PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacja "na niby" - ciut długawe › Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
    Date: Mon, 9 May 2005 16:56:09 +0200

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d5nq5t$brd$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja mam wrażenie, sądząc po Twoim poście i poprzednich, że Ty w pierwszej
    > kolejności jesteś menedżerem a dopiero potem księgową, ewentualnie osobą
    > mocno nastawioną na realizację zadań, co cytowanej przeze mnie teorii nie
    > przeczy.

    Dobrze, wykaraskales sie tym "nastawieniem na realizacje zadan", bo tu nie
    protestuje. :)

    > Zadaniowiec może mieć wysoki poziom wewnętrznego lęku, związanego z
    > realizacją właśnie zadań. Spowoduje to tylko, że zadanie zostanie
    > skrupulatniej wykonane.

    Chyba wlasnie cos takiego mam. Choc stres towarzyszacy temu dziala na mnie
    raczej energetyzujaco niz wyczerpujaco.

    > Jest normą, że dyskietki albo cd wsadzane do komputerów nie działają -
    skala
    > ich produkcji i dostępność technologii ergo globalność powoduje, że jakość
    > ulega pogorszeniu. To jest taka negatywna norma, z którą każdy się zgadza,
    > każdy się pieni, kiedy "za 5 dwunasta" ważny dokument znika z nośnika ale
    > każdy ją akceptuje.
    >
    > To samo dotyczy wielu innych sfer życia. Może ta wielozadaniowość
    pracownika
    > to też taka negatywna norma, z którą każdy się zgadza?

    Ale czemu uwazasz, ze negatywna?
    Waskie specjalizacje nadal istnieja i beda istniec - robiac sie wrecz coraz
    wezsze. Jesli ktos pragnie tego, to wybierze sobie wlasnie taka kariere -
    jesli ma potencjal intelektualny, bo te wyspecjalizowane stanowiska to na
    przyklad aktuariusze.
    Natomiast pracownik na stanowisku wielozadaniowym ma ciekawsza prace niz ten
    przy tasmie, trudniej mu popasc w bezmyslny automatyzm wykonywania zadan,
    musi byc w kazdej chwili rzeczywiscie skoncentrowany i zorientowany, widzi
    siebie i swoje dzialania w kontekscie firmy i dzieki widzeniu szerszego
    kontekstu moze podejmowac trafniejsze decyzje. Jest mniejsze
    prawdopodobienstwo, ze bedzie bezmyslna srubka w machinie. A umiec robic
    rozne rzeczy nie oznacza wcale robic je powierzchownie i zle. Wspolczesny
    zestaw to zwykle ta jedna "twarda" umiejetnosc, dobrze opanowana i
    studiowana (informatyka, finanse, prawo, cokolwiek) plus zestaw zdolnosci
    organizacyjnych, negocjacyjnych, orientacji w danym rynku, jezykow obcych
    etc. wyrabiany w praktyce na bazie cech osobowosci i pozwalajacy na to, zeby
    glowna "twarda" umiejetnosc pracowala "w kontekscie" calego otoczenia i
    wiezi z innymi dziedzinami.

    I.