PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
  • Data: 2005-04-17 08:04:21
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 09:18:33 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > Do tego, wiecej wysilku poswieca sie na lobbing, czyli na docieranie z
    > pogladami i argumentacja do decydentow, elity itd., a nie do mas - i to
    > docieranie do elit jest dosc skuteczne, elity rozumieja, niestety sa w
    > niewoli wyborcow i nie zawsze moga zrobic to, co uwazaja sami za
    > pozyteczne
    > dla kraju, strach o stolek jest zwykle silniejszy.

    Mam BARDZO silne wątpliwości, czy lobbystom biznesowym chodzi o dobro
    kraju.
    Zazwyczaj jest to po prostu dobro jednej branży kosztem innych branż lub
    kosztem konsumentów.

    > Czasem mam wrazenie, ze
    > na masach postawiono krzyzyk odnosnie wiary, ze zrozumieja, ze w ich
    > rzeczywistym interesie jest stworzenie przyjazniejszego srodowiska
    > dzialania
    > dla pracodawcow przez rezygnacje z niektorych przywilejow, ktore hamuja
    > normalizacje rynku pracy. Jesli w Polsce wiekszosc ludzi nie potrafi
    > rozpoznac najkorzystniejszej wersji kredytu sposrod wszystkich podanych,
    > zrozumiec tresci umowy czy instrukcji, to ciezko oczekiwac zrozumienia
    > makroekonomii.

    Jestem przeciwny stwarzaniu przyjaznego środowiska dla przedsiębiorców -
    gdy słyszę cos takiego, zawsze zastanawiam się, czy w tym wypadku chodzi
    po prostu o protekcjonizm, albo pytam "o konkretnie których
    przedsiębiorców chodzi?".

    A kodeks pracy należałoby po prostu zneutralizować - przy pomocy
    jednozdaniowej ustawy: "Przepisy wymienione w kodeksie pracy obowiązują, o
    ile umowa nie stanowi inaczej".

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    <prywatnie pisz do mnie na serwer pocztowy gazeta.pl>