PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
  • Data: 2005-04-17 09:45:45
    Temat: Re: przyszłośc etatu
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Apr 2005 10:19:11 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > U?ytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > W wiekszosci przypadkow tak, ale gdy chodzi o rynek pracy, potrzeby
    > pracodawcow z roznych branz maja bardzo duza czesc wspolna i jest to ten
    > przypadek, kiedy dobro grupy interesu jest tez dobrem kraju, poniewaz w
    > interesie kraju lezy zmniejszenie bezrobocia.

    A w interesie przedsiębiorców nie leży, ponieważ zmniejszenie bezrobocia
    podwyższa koszty pracy i zmniejsza dostępność kandydatów na pracowników.
    Ale zostawmy to (chwilowo).
    Interesy grupowe są - niejako z definicji - sprzeczne z dobrem ogólnym.
    Jeśli ktoś twierdzi, że chce zniesienia ograniczeń kodeksowych _w celu_
    zmniejszenia bezrobocia, to jest to dla mnie zwykłe mydlenie oczu
    publiczności.

> [...]
    > kosztami DG. Sa osoby, ktore by chcialy byc w ten sposob zatrudnione, a
    > handlowcy sa potrzebni w kazdej branzy. Jest tez w ogole trudnosc w
    > zatrudnianiu ludzi na krotkie okresy czasu lub z mozliwoscia latwego
    > wywalenia, jak sie nie sprawdzi. Sa umowy zlecenia/dziela, ale ich
    > zastosowanie do pracy, ktora ma charakter przewidziany do zastosowania
    > umowy
    > o prace (stale godziny pracy, zaleznosc sluzbowa itd.) jest niezgodne z
    > prawem.

    > Przegiecie, nawet w najbardziej liberalnych krajach nie funkcjonujace.

    Po prostu _konsekwentna_ likwidacja ograniczeń nałożonych na _obie_
    strony. Dość łagodnie zaproponowana - zwracam uwagę - bo nie postulowałem
    likwidacji KP, tylko uczynienie go fakultatywnym. Podejrzewam, że przez
    jakiś czas i tak większość umów kończyła by się formułą "w sprawach
    nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy KP".

    > Istnieje pewien podstawowy zestaw interesow _obu_ stron, ktore musza byc
    > chronione, zeby nie doszlo do zdeformowania gospodarki przez naduzycia
    > (latwe przy niskim poziomie wiedzy). Przeciez nawet w prawie cywilnym
    > dajacym duza swobode umow sa klauzule o niekorzystnym rozporzadzeniu
    > mieniem
    > lub o naruszeniu "zasad wspolzycia spolecznego". Jestem za liberalizacja,
    > ale nie az taka.

    Powtórzę to, co napisałaś wyżej: "Są osoby które by chciały być w ten
    sposób zatrudnione [tylko tu wstaw barierę kodeksowa inną niż wymienione
    przez Ciebie]"

    Przepisy kodeksu pracy są, nawiasem pisząc, w wielu miejscach współzależne
    z przepisami podatkowymi.

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    <prywatnie pisz do mnie na serwer pocztowy gazeta.pl>