PracaGrupypl.praca.dyskusje › prosze o rade - chca mnie wyrolowac...

  • 11. Data: 2005-04-01 16:33:34
    Temat: Re: prosze o rade - chca mnie wyrolowac...
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:9qbq4152ftm5cspfrkfd19uqg4gh4mtqrl@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Bo ten jeden dzień oznacza dodatkowy miesiąc pracy (jeżeli dostaniesz
    > dzisiaj wypowiedzenie, to nie masz wyjścia - musisz podpisać ale
    > KONIECZNIE przy podpisie wstaw datę dzisiejszą).
    Musi? Nie znam żadnego przepisu, który zmuszałby kogokolwiek do podpisania
    czegokolwiek. Czyżbym coś przeoczył?
    Z całą resztą Twoich opinii zgadzam się w zupełności. Dodałbym tylko, że w
    razie jakichkolwiek podejrzeń (czyli właściwie zawsze), nie należy pozwolić
    narzucić sobie pośpiechu w podpisywaniu czegokolwiek. Zawsze można i powinno
    się zażądać czasu do namysłu, konsultację z prawnikiem. Podpis oczywiście
    zawsze poprzedzony datą i - jak słusznie wskazał już jeden z dyskutantów -
    godziną.
    W sytuacji Rafała z uwagi na grożenie dyscyplinarką wszelkie polecenia
    przyjmowałbym wyłącznie na piśmie.
    Może warto zaopatrzyć się w jakiś drobiazg do dyskretnej rejestracji
    dźwięku? ;)

    Jotte

  • 12. Data: 2005-04-01 18:30:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 1 Apr 2005 18:33:34 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >W wiadomości news:9qbq4152ftm5cspfrkfd19uqg4gh4mtqrl@4ax.com Kaizen

    >Musi? Nie znam żadnego przepisu, który zmuszałby kogokolwiek do podpisania
    >czegokolwiek. Czyżbym coś przeoczył?

    Faktycznie, źle się wyraziłem - nie ma obowiązku podpisywania
    czegokolwiek.
    Nie podpisanie nie wpływa na dokonanie wypowiedzenia - wystarczy, że
    pracodawca zapoznał pracownika z oświadczeniem woli (wystarczy, że
    odczyta je w jego obecności). Dla celów dowodowych dobrze by było,
    gdyby przy tym byli świadkowie. Jednak w zaistniałej sytuacji
    wygodniej pracownikowi podpisać taki dokument wpisując datę -
    "twardszy" dowód, że nie został z tym zapoznany w marcu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2005-04-01 18:34:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 1 Apr 2005 12:58:55 +0000 (UTC), "rafal "
    <e...@g...pl> zakodował:

    >*** wlasnie dostalem info, ze mam sie zastanowic jak rozwiazac te sprawe.
    >mam zaproponowac rozwiazanie umowy o prace za wypowiedzeniem ze strony
    >pracodawcy?? rozumiem ze takie rozwiazanie nie zostawia zadnego "syfu" w
    >papierach, czy cos takiego?

    Najwygodniej dla Ciebie będzie, jak rozwiązanie będzie za
    wypowiedzeniem dokonanym w tym miesiącu (albo później) z przez
    pracodawcę z przyczyn ekonomicznych. Pracodawca może Cię zwolnić z
    obowiązku świadczenia pracy - co będzie chyba jedynym sensownym
    wyjściem, skoro nie będzie działu.

    Jeżeli podpiszesz porozumienie (nawet na tych samych warunkach) to
    stracisz na zasiłku - dostaniesz dopiero po 3 miesiacach i tylko na 3
    miesiące.

  • 14. Data: 2005-04-01 18:39:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 1 Apr 2005 13:09:20 +0000 (UTC), "rafal "
    <e...@g...pl> zakodował:

    >5. mam ustawowe 2 dni platnego urlopu "na szukanie pracy"

    Gwoli ścisłości - zwolnienia.

    >6. zalegly urlop - moge go albo wykorzystac badz mam prawo do ekwiwalentu

    Ale o tym która z tych opcji decyduje pracodawca.

    >7. nie maja prawa wyskoczyc ze zwolnieniem dyscyplinarnym - ale co jesli sie
    >upra, i pojda va banque - i wystawia mi taki papierek? naprawde nie mam ochoty
    >na procesowanie sie, i tracenie sil i zdrowia na jakies podchody. :(
    >czy wtedy do sadu, czy tez PIP. czy myslicie ze firma mogla zbierac jakies
    >"fakty" ktore moglaby wykorzystac w sadzie, czy na swoja obrone? co to moze
    >byc? ja ze swojej strony nie mam nic sobie do zarzucenia, niczego nie
    >ukradlem, ani nic z tych rzeczy. jakie wiec moga byc "haki"??

    Pracodawca (zresztą pracownik też) może rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia na podstawie ciężkiego naruszenia podstawowego obowiązku
    drugiej strony o której dowiedział się w ciągu miesiąca. Oznacza to,
    że nawet jak pół roku temu wagarowałeś a rok temu byłeś w pracy
    nawalony jak dzik, to dzisiaj nie może to być podstawą zwolnienia
    dyscyplinarnego - jeżeli pracodawca o tym wiedział wcześniej, niż
    miesiąc temu.

    Jeżeli dostaniesz już "dyscyplinarkę" to tak naprawdę istotny jest sąd
    pracy - PIP tylko może Ci pomóc. IMO masz za dużo do wygrania, a nic
    do stracenia żeby pogodzić się z dyscyplinarką. Przy takim rozwiązaniu
    wygląda to bardzo nieciekawie w papierach, zostajesz na lodzie w
    trybie natychmiastowym i AFAIR nie dostajesz zasiłku (ale tu pewny nie
    jestem) - a z pracodawcą i tak już jesteś na stopie wojennej.

  • 15. Data: 2005-04-02 09:36:08
    Od: "rafal " <e...@g...pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > Nie podpisanie nie wpływa na dokonanie wypowiedzenia - wystarczy, że
    > pracodawca zapoznał pracownika z oświadczeniem woli (wystarczy, że

    *** i takie zapoznanie pracownika z oswiadczeniem woli o rozwiazaniu umowy o
    prace jest wiazace? to mnie troche niepokoi bo sprawa wyglada tak ze 31.03
    mialem spotkanie z prezesem na ktorym powiedzial mi ze mozliwe ze firma bedzie
    chciala rozwiazac ze mna umowe, ale jeszcze nie jest pewny, bo musi z zarzadem
    to ustalic. "lepiej zacznij rozgladac sie za nowa robota" to chyba nie jest
    oswiadczenie woli o rozwiazaniu umowy?? de facto jednoznaczne oswiadczenie
    dostalem 01.04, czyli wspomniane rozwiazanie umowy za porozumieniem stron,
    ktorego nie podpisalem, i nie zamierzam, stosujac sie do rad ktorymi sie ze
    mna podzieliliscie.

    --
    pozdrawiam,
    rafal

  • 16. Data: 2005-04-02 12:32:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 2 Apr 2005 09:36:08 +0000 (UTC), "rafal "
    <e...@g...pl> zakodował:

    >jednoznaczne oswiadczenie
    >dostalem 01.04, czyli wspomniane rozwiazanie umowy za porozumieniem stron,

    Czyli ciągle nie otrzymałeś (w żadnej formie) wypowiedzenia.
    Propozycja zawarcia porozumienia - to tylko propozycja. Skoro ją
    odrzuciłeś, to nie ma żadnych następstw.

  • 17. Data: 2005-04-02 23:22:41
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rafal " <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > (...)

    > Tak.

    Nie

    2 dni urlopu na poszukiwanie pracy pzysługuje przy 3-miesięcznym
    okresiewypowiedzenia.
    Jżeli okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc (a tyle wynosi) to przysługuje
    ustawowo tylko 1 dzień "poszukiwawczy"

    Kot

  • 18. Data: 2005-04-03 03:25:01
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Wielki Kot" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okresiewypowiedzenia.
    > Jżeli okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc (a tyle wynosi) to

    Gdy się wprowadza korekty, to trzeba się dobrze znać na rzeczy.
    Cytat z Kodeksu pracy:

    Art. 37. § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia
    umowy o pracę dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje
    zwolnienie na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:

    1) 2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego i jednomiesięcznego
    wypowiedzenia,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w
    przypadku jego skrócenia na podstawie art. 36.1 § 1.

    Pozdrowienia

    --
    wa

  • 19. Data: 2005-04-04 08:06:08
    Od: "Małgorzata Trzpis" <t...@i...pl>

> [...]
    >
    >Pozdrowienia
    >powinien pan sam się zwolnić z pracy WALCZMY O SPRAWIEDLIWOŚĆ

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 20. Data: 2005-04-04 08:22:48
    Od: "rafal " <e...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Ma=B3gorzata=20Trzpis?= <t...@i...pl> napisał(a):

> [...]

    *** ??
    nie bardzo rozumiem te wypowiedz.

    w kazdym razie bardzo dziekuje wszystkim za rady i wskazowki, poki co w firmie
    nie ma nikogo z kim moglbym na spokojne porozmawiac na ten temat, wiec zapewne
    zajma sie "moim problemem" na poczatku nastepnego tygodnia. i zaloze sie ze
    nadal beda chcieli podpisac papierek z data 31.03

    --
    pozdrawiam,
    rafal