PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacja "na niby" - ciut długawe › Re: rekrutacja "na niby"
  • Data: 2005-05-10 10:15:30
    Temat: Re: rekrutacja "na niby"
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci
    news:b11181tu0j4krsttb65c14viess0f5eo12@4ax.com...

    > no tak.. ale to byla mala firma , polska, slownie 10osobowa!!
    > bez zadnej wyzszej wladzy!
    Wiec skoro to taka mala firma bez zadnej wyzszej wladzy, to kogo musza
    omamic, ze zatrudnili najlepszego kandydata?

    Rekrutacja dokonywana albo wsród znajomych albo pólprywatnymi kanalami, to
    dosyc czesto stosowana metoda. Glownymi kryteriami takiej selekcji sa
    rekomendacje, jakie otrzymuje kandydat oraz autorytet osoby udzielajacej
    rekomendacji. Oczywiscie nawet kandydata o niezwykle mocnych referencjach,
    wystawionych przez osobe o niekwestionowanym autorytecie nalezy dokladnie
    sprawdzic, gdyz nie musi on koniecznie sie nadawac. W ten sposób unika sie
    równiez bledu autorytetu ("skoro pan minister mówi ze 2+2 to 5, wiec tak na
    pewno jest." Guzik prawda, pan minister tez moze sie mylic)

    Bez wzgledu na to, jak bardzo potepia sie taka rekrutacje, jest to jedna z
    bardziej skutecznych metod, o czym swiadczy chociazby, iz stosuja ja czesto
    korporacje jako wspomaganie rekrutacji wewnetrznych.

    Gniew, jaki niektórzy czuja, myslac o nierównych szansach tudziez
    ustawionych rekrutacjach moze ukoi (mam nadzieje) refleksja, ze zadaniem
    rekrutacji jest znalezienie najlepszego kandydata dla korporacji a nie
    stworzenie konkursu równych szans dla nieznajomych, anonimowych kandydatów.
    --
    pozdrawiam
    m.