PracaGrupypl.praca.dyskusje › Premia a nadgodziny

  • 1. Data: 2005-03-23 21:20:22
    Temat: Premia a nadgodziny
    Od: "Mmac" <m...@p...com>

    Witam

    W umowie z pracodawcą mam określone zasady przyznawania premii.
    Bezdyskusyjne i łatwe do udowodnienia jest, że osiągnięcie celów wymaga pacy
    po godzinach.
    Czy po zrealizowaniu celów oprócz premii należy mi się zapłata za nadgodziny
    ?
    Czy pracodawca nie popełnia w ten sposób wykroczenia, narzucając mi
    obowiązki ponad ustawowy (określony w umowie) czas pracy?

    Mario

  • 2. Data: 2005-03-23 22:09:09
    Temat: Re: Premia a nadgodziny
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Mmac" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W umowie z pracodawcą mam określone zasady przyznawania premii.
    > Bezdyskusyjne i łatwe do udowodnienia jest, że osiągnięcie celów wymaga

    Zacytuj. Bo trudno mi uwierzyc ze ktos samoojczo wpisal w umowe tak
    bezdyskusyjne zapisy

    > Czy po zrealizowaniu celów oprócz premii należy mi się zapłata za
    nadgodziny

    Premia jest przywilejem a nie naleznoscia. Nie musisz siedziec po godzinach.
    Nie musisz dostawac premii.

    > Czy pracodawca nie popełnia w ten sposób wykroczenia, narzucając mi
    > obowiązki ponad ustawowy (określony w umowie) czas pracy?

    A nie jest przez przypadek tak, ze premia jest pomniejszana o nadgodziny...?

    sz.

  • 3. Data: 2005-03-23 23:00:39
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

> [...]
    > Czy pracodawca nie popełnia w ten sposób wykroczenia, narzucając mi
    > obowiązki ponad ustawowy (określony w umowie) czas pracy?

    Teoretycznie za pracę w nadgodzinach i w dni wolne zawsze należy się albo
    dzień wolny albo wypłata pieniężna.

    Ale teoria teorią, a praktyka praktyką - tak wiec w 99.99% oraci=ownicy
    siedzą po godzinach nie otrzymując naleznych swiadczeń (i tak niestety jest
    w większości krajow nie tylko w Polsce)

    Pocieszeniem jest jedynie fakt, iz gdy z różnych powodów musisz rozstać się
    z firmą w sposób, z którego niejesteś zadowolony (znaczy wylali cię) idziesz
    do Sądu Pracy i z reguły wygrywasz sprawę i Pracodawca wypłaca ci
    świadczenie pieniężne za pracę w nadgodzinach i to z odsetkami.

    pzdr ]
    kot

  • 4. Data: 2005-03-23 23:11:07
    Od: "Mmac" <m...@p...com>

    szomiz wrote:
    > Użytkownik "Mmac" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Zacytuj. Bo trudno mi uwierzyc ze ktos samoojczo wpisal w umowe tak
    > bezdyskusyjne zapisy

    Przy ustaleniu premii jest nie jest powiedziane, że ma być wykonana po
    godzinach. Jeśli zadanie jest wykonane to nie jest to wykazane w dokładnych
    rozliczeniach czasu pracy a więc jest wykonane w godzinach nadliczbowych.

    > Premia jest przywilejem a nie naleznoscia. Nie musisz siedziec po
    > godzinach. Nie musisz dostawac premii.

    A jeśli taki fakt ma miejsce, czyli pracodawca potwierdzi zrealizowanie
    celów to przecież jednocześnie przyznaje się, że zachęcił/zmusił mnie do
    pracy w wolnym czasie.
    Przykład: pracuję jako kasjer 8 godzin. Po tym czasie kwituję zakończenie
    pracy i przystępuję do rozładunku samochodu i wykładania towaru na półki bo
    terminowy rozładunek mam jako cel do premii.

    > A nie jest przez przypadek tak, ze premia jest pomniejszana o
    > nadgodziny...?

    Nie. Nadgodziny są rozliczane osobno, premia nie ma nic z nimi wspólnego.