PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym › Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    From: "bca" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Date: 24 Mar 2005 17:12:07 +0100

    >  jednak jesli pracodawca bedzie chcial byc upierdliwy to wpisze jako powod
    >  rozwiazania umowy nieterminowosc wyplaty pensji  o jeden dzien,
    >  czym "pogrzebie" pracownika, bo ja jako potencjalny pracodawca
    >  wolalbym nie miec takiego na etacie:)
    >
    >  wydaje mi sie, ze juz o wiele prosciej jest pojsc do pracodawcy
    >  i powiedziec, ze chce odejsc z firmy za porozumieniem stron

    NIe masz racji.
    Na świadectwie pracy nie ma rubryki o konkretnej przyczynie, nie ma na to
    miejsca, jest tylko punkt w którym się wpisuje paragraf i jego rozwinięcie
    czyli: bez wypowiedzenia, z winy zakładu pracy,
    albo za pozozumieniem stron, albo za wypowiedzeniem przez pracownika itp.
    Konkretny powód pisze się na dokumencie - wypowiedzeniu, a więc w tym przypadku
    na dokumencie pisanym przez pracownika do pracodawcy. Pracodawca ma tylko
    potwierdzić na kopii przyjęcie. To pracownik powinien ten dokument tak napisać,
    żeby był wygodny dla niego , ale i przekonujący dla sądu, jakby pracodawca nie
    zgodził się z tym powodem.

    Fałszowanie rzeczywistości poprzez rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
    uważam za niecelowe. Dawniej może tak. Teraz są inne czasy.