my side

  • 6. Data: 2005-03-24 10:35:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Mar 2005 11:07:14 +0100, CanoE
    <c...@n...lubie.spamu.org> zakodował:

    >jeden dzien?? nie przesadzasz?? tak do 3 dni to jest dopuszczalne bo
    >roznie w bankach bywa z przelewami...

    A jeżeli przez ten dzień spóźnienia spóźnił się z zapłatą raty kredytu
    o jeden dzień i stracił przez to np. mieszkanie?

    Nie ma znaczenia o ile ani ile razu - nawet jednodniowe, jednorazowe
    spóźnienie _może_ być podane jako przyczyna rozwiązania umowy bez
    wypowiedzenia.

    Pracownika nie obchodzą banki - jeżeli pracodawca nie wypłaca do
    rączki, to jego zmartwienie, żeby pracownika dysponował w określony
    terminie swoimi pieniędzmi.

  • 7. Data: 2005-03-24 11:18:30
    Od: "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

    > [...] i stracił przez to np. mieszkanie?
    no przypadek moze przesadzony, ale rownie prawdziwy przy upierdliwych
    urzednikach:)

    > Nie ma znaczenia o ile ani ile razu [...]
    > Pracownika nie obchodzą banki [...]
    masz racje,
    jednak jesli pracodawca bedzie chcial byc upierdliwy to wpisze jako powod
    rozwiazania umowy nieterminowosc wyplaty pensji o jeden dzien,
    czym "pogrzebie" pracownika, bo ja jako potencjalny pracodawca
    wolalbym nie miec takiego na etacie:)

    wydaje mi sie, ze juz o wiele prosciej jest pojsc do pracodawcy
    i powiedziec, ze chce odejsc z firmy za porozumieniem stron niz
    szukac "kosmicznych" haczykow, ktore przypominaja watki "bo zupa byla slona"

    pozdrawiam
    mhl999

  • 8. Data: 2005-03-24 16:12:07
    Od: "bca" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    >  wydaje mi sie, ze juz o wiele prosciej jest pojsc do pracodawcy
    >  i powiedziec, ze chce odejsc z firmy za porozumieniem stron

    NIe masz racji.
    Na świadectwie pracy nie ma rubryki o konkretnej przyczynie, nie ma na to
    miejsca, jest tylko punkt w którym się wpisuje paragraf i jego rozwinięcie
    czyli: bez wypowiedzenia, z winy zakładu pracy,
    albo za pozozumieniem stron, albo za wypowiedzeniem przez pracownika itp.
    Konkretny powód pisze się na dokumencie - wypowiedzeniu, a więc w tym przypadku
    na dokumencie pisanym przez pracownika do pracodawcy. Pracodawca ma tylko
    potwierdzić na kopii przyjęcie. To pracownik powinien ten dokument tak napisać,
    żeby był wygodny dla niego , ale i przekonujący dla sądu, jakby pracodawca nie
    zgodził się z tym powodem.

    Fałszowanie rzeczywistości poprzez rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
    uważam za niecelowe. Dawniej może tak. Teraz są inne czasy.

  • 9. Data: 2005-03-24 17:00:15
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d1u7m6$kmv$1@inews.gazeta.pl mhl999
    <m...@N...gazeta.pl> pisze:

    > jednak jesli pracodawca bedzie chcial byc upierdliwy to wpisze jako powod
    > rozwiazania umowy nieterminowosc wyplaty pensji o jeden dzien,
    > czym "pogrzebie" pracownika
    Nieprawda, jest tak, jak napisał "bca", ale nawet gdyby coś tam nagryzmolił
    to pracownik wystąpi o skorygowanie treści świadectwa zgodnie z
    obowiązującymi przepisami.

    >, bo ja jako potencjalny pracodawca
    > wolalbym nie miec takiego na etacie:)
    Bałbyś się zatrudnić człowieka znającego prawo pracy i umiejącego skutecznie
    je stosować? Z góry zakładasz, że będziesz łamał prawo pracy, więc lepiej
    zatrudnić frajera, który nie umie lub boi sie skorzystać ze swoich
    uprawnień?

> [...]
    > i powiedziec, ze chce odejsc z firmy za porozumieniem stron niz
    > szukac "kosmicznych" haczykow, ktore przypominaja watki "bo zupa byla
    Żadne tam haczyki, normalne korzystanie z jasnego przepisu prawa.
    W przypadku rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem strony stosunek pracy
    ustaje po prostu w uzgodnionym terminie i tyle. Zaś w przypadku rozwiązania
    umowy przez pracownika bez wypowiedzenia z winy pracodawcy (czyli w trybie
    art. 55 § 1^1) "pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości
    wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta
    na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości
    wynagrodzenia za okres 2 tygodni".
    Prościej podarować lekka ręką np. 3-miesięczne pobory?

    Jotte

  • 10. Data: 2005-03-24 17:00:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Mar 2005 11:18:30 +0000 (UTC), "mhl999 "
    <m...@N...gazeta.pl> zakodował:

    > jednak jesli pracodawca bedzie chcial byc upierdliwy to wpisze jako powod
    > rozwiazania umowy nieterminowosc wyplaty pensji o jeden dzien,

    Nie wpisze, bo w świadectwie nie ma na to miejsca (a gdyby wpisałe, to
    trzeba uderzyć do sądu pracy o sprostowanie świadectwa).

    >wydaje mi sie, ze juz o wiele prosciej jest pojsc do pracodawcy
    > i powiedziec, ze chce odejsc z firmy za porozumieniem stron niz

    Przy rozwiązaniu umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy dostajesz
    odszkodowanie równe wynagrodzeniu za okres wypowiedzenia (jakie byś
    dostał, gdy to pracodawca wypowiedział Ci umowę), zasiłek dostajesz od
    razu i na 6 miesięcy i jeszcze kilka drobiazgów powoduje, że
    rozwiązanie bez wypowiedzenia z winy pracodawcy jest dla pracownika
    duuużo korzystniejsze od porozumienia (chyba, że dostaje kokosy na
    mocy porozumienia).