PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym

  • 11. Data: 2005-03-24 17:30:37
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    news:4bs541p6tbovkk1r749eukbvjdqgphpgs3@4ax.com...

    > rozwiązanie bez wypowiedzenia z winy pracodawcy jest dla pracownika
    > duuużo korzystniejsze od porozumienia (chyba, że dostaje kokosy na
    > mocy porozumienia).

    Pod warunkiem ze od razu idziesz na emeryture. Swiadectwo z takim wpisem nie
    jest atutem przy poszukiwaniu pracy.

    sz.

  • 12. Data: 2005-03-24 17:35:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d1utji$qn4$1@nemesis.news.tpi.pl szomiz
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> pisze:

    > Pod warunkiem ze od razu idziesz na emeryture. Swiadectwo z takim wpisem
    > nie jest atutem przy poszukiwaniu pracy.
    Jaki wpis na świadectwie pracy sprawia, że jest ono atutem przy poszukiwaniu
    zatrudnienia?

    Jotte

  • 13. Data: 2005-03-24 17:35:28
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
> [...]
    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > Pod warunkiem ze od razu idziesz na emeryture. Swiadectwo z takim wpisem

    Czy proszenie o stare swiadectwa pracy jest na porzadku dziennym przy
    rekrutacji, w jej trakcie? Bo ja sie z tym nie spotkalam - ani podczas
    rozmow kwalif., ani przed podpisaniem umowy. Z moich obserwacji i
    doswiadczen wynika, ze to juz po decyzji i przyjeciu pracownika dostarcza on
    "papiery" do akt w kadrach. Czy to zalezy od branzy, czy ja i kilka innych
    osob mielismy szczescie trafiac na malo podejrzliwych rekrutujacych?

    I.

  • 14. Data: 2005-03-24 17:52:43
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > W wiadomości news:d1utji$qn4$1@nemesis.news.tpi.pl szomiz

    > Jaki wpis na świadectwie pracy sprawia, że jest ono atutem przy
    poszukiwaniu
    > zatrudnienia?

    Ciekawa retoryka. Ale pewnie wiesz ze z takiej negacji nie mozna wyciagac
    poprawnych wnioskow.

    sz.

  • 15. Data: 2005-03-24 17:56:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "papiery" do akt w kadrach. Czy to zalezy od branzy, czy ja i kilka innych
    > osob mielismy szczescie trafiac na malo podejrzliwych rekrutujacych?

    Zadko kto dostaje na dzien dobry umowe na czas nieokreslony... Juz widze
    kolejna umowe po tym jak wyjdzie (a wyjdzie) ze ciezkie naruszenie praw
    pracowniczych polegalo na opoznieniu wyplaty o jeden dzien.

    sz.

  • 16. Data: 2005-03-24 18:00:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Mar 2005 18:30:37 +0100, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    >Pod warunkiem ze od razu idziesz na emeryture. Swiadectwo z takim wpisem nie
    >jest atutem przy poszukiwaniu pracy.

    Jaki to wpis jest dyskwalifikujący?

    Ilu potencjalnym pracodawcom pokazywałeś świadectwa pracy przed
    zatrudnieniem?

    Pracowałem w 6 firmach, w kilkudziesięciu brałem udział w
    zaawansowanych etapach rekrutacji - NIGDZIE nie prosili mnie o
    świadectwo pracy przed podpisaniem umowy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 17. Data: 2005-03-24 18:02:44
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d1uutb$c4m$1@nemesis.news.tpi.pl szomiz

    > poszukiwaniu
    > Ciekawa retoryka. Ale pewnie wiesz ze z takiej negacji nie mozna wyciagac
    > poprawnych wnioskow.

    Szomiz, miszczu* - uporczywie ponawiam pytanie... ;)
    (wiesz, do czego zmierzam, no nie?)

    Jotte

    * - miszczu = = mistrzu ;)

  • 18. Data: 2005-03-24 18:49:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Mar 2005 18:56:58 +0100, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    >(a wyjdzie) ze ciezkie naruszenie praw
    >pracowniczych polegalo na opoznieniu wyplaty o jeden dzien.

    Jakim sposobem wyjdzie? Skąd ta pewność?
    A po okresie próbnym to i tak będzie pracodawcę obchodziło tyle, co
    zeszłoroczny śnieg - będzie miał własną, merytoryczną ocenę. I pewnie
    nie będzie mu się chciało z tak drobnego powodu przeprowadzać
    rekrutacji i tracić czas.

  • 19. Data: 2005-03-24 18:53:11
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Szomiz, miszczu* - uporczywie ponawiam pytanie... ;)
    > (wiesz, do czego zmierzam, no nie?)

    Nie wiem do czego zmierzasz. Chyba nie do tego, ze lepsza pozycje na rynku
    ma osoba z wypowiedzieniem z tytulu liklidacji/upadlosci, wygasniecia, badz
    wypowiedzenia przez pracownika od osoby z art. 55.1.1?

    Majac dwie osoby ktorym konczy sie okres probny i do podjecia decyzje ktorej
    zaproponowac nastepna umowe (lepsze warunki w umowie) kogo bys wybral?
    Zadnego wplywu nie miala by swiadomosc, ze moze ktos naciagnal powod, ze
    moze byl zbyt zdesperowany/pazerny/naiwny/glupi zeby nie wymiec podczas
    okresu probnego, ze moze na sile znalazl pretekst jak na horyzoncie znalazlo
    sie cos lepszego (a nikomu nie chialo sie z gnojem uzerac)?

    Poza tym dyskutujemy w watku o bzdurnej przyczynie ktorej wykorzystanie
    moze sporo kosztowac osobe, ktora ja wykorzysta (naprawienie szkody na
    zasadach ogolnych). Ciezkie naruszenie praw pracowniczych poprzez swiadome
    opoznienie wyplaty o jeden (slownie: jeden) dzien. Kurde, jezeli robi to
    konsekwentnie co miesiac, to o mobbing go pozwac.

    A jezeli byla awaria w KIR'ze i rozliczenia zeszly ostatnia a nie
    przedostatnia sesja?

    sz.

  • 20. Data: 2005-03-24 19:01:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 24 Mar 2005 19:53:11 +0100, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    >Ciezkie naruszenie praw pracowniczych poprzez swiadome
    >opoznienie wyplaty o jeden (slownie: jeden) dzien.

    Czegoś nie rozumiem. Ciężkie naruszenie praw PRACOWNICZYCH polaga na
    tym, że pracownik dostał wypłatę o jeden dzień później?

    To jest kwestia prawna - opóźnienie o jeden dzień (ba, nawet o 1s w
    której przeskakuje datownik) JEST ciężkim naruszeniem podstawowych
    obowiązków pracodawcy - wynika to wyraźnie z przepisów i orzecznictwa
    Sądu najwyższego.

    To, czy przez to pracownik dostał 1grosz mniej odsetek w banku, nie
    poleciał na wakacje, bo spóźnił się z wpłatą zaliczki na wycieczkę czy
    komornik zajął mu dom/samochód cokolwiek nie ma żadnego znaczenia.