PracaGrupypl.praca.dyskusjerekrutacja "na niby" - ciut długawe › Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
  • Data: 2005-05-09 15:42:16
    Temat: Re: rekrutacja "na niby" - ciut długawe
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:d5ntu7$sc0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Chyba wlasnie cos takiego mam. Choc stres towarzyszacy temu dziala na mnie
    > raczej energetyzujaco niz wyczerpujaco.

    No właśnie. Nie jest powiedziane, że stres od razu musi męczyć; może również
    stymulować. Nie zaliczam się do ekstrawertyków, lecz są chwile gdy podczas
    pracy w domu nie obejdę się bez porządnej dawki decybeli. Innym razem każdy
    szmer to już za dużo, bym się skupił. Reguły nie ma.

    > pracownika
    >
    > Ale czemu uwazasz, ze negatywna?
    Za negatywne uważam przekonanie, że człowiek powinien stanowić pewne
    zamknięte continuum cech, dla których często nie da się znaleźć wspólnego
    mianownika, np.:
    - być i skrupulatnym i kreatywnym,
    - umiejętnie delegować uprawnienia i sprawować totalną kontrolę nad ludźmi,
    (pierwsze - duży poziom zaufania do ludzi czyli wysoka ugodowość, drugie
    ugodowość niska)
    - byś świetnym sprzedawcą i doskonalym windykatorem (czyli dopieszczać
    klientów a jak trzeba to też ich pozabijać)

    W większości przypadków ludzie męczą się na stanowisku lub szybko wypalają
    lub tylko niesprawdzają, ewentualnie któraś z ich cech bierze górę (jest się
    handlowcem a nie windykatorem albo kreatywność zdycha na rzecz
    skrupulatności). W sytuacjach ekstremalnych takie wymagania eliminują
    wszelkie skrajne ludzkie cechy. A przecież, choć jesteśmy zrobieni z jednej
    gliny, to jednak nie od tej samej sztancy.

    Zresztą - może da się połączyć ostatni wagon pociągu z lokomotywą ale taki
    pociąg już potem nigdzie nie pojedzie. I to jest właśnie owo zamknięte
    continuum cech.

    > Waskie specjalizacje nadal istnieja i beda istniec - robiac sie wrecz
    coraz
    > wezsze. Jesli ktos pragnie tego, to wybierze sobie wlasnie taka kariere -
    > jesli ma potencjal intelektualny, bo te wyspecjalizowane stanowiska to na
    > przyklad aktuariusze.

    Jasne, o to mi chodzi. Ktoś powiedział kiedyś: styl (specjalizacja) to
    nieumiejętność robienia czegoś w inny sposób. Więc człowiek o wąskiej
    specjalizacji to z założenia pracownik posiadający deficyty. Historyk doby
    napoleońskiej słabo zna się na pozostałych epokach, inaczej nie byłby
    historykiem wąskiej specjalności, prawda?

    Zamiast poszukiwać pracowników typu 'wash & go', czyli wszystko w jednym,
    poszukajmy kilku specjalistów, bo coś co jest do wszystkiego jest tak
    naprawdę do ...

    > Natomiast pracownik na stanowisku wielozadaniowym ma ciekawsza prace niz
    ten
    > przy tasmie, trudniej mu popasc w bezmyslny automatyzm wykonywania zadan,

    Są ludzie, którzy na to co napisałaś spojrzą ze wstrętem, bo oni po prostu
    lubią jak dzieje się zawsze to samo, z czym nie muszą się borykać i oswajać
    itd. A Ty - mam wrażenie lubisz jak jest zupełnie przeciwnie :)

    > A umiec robic
    > rozne rzeczy nie oznacza wcale robic je powierzchownie i zle.
    Owszem, zgadzam się z Tobą. Błogosławiona chęć uczenia się przez całe życie
    daje umiejętność robienia różnych rzeczy.

    Wolałbym jednak rozwijać swoje pasje i uczyć się czegoś, co naprawdę mnie
    interesuje, niż "łatać" dziury w pomyśle na moje stanowisko.

    A logika podpowiada, że większe szanse opanować do perfekcji dwie różne
    nauki ma dwoje różnych ludzi, każdy po jednej, niż jeden człowiek dwie
    jednocześnie.

    pozdrawiam
    m.